شبیخون فرهنگی ـ اکتبری اینجا تهران است آی لاو یو هالووین

اشتراک گذاری :

نودیها:معمولا شب ۳۱ اکتبر( دهم آبان) یعنی همین شبی که پشت سرگذاشتیم در کشورهای اروپایی و آمریکایی مراسمی با آیین های خاص به نام هالووین برگزار می شود که ریشه ای مرتبط با دین مسیح دارد که البته برخی آن را به سنت های باستانی مردم ایرلند و اسکاتلند هم ارجاع می دهند و معتقد هستند در این شب مرز میان دنیای زنده‌ها و مُرده‌ها از میان می‌رود و این مُرده‌ها هستند که به این دنیا می‌آیند و می‌خواهند انتقام بگیرند. آن‌ها هم تنها راه حل برای ترساندن مُرده‌ها را لباس عجیب و غریب پوشیدن می‌دانستند.

حالا گویا این جشن که هیچ ارتباطی به فرهنگ و باورهای ایرانی و اسلامی ما ندارد صرفا به دلیل برخی جذابیت های ترسناک و هیجان انگیزش و با کمترین دانش و مطالعه درباره آن دل از برخی جوانان ربوده و اسباب کاسبی برخی دیگر را هم فراهم آورده است.

فروش لوازم مرتبط با جشن هالووین که تصاویر آن را برای شما آورده ایم و همچنین آگهی های برخی مراکز زیبایی و سالن های آرایشی برای گریم و آرایش مرتبط با این مراسم در شرایطی براحتی و بدون هیچ گونه نظارتی در تهران در حال انجام است که ما شاهد هستیم که برای برخی آیین های مشابه مانند چهارشنبه سوری که اتفاقا ایرانی هم هست و متناسب با فرهنگ مردم، نهادهای مرتبط و نظارتی از مدت ها قبل برخی محدودیت ها را اعمال می کنند و مغازه هایی که به فروش اقلام غیرمجاز مرتبط با این دست جشن ها اقدام کنند مورد بازرسی و برخورد جدی قرار می گیرند.

حالا این پرسش به میان می آید برای مراسمی که هیچ نسبتی با فرهنگ ما ندارد و از یک هفته قبل برخی برای آن آگهی می دهند و سفارش می گیرند کدام نهاد نظارت می کند و چه کسی این شبیخون فرهنگی ـ اکتبری را جدی می گیرد چراکه سال به سال میزان فراگیری آن در جامعه در حال افزایش است.

جام جم

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 44

موسوی - مدیر اصلی

One thought on “شبیخون فرهنگی ـ اکتبری اینجا تهران است آی لاو یو هالووین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

رشته بچه‌داری در دانشگاه چین

پ نوامبر 3 , 2016
نودیها:با تغییر سیاست‌های فرزندآوری در کشور چین در آینده‌ای بسیار نزدیک و پیش‌‌بینی استقبال مردم از این تغییر سیاست، رشته‌ای به عنوان نحوه نگهداری از نوزاد در دانشگاه‌های چین اضافه شد که با استقبال خوب زنان روستایی مواجه شد.  با آمار بالای کارمندان زن، زنان روستایی به عنوان پرستار نوزادان […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...