شکلات مرگ باری به اسم «نوتالا»

اشتراک گذاری :

نودیها:مدت هاست که فاقد ارزش غذایی بودن شکالت نوتال ثابت شده اما الان بحث برسرمیزان آسیب هایی است که این شکالت به بدن انسان وارد می سازد.

این شکلات معروفی که به صورت انبوه در آمریکا و بسیاری از کشورهای دیگر تولید می شود از مواد اولیه ای استفاده می کند که یا به صورت شیمیایی تولید می شوند یا به شدت از لحاظ طعم دستکاری شده اند

به گو نه ای که فقط طعم موادی همچون وانیل، شیر و فندق را دارند و تبلیغات نادرست این شرکت، مصرف کننده را گمراه می کند.

به نوشته دیلی میرور، از شرکت فررو(Ferrero)،تولید کننده شرکت نوتلا در آمریکا به علت تبلیغات گمراه کننده، شکایت شده است زیرا در تبلیغاتنوتال، این شکالت را مغذی و برای سلامت انسان، مفید معرفی می کنند که اساسا نادرست و به همین علت این شرکت فقط در یک مورد شکایت در آمریکا سه میلیون دلار جریمه شده است.در تولید نوتلا از سوی لستین (Soy Lecithin)   استفاده می شود که با دستکاری ژنتیکی به دست می آید و به علت میزان فراوان تراریختگی، هضم آن بسیار دشوار می شود و میزان هورمون های بدن را تحت تاثیر قرار می دهد. 

شماری از پزشکان توصیه کرده اند زنان باردار، نوزادان و مبتالیان به سرطان سینه، از مصرف این ماده به شدت پرهیز کنند.همچنین وانیلین (Vanillin) درتولید نوتلا استفاده می شود که وانیل نیست زیرا دانه های وانیل که در ماداگاسکار کشت می شود، بسیار گران قیمت است.

وانیلین، ماده شیمیایی ارزانی است که در کارخانه ها تولید می شود و فقط طعم و بوی وانیل را داراست. شماری از کارشناسان می گویند وانیلین دارای ام اس جی (MSG )است که به سم بطئی مشهور است.

وانیلین هیچ ارزش غذایی ندارد و می تواند همچون مواد مخدر، کارکرد مغز را تحت تاثیر قرار دهد و علاوه بر ایجاد سر درد، واکنش های آلرژی را در تعدادی از افراد، بر می انگیزد. به نوشته دیلی میرور، روغن مصرف شده در تولید نوتلا، روغن پالم است که به افزایش میزان کلسترول منجر می شود که بیماری های قلبی از جمله عوارض آن است.

روغن پالم همچنین در افزایش سموم در کلیه، کبد و ریه موثر است. شکالت نوتلا همچنین میزان کالری را افزایش می دهد به گونه ای که دو قاشق از این شکلات،۲۲۰کالری ۱۱ گرم چربی و ۱۰ گرم قند دارد که نصف میزان مواد ضد سلامت  موجود در یک قوطی نوشابه است.

کانال تلگرامی پرفسور کرمی

 

 

 

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 86

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

داستان عشق من مهناز – فصل دوم قسمت نهم

د مه 1 , 2017
قرار شد چند روز بعد بریم خواستگاری حنانه. تا اون روز برسه برای من گویی سالها گذشت. بالاخره روز خواستگاری فرا رسید. تو پوست خودم نمی گنجیدم بعد از اذان مغرب دسته جمعی نماز خونیدم و بعدش با هم رفتیم البته فقط محدثه با ما اومد و بقیه توی خونه […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...