طرح متجاوزان سعودی اماراتی برای تجزبه عدن و حضرموت

اشتراک گذاری :

پایگاه تحلیل خبری الوقت در مقاله‌ای به بررسی رویکردهای خصمانه عربی و آمریکایی بر ضد یمن در سایه تجاوز وحشیانه به این کشور پرداخت و تأکید کرد که طرح تجزیه منطقه عدن و حضرموت که استقلال اراضی این کشور را هدف قرار داده، تازه ترین طرح متجاوزان بر ضد تمامیت ارضی این کشور به شمار می‌رود.

این طرح در شرایطی مطرح شده است که آمریکایی‌ها و سعودی ها  روزبه‌روز از تحقق اهداف خود در یمن دور می‌شوند، اما در عین حال به دنبال راهکارها و توطئه‌های جدیدی هستند تا شاید بتوانند ملت مقاوم یمن را در برابر خود تسلیم‌ کنند، ملتی که هزاران شهید و زخمی داد که تعداد زیادی از آنها زنان و کودکان هستند، همچنین ده‌ها هزار نفر از اهالی آن آواره شده و حدود ۸۰% از زیرساخت‌های این کشور تخریب شده است.

طرح جدید عربستان و امارات برای الحاق عدن و حضرموت به شورای همکاری

طرح جدید عربستان و امارات برای الحاق عدن و حضرموت به شورای همکاری خلیج فارس بعد از آن فاش شد که مجله فرانسوی اینتلیجنس آنلاین هفته گذشته از وجود طرحی سعودی اماراتی برای تجزیه یمن خبر داد. این مجله تأکید کرد که فرماندهان نظامی سعودی و اماراتی بر اساس این طرح که در شهر الطنجه مراکش تهیه شده، تسلط عربستان سعودی در بخش‌های شمالی یمن که در نزدیکی مرزهای عربستان قرار دارد تصویب کرده و تسلط امارات در مناطق شرقی این کشور را تأیید کردند. براساس این طرح عربستان و امارات مدیریت مناطق مرکزی یمن به ویژه استان نفت خیز مأرب را به صورت مشترک دنبال می‌کنند.

گزارش‌های وارده از یمن نشان می‌دهد که عربستان سعودی و امارات به دنبال اشغال سه شهر یمن هستند که عبارتند از: تعز، مأرب و عدن. این اقدام مقدمه‌ای برای اشغال صنعا پایتخت یمن بوده و ریاض و ابوظبی بیش از ۳۰ هزار نظامی برای حمله به صنعا تدارک دیده اند.

در این راستا ضاحی خلفان معاون رئیس پلیس دبی هفته گذشته اعلام کرد که پرچم استان عدن و حضرموت به زودی در کنار پرچم‌های کشورهای شورای همکاری خلیج فارس به اهتزاز درخواهد آمد و این دولت‌ها متولی اداره امور عدن و حضرموت خواهند بود تا تکلیف مناطق شمالی یمن مشخص شود.

عربستان و امارات از سه ماه پیش تاکنون به دنبال تجزیه یمن به دو بخش شمالی و جنوبی هستند. ریاض و ابوظبی در این راستا حملات شدیدی را بر ضد عدن و مأرب و تعز از یک ماه پیش تاکنون آغاز کرده اند، اما در رسیدن به اهداف خود ناموفق بودند، چرا که ارتش یمن و جنبش انصار الله مقاومت جانانه ای در این شهرها انجام می‌دهند.

نقش امارات در تجزیه یمن

کارشناسان معتقدند که دولت کوچک امارات که نمی‌تواند نقش مؤثری در جنگ سوریه ایفا کند، حمله ائتلاف سعودی  آمریکایی بر ضد یمن را فرصتی مناسب می‌داند تا مانند عربستان و قطر نقشی برای خود در عرصه عربی دست و پا کند. این کارشناسان تأکید دارند که امارات به دنبال تسلط بر بندر عدن در یمن است که بندری استراتژیک به شمار می‌رود.

امارات از گروه‌های تروریستی در یمن مانند القاعده در جنوب حمایت می‌کند تا شاید بتواند شهرعدن را به اشغال خود در آورده و عبد ربه منصور هادی رئیس‌جمهور فراری یمن را به این شهر بازگرداند. امارات بسیاری ‌از نیروها و تجهیزات خود را به شهر عدن فرستاده است، جایی که مزدوران وابسته به امارات و عربستان از چندی پیش کنترل آن را در دست گرفته‌اند.

عربستان و طرح تجزیه یمن

عربستان سعودی بعد از اینکه در پنج ماه گذشته نتوانست هیچ دستاوردی از حملات خود به یمن داشته باشد، به دنبال تجزیه این کشور برآمده است. ریاض برای تحقق اهداف خود در این راستا از امارات متحده عربی کمک گرفته، چرا که خودش دچار شکست و ناامیدی شده و قادر به بازگرداندن منصور هادی به حاکمیت یمن نیست. بنابراین سعودی‌ها به دنبال راه‌حل‌های دیگری برای شکست دادن ارتش یمن و کمیته‌های مردمی آن هستند.

سعودی‌ها در دهه های اخیر نقش گسترده‌ای در روی کار آمدن رؤسای جمهور وابسته به خود در یمن داشته اند. روی کار آوردن عبد ربه منصور هادی نیز در همین راستا بود، اما صبر مردم یمن در قالب انقلاب این کشور به پایان رسید و آنها این رئیس‌جمهور مزدور را مجبور به فرار به عربستان کردند.

طرح تجزیه یمن در چارچوب طرح‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی برای تجزیه و فروپاشی دولت‌های اسلامی نظیر سوریه و عراق و … است. شکست عربستان سعودی در تحقق اهداف خود در یمن باعث شده تا این کشورها هر پیشنهادی را در راستای آسیب رساندن به ملت یمن و از بین بردن تمامیت ارضی این کشور دنبال کنند، بنابراین ملت یمن بار دیگر باید این توطئه جدید را به شکست کشانده و سرزمین خود را از پلیدی مهاجمان پاک‌سازی کنند.

منبع:تسنیم

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 5

islammovie

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

رئیس سابق سازمان اتمی اسرائیل از توافق ایران حمایت کرد

چ سپتامبر 9 , 2015
این ویدئو که اولین بار به دست تایم رسیده، در شکل و شمایل یک آگهی تبلیغاتی یک دقیقه ای تولید شده و درکنار دیگر تلاش ها و لابی ها در کنگره برای تایید توافق هسته ای قرار گرفته است. “یوزی ایلام” در این ویدئو می می گوید: بررسی واقعیت به […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...