عامل بوجود آمدن سندرم خستگی مزمن

اشتراک گذاری :

نودیها:مطالعات جدید نشان می‌دهد عدم تعادل محیط باکتریایی روده و معده، با احتمال بروز این وضعیت مرتبط است.

بر اساس گزارش مدیکال ساینس، «سندرم خستگی مزمن» که گاهی به عنوان خستگی مزمن و اختلال عملکرد ایمنی بدن شناخته می‌شود وضعیت پیچیده پزشکی است که امکان بروز آن در زنان شایع‌تر است.

سندرم خستگی مزمن در یک دوره ۶ ماهه بررسی می‌شود؛ اگر شخص در تمام این مدت احساس خستگی و کرختی داشته باشد و قادر به انجام امور روزانه نباشد، احتمال بیماری قوی است.

احساس خستگی پس از فعالیت شدید فیزیکی و فکری و عدم استراحت کافی کاملا عادی است؛ ولی در سندرم خستگی مزمن، احساس خستگی حتی پس از استراحت نیز وجود دارد.

احساس خستگی در افرادی که از این سندرم رنج می برند، پس از استرس شدیدتر می شود.

حدود ۹۰ درصد مبتلایان به سندرم خستگی مزمن، به سندرم روده تحریک پذیر یا IBS نیز مبتلا هستند و عامل این حالت نیز محیط باکتریایی شکم بوده که با بررسی باکتری‌های مدفوع قابل تشخیص است.

به گزارش مرکز کنترل بیماری‌ها در آمریکا، مهمترین علایم سندرم خستگی مزمن عبارتند از، اختلال در حافظه کوتاه مدت و عدم تمرکز، درد عضلانی، درد مفاصلی که با تورم و قرمزی همراه نیست، سردرد، گلودرد مزمن،حساس شدن غدد لنفاوی گردن و زیر بغل، افسردگی و اختلالات روانی، لرز و تعریق شبانه، سرگیجه و مشکلات تعادل، غش کردن، حساسیت به بوی خاص، سر و صدا و مواد غذایی و اختلال خواب.

محققان معتقدند این دستاورد گام موثری در درمان سندرم خستگی مزمن است و همچنین نشان می‌دهد با تغذیه سالم و غلبه بر استرس می‌توان تا حد زیادی با این مشکل را حل کرد.

طبق گزارش، موسسه ملی بهداشت آمریکا، بیش از یک میلیون نفر در این کشور به این اختلال مبتلا هستند.‌

تسنیم

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 7

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

سر دادن شعار "اسحاق، دوستت داریم" در حین سخنرانی روحانی در کرمان

ش آوریل 29 , 2017
نودیها:حسن روحانی کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری صبح امروز (شنبه ۹ اردیبهشت) برای سخنرانی به شهر کرمان رفت. در این سخنرانی مردم با سر دادن شعار “اسحاق، دوستت داریم” و حمایت از معاون اول او اسحاق جهانگیری از روحانی استقبال کردند. روز گذشته پس از برگزاری اولین مناظره تلویزیونی کاندیداها […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...