صحبتهای جنجالی شریعتمداری،کوچک‌زاده،رسایی‌و… در مورد برجام

اشتراک گذاری :
تحصن دانشجویان، طلاب و دیگر اقشار مردم تهران در برابر مجلس در اعتراض به روند بررسی منفعلانه نمایندگان به برجام همچنان ادامه دارد و در این مدت بسیاری از نمایندگان و چهره های سیاسی- اجتماعی و فرهنگی مختلف ضمن حضور در تحصن، حمایت خود را از این اعتراض مردمی اعلام کرده اند.
 شب گذشته دکتر ظهره وند سفیر اسبق ایران در ایتالیا، دکتر عبدالملکی استاد اقتصاد دانشگاه امام صادق(ع) ، دکتر مهدی کوچک زاده نماینده ی مجلس شورای اسلامی و حاج حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه ی کیهان به جمع متحصنین پیوستند. جمعه نیز حمید رسایی، نصرالله پژمانفر، علیرضا قزوه، رجبی دوانی و … به جمع متحصنین آمدند.
سفیر اسبق ایران در ایتالیا: توافق وین خطرناک است
ظهره وند در جمع متحصنان، توافق وین را دارای نتایج خطرناکی دانست و ضمن تشکر از متحصنین که خواستار رد برجام توسط مجلس هستند افزود: امریکایی ها بدنبال تسلیم ایران هستند و اساسا فرجام معادلات امریکا تجزیه تمام کشورهای منطقه است. وی ادامه داد امروز ما در برابر پارادایم غرب قد علم کرده ایم، و این را انشالله ادامه خواهیم داد.
عبدالملکی: بخش زیادی از تحریم ها حتی تعلیق هم نمی شود، آنهایی هم که تعلیق می شود سریعا بازگشت پذیر است
بعد از وی نیز  دکتر عبدالملکی استاد دانشگاه امام صادق به نقد فنی توافق هسته ای پرداخت. وی با اشاره به از دست دادن حق بازفرآوری هسته ای گفت: بازفراوری در برجام برای همیشه از ما سلب میشود، ما قول داده ایم که دیگر بازفراوری نداشته باشم.
وی ضمیمه ی ۵ برجام را فتنه ی آمریکایی در لغو تحریم ها دانست و افرود: در ضمیمه ی ۵ باید ۸ کیلو اورانیوم غنی شده مان را از بین ببریم، آب سنگینمان را از کشور خارج کنیم، ساخت سانتریفیوژ را متوقف کنیم، غنی سازی فردو را تعطیل کنیم اجازه ی دسترسی به تمام اماکن نظامی مشکوک را بدهیم و … و اگر به تایید آژانس نرسید، حتی ایران نمی تواند شکایت کند، زیرا قاضی و متهم یکی است. همچنین بخش زیادی از تحریم ها نه لغو می شود و نه تعلیق، ضمن اینکه در همه ی مراحل لغو یا تعلیق تحریم ها برمیگردد به تایید آژانس و یا عدم گزارش منفی آن و ما تمام کارهایی که انجام میدهیم اگر تحریم ها برداشته شود (که نمی شود) طبق برجام طی ۶۰ روز می توانند تحریم ها را برگردانند.
کوچک زاده: می گویند تحصن غیر قانونی است! مگر اجرای غیر قانونی برجام قانونی بود که حالا معترض شده اید؟
سپس دکتر کوچک زاده سرزده به جمع متحصنین پیوست و ضمن تقدیر و تشکر از متحصنین، دولت را به دور زدن قوانین و مجلس در توافق وین متهم کرد، وی افزود:
رهبری میفرماید من صلاح نمیدانم محلس کنار زده شود، آنوقت آقای روحانی می فرماید تیم مذاکره کننده ی ما که چیزی را امضا نکرده اند! استاندار تهران فرموده اند تحصن مجلس غیرقانونی ست، من از ایشان سوال می کنم امضای عهدنامه و اجرای آن بدون تصویب، غیرقانونی نیست؟ در کشوری که رئیس جمهوری آن قانون را زیر پا بگذارد چه توقعی می توان داشت، ولی در هرحال ما قانون را زیر پا نمی گذاریم، به قول امام ما لنا بالقانون، ما برای قانون اینجاییم و اگر قانون توی سر ما هم زد ما سرمان را پایین می گیریم، برای خدا کتک هم می خوریم و زندان هم می رویم، اگر به نیروی انتظامی از بالا دستور آمد که باید جمع شوند، دستگیر می شویم و کتک خواهیم خورد و سرمان همیشه در برابر قانون پایین است.
این نماینده ی مجلس شورای اسلامی در اعتراض به رفتار ابوترابی در ماجرای اعتراض بیرانوند به دست دادن وزیر خارجه افزود: من تعجب کردم از نایب رییس مجلس؛ تو برادرت سیدالاحرار است، یک نماینده که جانباز است صحبتش را قطع می کند که باید با دولت مودب صحبت کرد آنوقت زمانیکه علی مطهری در همین مجلس به یکی از نمایندگان فحاشی میکند هیچ تذکری نمیدهید. والله زور دارد حرفهای روزنامه ی شرق را آقای ابوترابی می زند.
در ادامه وی با اشاره به فاجعه منا گفت: یک طرز حرف زدن این است که یک طوری حرف بزنید، ما میخواهیم سال بعد هم ۶۰هزار حاجی بفرستیم (از زبان امیرعبداللهیان) و یک طرز حرف زدن هم این است که اگر قرار به واکنش باشد واکنش ما سخت و خشن خواهد بود.
شریعتمداری: امیدوارم مجلس برجام را رد کند/ همیشه همین نیروهای کف خیابان با شعور ترین و بصیر ترین افراد جامعه اند
 
در ساعات پایانی شب چهارم حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه ی کیهان در جمع چند صد نفری متحصنین مجلس ایراد سخنرانی کرد.
وی در جمع متحصنان گفت: امیدوار هستم مجلس برجام را یکجا رد کند، این فقط یک نگاه ایده‌آل و شعارگونه نیست بلکه نگاهی مبتنی بر واقعیت است.
شریعتمداری با اشاره به اهمیت حضور نیروهای انقلابی در صحنه ادامه داد: از نخستین روزهای بعد از انقلاب اسلامی همین نیروهای پاک، به تعبیری نیروهای کف خیابان، از باشعورترین و با بصیرت‌ترین افراد جامعه هستند و موقع نیاز در صحنه‌اند و در مواقع دیگر هم توقعی ندارند.
مدیر مسئول کیهان افزود: یک موقعی می‌گفتند که بسیجی بی ترمز هستند، من در پاسخ آن ها می‌گفتم رفاه طلبی و آسایش گرایی ترمز شماست و بسیجی ها این ترمز را ندارند.
وی در ادامه با اشاره به بی معنی بودن قبول مشروط برجام گفت: بعضی از دوستان ما می‌گویند ما برجام را با برخی شروط می‌پذیریم، ببینید شرط یا به تعبییر حقوقی تحفظ زمانی است که معاهده چندجانبه باشد و چند طرف در آن شرکت داشته باشند، اما در معاهدات دوجانبه شرط نیست، به این معنی که در معاهده دوجانبه می‌گویید من این را نمی‌پذیرم یا می‌پذیرم ، یا همه‌اش را قبول دارم یا اصلا قبول ندارم اما اینکه در مورد برجام بگوییم بخشی را قبول داریم و بخشی را نه بی‌معنی است.
شریعتمداری تصریح کرد: دوستان می‌گویند بیانیه دادیم و این بیانیه در سازمان ملل ثبت شد، دوستان بیانیه ندهند، چرا که این بیانیه صرفا برای ثبت در تاریخ است و کارکرد دیگری ندارد، وقتی موقع عمل برسد شما باید همه تعهدات را اجرا بکنید.
نماینده مقام معظم رهبری در موسسه کیهان ادامه داد: دوستان دولت پاسخ نقدها را ندادند و عمدتا به کلی گویی پرداختند.
نماینده رهبری در موسسه کیهان ضمن بازخوانی مواضع مرحوم مدرس در مجلس مشروطه گفت: به قول مدرس چرا باید ما از ترس مرگ خودکشی کنیم؛ اگر می دانیم که برجام برای ما فاجعه آفرین است باید آن را دربست رد کنیم و مطمئن هم باشید هیچ اتفاقی نمی‌افتد.
رسایی: هیچ کس در مجلس با تایید کامل برجام موافق نیست
هم چنین در روز جمعه نیز حمید رسایی و نصرالله پژمانفر نمایندگان تهران و مشهد به جمع متحصنین پیوسته و در جمع آنها سخنرانی کردند.
رسایی در این تحصن گفت: اگر برجام یک پیروزی بزرگ بود چرا رهبری به استقبال آن نرفتند؟ چرا ولی فقیه تاکید می‌کنند مجلس و مجاری قانونی برجام را به طور دقیق بررسی کنند؟ همین برای تردید در موفقیت برجام کافی است.
وی با بیان اینکه معلمان،  پزشکان و حتی خانواده زندانیان قاچاقچی محکوم به اعدام نیز به راحتی مقابل مجلس تحصن می‌کنند و نمی‌شود به حاضران در تحصن برجام که جنس و روح متعالی دارد گفت غیرقانونی این کار را انجام داده اند، گفت: هیچ کس در مجلس موافق تایید کامل برجام نیست. گزینه‌ای به نام تایید برجام از مجلس بیرون نخواهد آمد.
رسایی ادامه داد: سه نگاه بین نمایندگان هست: یک. شروط بذاریم و با خوش‌بینی به دولت و دشمن زیاد سخت نگیریم.
دو. با شروط سخت و بدبینی باید جلوی روزنه‌های نفوذ دشمن و… را بگیریم.
سه. مجلس با یک دوفوریتی نباید اجازه اجرای برجام را تا رفع اشکالات جدی مثل لگد زدن به استقلال، بازرسی نظامی و… به دولت بدهد.
وی گفت: دولت باید لایحه می‌داد و وظیفه‌اش را انجام نداده است. دولت تن به قانون نداده و به همین دلیل ما طرح می‌دهیم تا کشور از دست نرود. موگرینی بیش از دولت، مجلس ایران را قبول دارد و منتظر نظر مجلس است اما آقایان مثل موگرینی هم نیستند! رسایی تصریح کرد: دولت اگر میخواست قانون را رعایت کند٬ خطوط قرمز را رعایت می‌کرد. رهبری تاکید کردند که نظر مجلس، متبع است.  از نظر ما تایید برجام یعنی حمله نظامی آمریکا به ایران قطعی است. ما تجربه عراق و… را داریم.
وی با اشاره با اقدام غلط ظریف در دست دادن با اوباما نیز گفت: تاریخ پر از اتفاقات اتفاقی است. مگر میشود اتفاقی از هشت حلقه امنیتی اوباما رد شوید؟

 

پژمانفر: بر روی نمایندگان فشار زیادی گذاشته اند که برجام تصویب شود

حجت‌الاسلام پژمان‌فر نیز با حضور در تحصن گفت:  اگر ما همه صنعت هسته‌ای مان را نابود کنیم، دعوا تمام نیست؛ چرا که دعوا سر باورها و اندیشه ماست. مهمترین مسئله برجام٬ فرهنگی است. مسئله اساسی آن‌جاست. اصل دعوا در همین گفتمان و ادبیات انقلاب اسلامی است. یک گفتمان عوام فریبانه «مردم میخواهند زندگی کنند» را دارند جایگزین می‌کنند. ایستادگی ایران یک پرچم بود که در سطح جهان دارند آن را پایین می‌کشند. نباید رابطه امام و امت قطع شود؛ این رابطه همه تهدیدها را به فرصت تبدیل میکند؛ مثل جنگ که به فرصت تبدیل شد. برای نماینده‌ها دعا کنید بتونند تصمیم درستی بگیرند٬ فشار زیادی روی آن‌هاست. با ارتباطی که با نمایندگان شهرها برقرار میکنید.

منبع : رجانیوز

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 10

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

عکس: مادر شهیدی که تراکت انتقادی برجام پخش می‌کند

ش اکتبر 3 , 2015
نودیها : در حالی که روز پنجم تحصن دانشجویان، طلاب و مردم پایتخت در برابر مجلس آغاز شده است، برخی حواشی این تجمع حال و هوای دیگری به آن داده است. به گزارش رجانیوز، جدای از حضور بسیاری از جانبازان و چهره های سیاسی- اجتماعی مختلف در این تحصن، حضور […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...