شهیدی که سر داد اما عملیات لو نداد!

اشتراک گذاری :

سردار حاج عظیم ابراهیم‌‌پور گفت: هشت سال دفاع مقدس آکنده از تجلی فرهنگ عاشورایی برای سر و جان دادن در راه ارزش‌ها و اصول بود، آن‌جا که در عملیات فتح‌المبین سردار ایرانی سر داد و اسرار بر باد نداد.

نودیها:هشت سال دفاع مقدس آکنده از تجلی فرهنگ عاشورایی برای سر و جان دادن در راه ارزش‌ها و اصول بود، آن‌جا که در عملیات فتح‌المبین سردار ایرانی سر داد و اسرار بر باد نداد.

 

همایش مباهله عاشورایی در گلزار شهدای شهر یاسوج با حضور دانشجویان و اساتید بسیجی دانشگاه‌های استان در حالی برگزار شد که مهمانی از جنس جبهه و جنگ داشت.

 

سردار حاج عظیم ابراهیم‌‌پور جانشین قرارگاه خاتم‌الأوصیا میهمان و سخنران ویژه مراسم معنوی بود که علاوه بر تبیین مواضع نظام جمهوری اسلامی و پیچ تاریخی کنونی، خاطره‌ای از دلاورمردی و رشادت رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس نقل کرد.

 

قائم‌مقام قرارگاه فرهنگی خاتم‌الأوصیا با ذکر خاطره‌ای از مقدمات اجرای عملیات فتح‌المبین اظهار کرد: در آن روزها از یک طرف هجوم دشمن و از سوی دیگر خیانت‌ها و بی‌تدبیری‌های بنی صدر را داشتیم.

 

وی گفت: قبل از عملیات فتح‌المبین، بنی‌صدر چهار عملیات انجام داده بود که در همه آن‌ها شکست خورده بود و تازه ادعا هم می‌کرد که باید برای مقابله با دشمن عملیات استاندارد داشته باشیم.

 

این فرمانده ۸ سال دفاع مقدس افزود: سه روز قبل از عملیات فتح‌المبین، ۴ نفر از رزمندگان به فرماندهی شهید عباسعلی فتاحی مسئولیت انفجار پل ۴۰ دهنه را بر عهده می‌گیرند که پیش زمینه‌ای برای آغاز عملیات بزرگ فتح‌المبین بود.

 

ابراهیم‌پور افزود: رزمندگان با فرماندهی این شهید والامقام بمب‌گذاری را انجام می‌دهند و در راه برگشت به کمین دشمن برمی‌خورند که سه نفر از رزمندگان از مهلکه جان سالم به در می‌برند و شهید فتاحی که تیری به پایش اصابت کرده به دست نیروهای بعثی اسیر می‌شود.

 

وی گفت: پس از اینکه خبر دستگیری شهید عباسعلی به گوش فرماندهان نظامی می‌رسد، این واهمه در بین فرماندهان ایجاد می‌شود که نکند عباسعلی زیر بار شکنجه‌های دشمن اسرار عملیات را به دشمن بگوید.

 

این فرمانده دفاع مقدس در ادامه ذکر این خاطره گفت: پسر عموی شهید فتاحی که یکی از فرماندهان بنام جبهه و جنگ بود، فرماندهان ارشد را قانع می‌کند که عباسعلی اگر سر خود را بدهد اما اسرار عملیات را بر باد نمی‌دهد و تضمینی محکم به فرماندهان برای اجرای عملیات داده می‌شود که از قضا عملیات اجرا شد و توفیقات بزرگی برای سپاه اسلام به دست آمد.

 

ابراهیم‌پور از روز ششم عملیات می‌گوید که نیروهای خودی جسدی بدون سر را پشت رودخانه عین‌خوش پیدا می‌کنند که با کابل تلفن دست‌ها از پشت بسته شده بود و به دلیل فاش نکردن اسرار سر بر بدن نداشت.

 

فرمانده هشت سال دفاع مقدس و جانشین قرارگاه خاتم‌الأوصیاء با ذکر این خاطره برای دانشجویان بسیجی، گفت: اگر الگوهای خود را عباسعلی فتاحی و شهیدان والامقام هشت سال دفاع مقدس قرار دهیم هرگز در برابر دشمن شکست نخورده و تسلیم نخواهیم شد.

منبع:جام نیوز

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 23

رحیم-مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

تحریم های کوبا لغو نشد.آیا تحریم های ایران لغو میشود؟

چ اکتبر 21 , 2015
برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن [کل آراء: 0 میانگین: 0]Related Images:Visits: 23

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...