علامه مصباح یزدی: ریشه این جمله که “دلواپسان، بروید به جهنم” دنیادوستی است

اشتراک گذاری :
به گزارش خبرنگار «نسیم»، آیت‌الله مصباح یزدی عضو مجلس خبرگان و رئیس موسسه آموزشی امام خمینی(ره) در بیستمین همایش طرح ولایت اظهار داشت: طرح های اینچنین مانند طرح ولایت مورد نیاز جامعه است و حضور ما برای ادای وظیفه هر چند کوچک است.
وی افزود: اصول دین و فروع دین جر ملزومات زندگی همگان است. مهمترین جنایت هایی که در کشورهای مختلف اتفاق می افتد به دلیل عدم اعتقاد به آخرت است. شیاطین با انبیا مبارزه کردند. همواره کسانی که اعتقاد به آخرت ندارند دل در گرو شیطان می‌دهند.
مصباح یزدی با اشاره به زندگی واقعی مومنین گفت: اگر به بلوغ فکری برسیم متوجه می شویم که خدا چه می گوید و برای زندگی ما چه تدوین کرده است. تمام حرکات های فردی و اجتماعی افراد در هر سطحی، و هر لغزشی ریشه در حب دنیا دارد.
عضو مجلس خبرگان ادامه داد: می‌گویند “دلواپسان بروند به جهنم”، منشا این حرف چیست، منشأ آن در دنیادوستی است، که آیا جز این دنیا، دنیای دیگری هم هست؟ معاد کارگاه انسان شناسی است. هستی شناسی و انسان شناسی و معرفت شناسی حز اصول اولیه است که باید آموخته شود. صرف نظر از افرادی که مقصر هستند باید خدا را شناخت و ملاک قرار داد.
وی همچنین گفت: اگر من هم طرز فکر دنیوی و قدرت داشتم قطعا اوباما می شدم. دلیل انحرافات و بسیاری از لغزش‌ها این است که بسیاری افراد چیزی جز دنیا را نمی‌بینند.
مصباح یزدی با اشاره به لزوم توجه به اخلاق برای تعیین خوب و بد و شناخت انسان‌ها گفت: جامعه بعد از تشکیل باید رهبر و مدیر داشته باشد و صفات و حد و حدود آن مشخص باشد که به آن فلسفه سیاست می‌گویند.
عضو مجلس خبرگان اظهار داشت: آنهایی که جهان بینی مادی دارند معتقدند باید بیشریت لذت را از دنیا ببرد. من نیز اگر به این موضوع معتقد باشم و به قدرت و مقام برسم می شوم اویاما. حاصل ۵٠ سال تحصیل و زحمت امروز این ها در خدمت شما گذاشته شده است که به عمر شما افزوده می‌شود.
برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 4

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

چه توافق بشود یا نشود،منتقد،موافق،مخالف یا معترض،اول متحدیم

س جولای 21 , 2015
به نام خدا – بخش تحلیل نودیها – در پی تغییر رویکرد دولت روحانی پس از دولت قبل به سمت مذاکرات از نوع سازش بیشتر و امتیاز دهی بیشتر ، این نوع عملکرد مخالفانی پیدا کرد و به تبع این مخالفان موافقان این نوع عملکرد هم به صحنه آمدند و […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...