علل چرخش پا/ دختران بیش از پسران به چرخش پا مبتلا می‌شوند

اشتراک گذاری :

در پاسخ به سوال یکی از شهروندان درباره علل چرخش پا در کودکان، اظهار داشت: چرخش پا در اغلب کودکان از بدو راه رفتن شروع می‌شود. کودکان مبتلا به این عارضه پا را به بیرون یا داخل می‌گذارند.

عضو انجمن ارتوپدی اطفال گفت: علل ایجاد چرخش پا فیزیولوژیک یا ارثی است. در صورتی که اختلال فیزیولوژیک باشد تا ۵ -۴ سالگی با ورزش اصلاح می‌شود بنابرانی این عارضه در مراحل اولیه با ورزش‌های ساده، فیزیوتراپی و کاردرمانی قابل درمان است.

* شیوع چرخش پا

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار داشت: شیوع چرخش پا یک در هزار کودک است و این عارضه در دختران شایع‌تر از پسران است.

این فوق‌ تخصص ارتوپدی اطفال گفت: اگر عارضه چرخش پا ادامه یابد باید بررسی شود. بررسی این عارضه با عکسبرداری و سی‌تی‌اسکن از گردن استخوان ران انجام می‌شود که طی آن مشخص می‌شود عارضه عضلانی یا اسختوانی است.

وی افزود: اگر عارضه عضلانی باشد با ورزش می‌توان آن را اصلاح کرد اما چنانچه چرخ پا استخوانی باشد متاسفانه با ورزش قابل اصلاح نیست و باید در سنین ۹ تا ۱۲ سالگی جراحی شود.

* تشخیص بالینی عارضه چرخش پا

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه متخصص ارتوپد باید عارضه چرخش پا را تشخیص دهد، اظهار داشت: کودکانی که به عارضه چرخش پا مبتلا هستند موقع راه رفتن پا را به بیرون یا داخل می‌چرخانند و در معاینه معمولا دیده می‌شود که کشکک زانو به طرف خارج یا داخل چرخیده است.

غنی‌پور ادامه داد: موقع معاینه چرخش‌های عضلانی با خوابیدن اصلاح می‌شوند اما چرخش‌های استخوانی باقی می‌ماند بنابراین یکی از را‌ه‌های تشخیص عارضه چرخش پا معاینه بالینی است.

وی خاطر نشان کرد: عارضه چرخش پا در مراحل اولیه با ورزش، فیزیوتراپی و کاردرمانی قابل اصلاح است، در مراحل پیشرفته از کفش‌های طبی استفاده می‌شود و چنانچه عارضه شدت بیشتری یابد باید تحت عمل جراحی قرار گیرد.

منبع:فارس

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 6

islammovie

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

علل کاهش شنوایی در سنین مختلف/ خطر مصرف آنتی‌بیوتیک‌ برای شنوایی

د جولای 20 , 2015
گوش خارجی و میانی مسئول انتقال صوت هستند و گوش داخلی نقش درک و فهم اصوات را بر عهده دارد و اختلال در این سیستم باعث نقص در شنوایی افراد می‌شود. وی افزود: علل کاهش شنوایی در سنین مختلف می‌تواند متفاوت باشد. در سنین پایین معمولاً عواملی همچون عوامل ارثی […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...