شکست استراتژی رسانه‌ای دولت روحانی (۱) – فرعی بازی!

اشتراک گذاری :

به نام خدا – بخش تحلیل نودیها – بیش از دوسال از به دست گرفتن دولت با نگاهی عمیق و کارشناسی به آن چه دولت در دستور کار رسانه ای خود قرار داده است نکات جالب و قابل توجهی را می توان متوجه شد که دانستن آن برای مردم و کارشناسان خالی از لطف نیست. اولین استراتژی فرعیات را به جای مسایل اصلی جازدن است که برخی از آنان اشاره می کنیم :

الف – خانم ابتکار در سازمان محیط زیست به جای توجه به مسایلی مثل ریزگردها دائما شعار احیای دریاچه مهم ارومیه را می دهد یا دم از حقوق حیوانات و جنگل ها و مراتع می زند در حالیکه برخی کارشناسان معتقدند دریاچه ارومیه دیگر احیا پذیر نیست حداقلش می توان گفت با این کم کاری ها امکان پذیر نیست یا وقتی با بیل خاک روی آتش جنگل می ریزند معلوم است که کار به جایی نخواهند برد.

ب – مسئله هسته ای از مهم ترین مسایل امروز و این مدت جامعه ما بوده و دولت برای این که ذهن مردم معطوف جای دیگری باشد بیشتر وقتش را روی فرعیاتی مثل حمله به منتقدان یا پرت کردن حواس مردم و رسانه ها به اینکه اجرای اسلام وظیفه پلیس هست و یا نیست می گذارد و از گفتن جزئیات مذاکرات یعنی آن چه دادیم و آن چه احیانا گرفته ایم طفره می رود.

ج – زنان مثل همه جاهای دیگر دنیا البته کمتر به مشکلاتی در جامعه مبتلا هستند از جمله این که مادر بودن از ارزشش کاسته شده و شاغل بودن جای آن را گرفته که ظلم به زنان است. از طرفی دولت با دستگاههای رسانه ای خود مشغول این است که ذهن ها را به سمت موضوعاتی چون رفتن زنان به ورزشگاه جلب کند.

د- در فرهنگ هم بسیار مسایلی هست که بسیار مهم است و متاسفانه در دولت به آن توجهی نمی شود ولی باز روزنامهای زنجیره ای و دستگاه رسانه ای دولت به مسایل دیگری دامن می زنند.

اما به واقع این استراتژی رسانه ای در این زمانی که ما زندگی می کنیم پاسخگوست؟

زمانی که مردم در سراسر ایران به رسانه های مختلف سر و کار دارند و از همه مهم تر بصیرت بالایی هم دارند آیا می توان مردم را گول زد ؟

باید گفت اینگونه استراتژی ها در زمان هیتلر پاسخ میداده و امروز دولت اگر برای این بیش از دوسالی که چیزی ندارد تا از آن دفاع کند فکری نکند سر چهار سال وضعیتی به مراتب بدتری خواهد داشت.

رهبری و مردم ایران صیر زیادی دارند ولی با این گونه رفتارهای رسانه ای دولت بیشتر خودش را دارد گمراه می کند زیرا گاهی زیاد گفتن بعضی مسایل خود آن دستگاه را هم به اشتباه می اندازد.

مرتضی حیدری

منبع : سایت نودیها

 

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 3

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

ترول - ۴۹ ماه رمضان

ی ژوئن 21 , 2015
برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن [کل آراء: 0 میانگین: 0]Related Images:Visits: 3

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...