ضرر گوش پاک کن

اشتراک گذاری :
به گزارش سایت نودیها : شاید شما نیز شنیده باشید که بسیاری از افراد از طریق گوش پاک‌کن به گوش خود آسیب رسانده‌اند و در برخی مواقع سبب ناشنوایی خود شده‌اند. در این میان کودکانی که برای تمیز کردن گوش خود یا کنجکاوی از این وسیله استفاده می‌کنند بیشتر از سایرین به گوش خود آسیب می‌زنند.
گذشته از آسیب‌هایی که این وسیله به گوش وارد می‌کند ضررهای دیگری نیز دارد. گفته می‌شود که گوش پاک‌کن برای برطرف کردن جرم گوش استفاده می‌شود درحالی که مقادیر مشخصی از جرم گوش برای سلامتی گوش لازم است. جرم موجود در گوش خواص ضد باکتریایی و ضد قارچ دارد که از خشک شدن گوش جلوگیری می‌کند. این ماده نوعی تمیزکننده طبیعی برای گوش محسوب می‌شود که نباید از آن غافل شد.
مقدار جرم گوش، رنگ و حالت آن از فردی به فرد دیگر متفاوت است و به طور معمولی سطح خارجی گوش را می‌پوشاند. هر وسیله‌ای که از خارج شدن و بیرون آمدن این جرم از درون گوش جلوگیری کند بهتر است استفاده نشود. علاوه بر گوشی‌های هدفون که باید استفاده از آن‌ها را کاهش داد، موهای زیاد گوش،  حفره باریک گوش و رشد استخوان و غضروف‌های گوش و شنا کردن در آب سرد ممکن است از خروج این جرم‌ها از گوش جلوگیری کند. گاهی استفاده از گوش پاک‌کن سبب می‌شود که جرم گوش بیرون نیاید یا حتی به داخل رانده شود.

باشگاه خبرنگاران جوان

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 105

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

عکس های دردآور شکارچیان خارجی در مازندران + ابتکار کجایی؟

د فوریه 29 , 2016
سایت نودیها : آخرین گروه شکارچیان اسپانیایی در تاریخ ۲۶ بهمن ماه سال جاری توسط شرکتی به مدیریت الف – ش، به قصد شکار در شیرگاه و لفوز وارد استان مازندران شدند. این گروه از شکارچیان، امروز این استان را به مقصد اسالم ترک کردند تا شانس خود را برای […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...