علایم پلیپ بینی/ درمان پلیپ بینی بدون جراحی

اشتراک گذاری :

 علائم شایع هر دو بیماری پلیپ بینی و انحراف بینی گرفتگی بینی است ولی علل ایجاد و درمان دو بیماری باهم کاملاً متفاوت است.

وی در خصوص علت به وجود آمدن انحراف بینی گفت: این انحراف معمولاً در اثر ضربه ایجاد می‌شود که به بینی وارد آمده و ممکن است با انحراف در ظاهر بینی نیز همراه باشد و در صورتی که خوب عمل شود و مجدد ضربه نخورد هرگز عود نمی‌کند؛ اما پلیپ در بهترین شرایط درمان نیز امکان بازگشت دارد.

وی علامت‌های پلیپ را گرفتگی بینی، اختلال یا از بین رفتن حس بویایی؛ ترشحات چرکی از بینی و پشت حلق وگاهی سردرد و سرفه، ذکر کرد و ادامه داد: در خصوص علل ایجاد پلیپ، تمام علل آن مشخص نیست اما اخیراً توجه ویژه ای به برخی قارچ‌ها داخل بینی شده و احتمال می‌دهند که پلیپ واکنشی به این قارچ‌ها داخل سینوس‌ها باشد.

کیوانی افزود: همچنین برای درمان پلیپ، متخصصان از راه‌هایی مثل تجویز آنتی‌بیوتیک‌ها، کورتن های موضعی و در مواردی کورتن های خوراکی و تزریق، یا اسپری‌ها و آنتی‌هیستامین‌ها استفاده می کنند. ولی در موارد پلیپ پیشرفته به بیماران جراحی‌ توصیه می‌شود.

کیوانی جراحی پلیپ را در بیشتر موارد آندوسکوپی دانست که از این طریق، پلیپ‌های بینی و سینوس‌ها را تخلیه می‌کنند. بافت‌های بیمار را خارج کرده و بعد از این عمل سینوس‌ها تهویه بهتری خواهند داشت.

این متخصص گوش و حلق و بینی برای جلوگیری از رشد پلیپ‌ها و برگشت این بیماری توصیه‌هایی کرد: استفاده فرد از هوای تمیز و مرطوب، پرهیز از قرار گرفتن در معرض هوای بسیار سرد و گرم، مصرف مایعات زیاد و تمام اقداماتی که از سرماخوردگی و ابتلا به سینوزیت می‌کند، می‌تواند در پیشگیری از رشد پلیپ‌ها مؤثر باشند.

انتهای پیام/

 

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 16

islammovie

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

تکه ای از فیلم پایتخت

س جولای 14 , 2015
دانلود فیلم برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن [کل آراء: 0 میانگین: 0]Related Images:Visits: 16

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...