شبکه ارتباطی کشور آمادگی بحران را دارد؟!

اشتراک گذاری :

با توجه به وقوع حوادث غیرمترقبه اخیر و اختلال درشبکه تلفن همراه مشترکان گویا هنوز شبکه ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور برای بحران آماده نیستند.

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، حادثه خبر نمی کند و این حادثه می تواند از بلایای طبیعی باشه تا تصادفات جاده ای که هر بار با شنیدنش، دلهره ای در دل راه می اندازد و موجب نگرانی مان بیشتر می شود، نگرانی از اینکه شاید خانه هایمان استقامت لازم را برای مواجهه با حوادث نداشته باشد و…

اما این نگرانی زمانی افزایش می یابد که ارتباطات و دسترسی مشترکان تلفن همراه را با اطرافیان خود و از همه مهمتر با گروه های امدادی ،هلال احمر و… قطع می کند.

چند وقتی است گویا طوفان ،سیل، زلزله در کشورمان زیاد دیده شده و هرچند شدت این حوادث زیاد نبوده اما متاسفانه در برخی موارد منجر به خسارات مالی و جانی شده است درحالی که شاید با آمادگی بیشتر نیروهای امدادی و بحران و… بهتر می توانستیم با این موضوع کنار بیاییم.

اما با توجه به اینکه شبکه های تلفن همراه و ثابت در کشور نخستین شبکه هایی هستند که در مواقع بحران برای برقراری تماس مورد استفاده قرار می گیرند لزوما باید از آمادگی بیشتری برخوردار باشند تا در مواقع بحران با اختلال یا قطع ارتباطات مواجهه نشویم.

هر چند پیشرفت وتوسعه های زیادی در شبکه های تلفن همراه و ثابت انجام شده است اما گفتگو ما با یکی از شهروندان تهرانی کمی بیشتر ما را نگران می کند.

برخی از شهروندان تهرانی اظهار دارند که  بارش باران و وقوع حوادث غیر مترقبه چند وقت اخیر موجب  قطع و وصلی های آنتن های تلفن همراه مان شده است و تقریبا مشترکان را از دسترس خارج کرده است.

**حوادث وافزایش ترافیک ارتباطی!

اما زمانی که حوادث غیرمترقبه پیش می آید مسوولان ارتباطات یا عادی بودن شبکه را مطرح  می کنند و یا این اختلالات را ناشی از ازدحام و ترافیک بالای شبکه می دانند و اظهار دارند که  اختلالات چند ساعت بعد از حادثه رفع خواهد شد.

قطع برق یکی از مواردی است که در وقوع برخی حوادث غیر مترقبه روی می دهد و در این میان این موضوع شاید بر قطعی چند ساعته تلفن ها و ارتباطات موثر باشد اما نکته قابل تامل این است که آیا انرژی پشتیبان در زمان این قطعی برق فراهم می شود؟وآیا شرکت ارتباطات زیرساخت که مسئول برقراری ارتباطات زیرساخت کشوراست آیا آمادگی ایجاد شبکه پایدار زیرساخت ارتباطی را در زمان وقوع حوادث غیر مترقبه شدیدتر دارد یا اینکه ارتباطات و فناوری اطلاعات هنوز آمادگی مدیریت بحران را ندارد!؟

حال با توجه به وقوع این حوادث درکشور خبری از وضعیت ارتباطات و فناوری اطلاعات وبرنامه های پایداری شبکه ارتباطی درکشور مطرح نشده و در این میان انتظار می رود که مسئولان ارتباطی یک برنامه ریزی دقیق تر ارائه دهند تا شبکه ارتباطی کشور در مواجهه با حوادث غیرمترقبه پایدار باشد و به راحتی مشترکان مورد نظر را حتی در شرایط بحرانی در دسترس نگه دارد.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 16

رحیم-مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

خبرهایی از ساخت سریال پایتخت ۵

ی سپتامبر 20 , 2015
خشایار الوند فیلمنامه نویس آثار طنز معتقد است که در سال‌های اخیر سریال‌های طنز تلویزیون در محتوا و اجرا دچار پس‌رفت شده‌اند. به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، خشایار الوند درباره سریال های طنز تلویزیون و ضعف هایی که در ساختار و شخصیت پردازی آنها وجود دارد، بیان کرد: […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...