علما بر مرده ای که پارچه کفنش غیر ایرانی بود نماز نمی خواندند

اشتراک گذاری :

دومین روز از همایش اقتصاد سیاسی انفعال یا اقتدار با حضور مسولان و ارشناسان تاریخی و فرهنگی و سیاسی و اقتصادی در مجتمع فرهنگی شهید تهرانی مقدم برگزار شد.

در روز دوم این همایش عادل پیغامی اقتصاد دان؛ حجت الاسلام میرمعزی کارشناس اقتصادی،  اسماعیل حسین زاده دکترای اقتصاد سیاسی و استاد دانشگاه دریک امریکا، موسی حقانی تاریخدان و سرلشکر مصطفی ایزدی، معاون راهبردی و اشراف فرماندهی کل قوا در ستاد کل  نیروهای مسلح به سخنرانی پرداختند. آنچه در ادامه می آید مشروح اتفاقات در روز دوم اهمایش اقتصاد سیاسی انفعال یا اقتدار است.

 

امور اقتصادی آخرین تیر دشمن

کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی قبل از علم و دین و نقل، یک مفهوم عقلی است، گفت: امور اقتصادی آخرین تیر دشمن است.

عادل پیغامی کارشناس اقتصادی در دومین روز از همایش «اقتصاد سیاسی انفعال یا اقتدار» با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی از نوع به روز کردن سیستم عامل اقتصاد است، گفت: مقاومت کلمه مقدسی است که برای ما حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: اولین بار امام موسی صدر از کلمه مقاومت استفاده کردند که با وقوع انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) این کلید واژه را در ادبیات و اندیشه ملت وارد کردند.

کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه به واسطه مقاومت توانستیم لایه های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی را از دست استکبار نجات دهیم، گفت: متأسفانه تنها در بحث اقتصاد است که سلطه بیگانه را در کشور شاهد هستیم.

پیغامی بیان کرد: مقام معظم رهبری می فرمایند امور اقتصادی آخرین تیر دشمن است. اگر از این بحران به خوبی بیرون آییم دیگر دشمن امیدی ندارد.

پیغامی بیان کرد: هیچ وقت با یک نفر و یک گل بهار نمی شود، با یک نفر ولو در بالاترین سطح، اگر سایر سیستم ها نخواهند اقدامی صورت نمی گیرد. اقتصاد با سیاست فرق می کند. چرخ دنده های آن متفاوت با چرخ دنده های سیاست است و زود گرم نمی شوند، نیروهای محرکه درونی و کار رسانه ای اقتصاد هم با سیاست فرق دارد

وی در ادامه به بهره کشی در اقتصاد اشاره کرد و افزود: بهره کشی در لایه لایه اقتصاد ایران مشاهده می شود. به طور مثال کشاورز تولیدات خود را زمانی که به فروش می رساند، واسطه ها بهره خوبی می برند؛ یا به طور مثال در بحث مسکن نیز این بهره کشی لمس می شود.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی یک گفتمان است افزود: این گفتمان هم به مفهوم زبانی، رسانه ای، ادراکی و ذهنی آن و هم به مفهوم واقعی آن که یک برنامه اقصادی است.

وی ادامه داد: رهبری می فرمایند؛ اقتصاد دانش بنیان، بعد جلسه می گذارند با شرکت های دانش بنیان، بعد می فرمایند سه هزار شرکت کم است و من بیست هزار شرکت دانش بنیان می خواهم، بعد به شرکت های دانش بنیان می گویند؛ تجاری سازی علم و تولید ثروت از علم به جای نفت، بعد می روید در سیستم آموزش عالی و می بینید که وزارت علوم، مثلاً این دانشجو اگر دانشجوی رشته شیمی بود، بیست سال پیش این واحدها را می خواند، حالا هم دارد همین واحدها را می خواند.

وی در پایان به همکاری رسانه ها برای تحقق اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: اقتصاد مقاومتی قبل از علم و دین و نقل، یک مفهوم عقلی است، هیچ بشر عاقلی را سراغ نداریم در دنیا که یک سازه ای را ساخته باشد و در حد توانش به فکر مقاوم سازی آن نباشد.

اقتصاد مقاومتی در حقیقت پیاده کردن اقتصاد اسلامی در ایران است

یک کارشناس اقتصادی گفت: هر چه بیشتر اقتصاد را اسلامی کنیم بیشتر اقتصاد مقاومتی پیاده سازی می شود.

حجت الاسلام میرمعزی کارشناس اقتصادی در همایش اقتصاد سیاسی انفعال یا اقتدار اظهار داشت: موضوع اقتصاد مقاومتی را مقام معظم رهبری در سال ۸۹ مطرح فرمودند اما تحت عنوان اقتصاد مقاومتی هیچ پیشینه علمی نداریم.

وی افزود: از زمانی که مقام معظم رهبری موضوع اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند، مطالعات در داخل کشور و بعد معادل سازی در خارج کشور آغاز شد و در این چند سال کتب و مقالاتی در این زمینه نوشته شد.

میرمعزی با بیان اینکه هر کس می خواهد تحلیلی روی اقتصاد مقاومتی داشته باشد باید تحلیلش مبتنی بر فرمایشات مقام معظم رهبری باشد، گفت: مقام معظم رهبری مبدع اقتصاد مقاومتی هستند و اینکه شخصی بخواهد بدون توجه به مبانی مورد تأکید ایشان اقتصاد مقاومتی را بر مبنای تحلیل های شخصی تفسیر کند، بی معناست.

وی ادامه داد: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری، اقتصاد مقاومتی اقتصادی بر گرفته از فرهنگ اسلامی با هدف  مقاوم سازی اقتصاد است که توان پیشرفت اقتصادی دارد و این اقتصاد مردم بنیان بوده و با رویکردی جهادی است.

میرمعزی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی الگوی الهام بخش از نظام اسلامی است، گفت: در مقالاتی که به این موضوع پرداخته اند یا میبینیم که اقتصاد غربی را الگوی مباحث قرارداده اند و سعی بر همانند سازی آن با اقتصاد مقاومتی دارند و یا از این عبارت که اقتصاد مقاومتی الگوی نظام اسلامی است به عنوان جمله تزیینی نوشته خود بهره گرفته اند و در تحلیل مطالب به همان ادبیات اقتصاد متعارف می پردازند.

وی افزود: در حالی که حلقه اتصال اقتصاد مقاومتی و اقتصاد اسلامی جایی عنوان نمی شود و به عنوان حلقه ای مفقوده در مقالات و پرداخت ها باقی می ماند.

میرمعزی تصریح کرد: اقداماتی که با عنوان اقتصاد مقاومتی از سوی مسئولان در حال انجام است، هیچ اثری از اقتصاد اسلامی ندارند، در حالی که اقتصاد مقاومتی در حقیقت پیاده کردن اقتصاد اسلامی در ایران است.

وی افزود: در اقتصاد مقاومتی یکی از ارکان اصلی، اسلامی سازی اقتصاد است و هر چه بیشتر اقتصاد را اسلامی سازی کنیم، اقتصاد مقاومتی پیاده سازی می شود.

میرمعزی با اشاره به شرایط حساس اقتصاد امروز کشور گفت: ما در شرایط موجود در بین تمامی اهداف اقتصاد اسلامی بحث توانمند سازی اقتصاد را به عنوان هدف اول داریم که باید تمامی سیاست ها و اقدامات بر مبنای همین هدف پای ریزی و اجرا شود.

وی افزود: ممکن است گفته شود برای اسلامی سازی اقتصاد، تعریفی از اقتصاد اسلامی نداریم در حالی که باید پاسخ داد اقتصاد اسلامی از ۳ رکن نشأت می گیرد، اول احکام فقهی ماست، دوم اخلاق اسلامی است و سوم سنت های الهی است.

میرمعزی با بیان اینکه این ۳ رکن محصول تمامی مبانی و ارزش های ما در همه امور هستند، گفت: ما می توانیم اقتصاد را در ظرف اسلام، مقاومتی کنیم و با آموزه های اسلام ارائه طریق کنیم.

وی ادامه داد: به عنوان مثال وقتی می گوییم اطلاح الگوی مصرف، یعنی تبدیل الگوی فعلی مصرف به الگوی مصرف اسلامی و به معنای اسلامی سازی الگوی مصرف در ایران است و در بحث استقلال با محوریت الگوی مصرف یعنی به گونه ای اگوی مصرفمان را تعیین کنیم که از خارج بی نیاز باشیم.

 

سیاست اقتصادی دولت روحانی  اقتصاد نئولیبرال ریاضتی است

استاد دانشگاه دریک امریکا با اشاره به اینکه سیاست اقتصادی دولت روحانی نئولیبرالی و ریاضتی است، گفت: با این سیاست های که دولت یازدهم به کارگرفته است، وابستگی ایران به بیگانه روز به روز افزایش می یابد.

اسماعیل حسین زاده دکترای اقتصاد سیاسی و استاد دانشگاه دریک امریکا در روز پایانی همایش اقتصاد سیاسی انفعال یا اقتدار به طور مستقیم از امریکا به صورت ویدئو کنفرانس در همایش حضور یافت و اظهار داشت: سال گذشته به مدت ۶ تا ۷ ماه به ایران آمدم و در این مدت از وضع اقتصادی ایران مطلع شدم.

وی ادامه داد: مسائل جالبی در ایران مشاهده کردم که عمده ترین آن نگرانی مردم از وضعیت اقتصادی در تمامی آحاد کشور بود؛ به طور مثال می توانیم بگوییم حتی کشاورزان نیز نگران از وضعیت نامعلوم مذاکرات هسته ای بودند.

وی گفت: مردم نگران بودند که با این سیاست وضعیت نه تنها بهتر نمی شود بلکه ممکن است هیچ دری به روی مردم در جهت بهبود وضعیت اقتصادی گشوده نشود.

حسین زاده با اشاره به نگرانی مردم از واردات بی رویه کالا به ایران افزود: بسیاری از مردم اعتقاد داشتند که اقتصاد ایران اقتصاد ریاضتی است و کمتر شبیه اقتصاد مقاومتی است.

وی افزود: مقام معظم رهبری در ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی به افزایش بودجه های رفاهی عمرانی، استفاده از ارزش افزوده از طریق افزایش تولید ملی و تقویت بخش کشاورزی اشاره بسیاری داشتند اما متاسفانه دولت روحانی سیاست نئولیبرال یا اقتصاد ریاضتی را پی گرفته است.

حسین زاده تأکید کرد: سیاست اقتصادی دولت روحانی مقاومتی نیست و این سیاست نئولیبرالی موجبات ضعیف تر شدن و وابسته تر شدن اقتصاد ایران به بیگانه را فراهم کرده است.

وی افزود: با سیاستی که دولت روحانی دنبال می کند رکود اقتصادی روز به روز بیشتر و با کاهش بودجه های راهسازی، کاهش بودجه های عمرانی، کاهش ظرفیت های تولید و کاهش قدرت خرید مردم زندگی مردم روز به روز ضعیف تر می شود و تولید کننده نمی تواند به افزایش تولید بیشتر به دلیل نبود تقاضا فکر کند.

بسیاری از مسئولان هنوز توان ملی را باور ندارند و آن را به سخره می گیرند

یک کارشناس اقتصادی گفت: بسیاری ازمسئولان هنوز توان ملی را باور ندارند و آن را به سخره می گیرند و گفته می شود که فقط در زمینه آبگوشت بزپاش می توانیم حرف بزنیم؛ این حرفی است که زده شده است.

بیژن عبدی کارشناس اقتصادی در همایش اقتصاد سیاسی انفعال یا اقتدار اظهار داشت: یکی از نکاتی که باید به صورت جدی در آن تأمل کنیم اقتصاد اسلامی است.

وی افزود: آنچه در عمل در این سی سال اتفاق افتاد این بود که تلاش شد از غرب آنچه به عنوان علم اقتصاد شناخته می شود را در مقولات دینی وارد کنند و رنگ و لعاب اسلامی به آن بدهند.

عبدی تصریح کرد: متأسفانه از بین تمامی جریان های فکری اقتصاد در جهان غرب، ما خشن ترین را انتخاب کردیم که اقتصاد نئوکلاسیک است.

وی ادامه داد: اقتصاد نئوکلاسیک نسبت به جامعه و مردم خشن ترین رویکرد را دارد.

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: مقوله اقتدار ملی شاخص های مختلفی دارد اما در بین تمامی آنها آیا به مبانی فرهنگ جامعه علمی و کارشناسیمان توجه ای کرده ایم؟ آیا جامعه علمی ما پتانسیل اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری را دارند؟

وی افزود: نگاه فرهنگی حاکم بر نخبگان فکری، مردم و دولتمردان و کارگزاران و جریان فکری موجود در این سه بخش می تواند مانعی مهم در راه اجرای اقتصاد مقاومتی باشد.

عبدی اذعان داشت: بسیاری ازمسئولان هنوز توان ملی را باور ندارند و آن را به سخره می گیرند و می گویند که فقط در زمینه آبگوشت بزپاش می توانیم حرف بزنیم؛ این حرفی است که زده شده است.

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه وقتی اقتصاد نئوکلاسیک را انتخاب کرده ایم باید تمامی مقوله هایش را بپذیریم، گفت: فاصله بسیاری بین تفکر نئوکلاسیک و تفکر مقام معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی وجود دارد و ورود به آن، کار بسیار سنگین اما مبارک است.

وی افزود: واقعیت این است که مردم به شدت متأثر از مصرف همدیگر هستند. تا زمانی که سبک زندگی کارگزاران و مسئولان اشرافی باشد نمی توان از مردم انتظار اصلاح الگوی مصرف داشت و طبیعی است که بگویند اینکه می گویند مصرف بهینه داشته باشید و تقوا کنید می خواهند دست زیاد نشود.

عبدی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مشکلاتی که داریم محدودیت چهار ساله در دولت و مجلس است؛ از دولتی که چهار سال بر سر کار است و بیشتر می خواهند در دوره بعدی نیز بر سر قدرت بمانند نمی توان انتظار برنامه پنج ساله داشت.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی شدنی است اما باید به موانعی که از سادگی از کنارش می گذریم توجه کنیم. اگر این موانع که یکی از اصلی ترین آنها جریانات فکری است رفع نشود در پیاده سازی اقتصاد مقاومتی خیلی مشکل خواهیم داشت.

علما مرده ای که پارچه کفنش غیر ایرانی بود نماز نمی خواندند

موسی حقانی استاد دانشگاه و تاریخدان در دومین روز از همایش اقتصاد سیاسی انفعال یا اقتدار اظهار داشت: در ۲۰۰ سال اخیر در کشور جریان های مختلفی وجود داشته که تا امروز آنها حضور دارند.

موسی حقانی با اشاره به اینکه در دوره قاجار هجوم اقتصادی استعمار غرب به کشور ما بیشتر می شود گفت: این هجوم به نحوی به سمت آن می رود که ما شاهد سلطه کفار در حوزه های اقتصادی کشورمان می شویم . نوع مصرف گرایی که در این مقطع رخ می دهد و هم امتیازاتی که به بیگانگان واگذار می شود.

رئیس موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران بیان کرد: به ویژه پس از معاهده ترکمنچای و پذیرش اینکه حقوق گمرکی ایران را باید روس ها تعیین کنند و به تبع آن هر سه دولت (دوستی کامل) از این امتیاز برخوردار شدند ما رفته رفته شاهد سرازیر شدن کالاهای خارجی به کشور خودمان هستیم.

وی بیان کرد:این مسئله از آن حیث که منجر به سلطه کفار در حوزه اقتصادی می شد با عکس العمل علما و پاره ای از مردم مواجه شد. اگر مردم در این زمینه چشم و همچشمی هم می کردند، علما همیشه هشدار می دادند که نباید مصرف این کالاها و استفاده از آن منجر به سلطه بیگانگان بر ما شود، مخصوصا زمانی که برخی از آن کالاها در داخل تولید می شد و نمونه داخلی داشت.

حقانی تأکید کرد: در ابتدای دوره ناصری خیلی وضع وخیم نیست و بنابر آنچه که در موارد مختلف بیان شده است که  یک تومان ایران برابر با یک پوند انگلیس بوده است. اما در اواسط دوره ناصری که دیگر خط امیرکبیر هم دنبال نمی شود و جریان دینی هم در ایران تا حدودی تضعیف می‌شود، ما شاهد هجوم کالای خارجی به ایران و نابودی و تضعیف بنیان های اقتصادی کشور هستیم.

رئیس موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران اظهار کرد: به نحوی که در اواسط دوره ناصری یک پوند انگلیسی با ۵۰ تومان ایرانی برابری می کرد و سقوط ارزش پول ایران به خاطر ضعف اقتصادی و از بین رفتن بنیه های تولیدی که در کشور وجود داشت، حالت بدی را به کشور ما تحمیل کرد. پس از آن ما شاهد تکاپوی علما و مراجع برای جلوگیری از سقوط اقتصادی ایران هستیم.

وی گفت:در چنین فضایی مرحوم شیخ رضا کرمانی طی استفتایی از مرحوم میرزای شیرازی تکلیف جامعه اسلامی و مومنین را در قبال کالاهایی که از بلاد کفر وارد ایران می شود، جویا می شود.

حقانی ادامه داد: به خصوص که در آن زمان واردات زیادی از روسیه داشتیم، به طوری که کالاهای روسی به طرز چشمگیری در بازار ایران وجود داشت و از آن سمت هم از انگلستان و دیگر سرزمین های بلاد کفر شاهد سرازیر شدن محصولات آنها به کشور خودمان بودیم. حساسیت ایجاد می شود که اگر این روند ادامه پیدا کند، موجب غلبه کفار بر مسلمین خواهد شد.

رئیس موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران تصریح کرد: در همان زمان مرحوم میرزای شیرازی نیز پاسخ می دهند که ما در گام اول نباید کالای خارجی مصرف کنیم. بنابراین نهضت تحریم در ۱۳۰۶ قمری شکل می گیرد و نهضت تحریم تنباکو در ادامه ی نهضت تحریمی بود که در سال ۱۳۰۶ شکل گرفت. البته نهضت کلی تحریم به وقوع پیوست و توام با پیروزی، هم برای مردم و هم برای مرجعیت شیعه بود.

وی با اشاره به اینکه در ادامه این بحث  مطرح شد که اگر کالای خارجی را مصرف نمی کنیم اما نیاز بازار را چه  کنیم؟ گفت: بحث های مختلف مطرح شد، هم بحث صرفه جویی و هم اینکه ما برویم به سمت تولید کالاهای مورد نیاز مردم از قبیل منسوجات، اقمشه (قماش)، کاغذ و قلم و غیره که در آن زمان جزء ضروریات زندگی مردم محسوب می شد.

رئیس موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران افزود: در همان موقع حمایت از سرمایه گذار داخلی به جد مطرح می شود و علما هم از ظرفیت های دینی استفاده می‌کنند تا مردم را متقاعد به مصرف کالاهای داخلی و ترک مصرف کالاهای خارجی کنند.

حقانی گفت:نامه ای از علمای اصفهان داریم که تعدادی از علمای اصفهان که مرحوم آقا نجفی هم در رأس آنان قرار دارد، اعلام می کنند که ما چند نفری که این نامه را امضا کردیم پس از این بر مرده ای که پارچه کفنش از پارچه غیر از ایرانی باشد، نماز نمی خوانیم.

وی تصریح کرد: این امر نشان می دهد که پارچه های ایرانی وجود داشته اما پارچه های خارجی با هدف جایگزینی پارچه های ایرانی وارد شده بوده است که به تولید کننده داخلی آسیب  می زند. بنابراین علما از همین ظرفیت دینی استفاده کردند و چنین اعلامیه ای را خطاب به مردم امضا می کنند.

حقانی در ادامه درباره تعصب روحانیت به بحث کالای خارجی گفت:بحث بعدی در این اعلامیه، آن است که می گویند پس از این ما معاملاتی که بر روی کاغذ خارجی ثبت شده باشد را در محضرهای خودمان ثبت و تایید نمی کنیم و همه این موارد بیانگر یک ظرفیت بزرگی است که ما در ادبیات دینی خودمان می بینیم. مردم تا حد زیادی تبعیت می کنند. اما نیازهای جدی همچنان مطرح است و ما در سال ۱۳۱۷ شاهد تاسیس شرکت اسلامیه در اصفهان هستیم.

وی ادامه داد: کار این شرکت آن بود که کالاهای مورد نیاز مردم را در سایر منسوجات خودشان تولید کنند. آنها شروع به ساختن کارخانه و تولیدات داخلی کردند که حتی صادرات محصولات آن به کشورهای دیگر حتی مصر نیز صادر و با استقبال رو به رو می شد.

حقانی در پایان گفت:در حال حاضر دشمن مشغول به جنگ اقتصادی با ما است. درگیر یک جنگ اقتصادی گسترده در حوزه های سیاسی، علمی و دفاعی است که در حوزه فرهنگی نیز ما این درگیری و نزاع را داریم. اما آنچه که الان برای ما مهم است تامین معیشت مردم و رفع ضعف کارخانجات و تولیدات است.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم در برابر غرب و این تهاجم گسترده اقتصادی که علیه استقلال و سربلندی مردم ایران صورت گرفته، تا ما را دوباره به همان شرایط مصرف کنندگی دوران پهلوی برگردانند، ایستادگی کنیم باید یک تجدید نظر اساسی در نحوه اداره اقتصادی کشور و همچنین اداره معیشت مردم داشته باشیم.

اقدام دشمن در فضای مجازی و حقیقی علیه جمهوری اسلامی/ تلاش می کنند اسلام آمریکایی را مقابل اسلام ناب قرار دهند  

معاون امور راهبردی و اشراف فرماندهی کل قوا در ستاد کل نیروهای مسلح گفت: دنیا در شرایط بحرانی قرار دارد و دشمن تلاش دارد تا اسلام آمریکایی را در مقابل اسلام ناب قرار دهد.

سرلشکر مصطفی ایزدی معاون امور راهبردی و اشراف کلی فرماندهی معظم کل قوا در ستاد کل نیروی مسلح در همایش اقتصاد سیاسی٬ انفعال یا اقتدار که عصر امروز در مجتمع سردار شهید حسن تهرانی مقدم برگزار شد٬ با بیان اینکه باید مبانی انقلاب اسلامی و ارزش‌های آن را مورد توجه قرار دهیم٬ گفت: در فضای مکتبی مان چارچوبی داریم که توجه بر معنویت را مورد تاکید قرار می‌دهد و لازم است که در این فضا به موضوع اقتصاد و امنیت و ارتباطشان با یکدیگر بپردازیم.

وی در همین زمینه عنوان داشت: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند علم و حکمت٬ تزکیه و اخلاق٬ عدالت و انصاف؛ امنیت ما را تضمین می‌کند. با توجه به فرمایشات ایشان شاهد هستیم که در صحنه‌های مختلف انقلاب پیروز‌ی‌های شگرفی به ارمغان می آید و موضوع ما کشور ایران نیست بلکه هویت ما در انقلاب اسلامی است.

ایزدی با اشاره به اینکه امنیت همه جانبه یکی از نیازهای جامعه ما است و به همه ارکان قدرتی مربوط می‌شود٬ اظهار داشت: امروز به موضوع امنیت به صرف نگاه‌های نظامی توجه نمی‌شود و یک تعبیری داریم که امروزه فضای راهبرد و تاکتیک به شدت به هم نزدیک شده است. امنیت ملی در گذشته تعریف حکومت بر مبنای قدرت سخت داشته است ولی امروز تحت عنوان قدرت منطق و منطقی قدرت موضوعیت دارد.

وی با تاکید بر اینکه گستره حرکتی ما گستره فرامرزها است٬ تاکید کرد: در فضای امنیت همه جانبه٬ وضعیت زیست محیطی٬ اقتصادی٬ فرهنگ و اجتماع؛ موقعیت و جلوه برجسته‌ای دارد و در نگاه رقیب ما هم به صورت مفاهیم٬ این موارد موضوعیت دارد.

معاون امور راهبردی و اشراف کلی فرماندهی معظم کل قوا تصریح کرد: حرکتی که امروز آ‌مریکا در ارتباط با انقلاب اسلامی به وجود آورده و به عنوان تحریم موضوعیت دارد را باید به صورت عمیق مورد توجه قرار دهیم و آن‌ها در صحبت‌هایشان این را مطرح می‌کنند که در مجموع به دنبال غلبه فضای ارزشی خودشان که موقعیت سلطه دارد٬ هستند.

وی در همین زمینه افزود: آن‌ها می‌خواهند مناطق تحت تاثیر انقلاب اسلامی را خلع سلاح کنند و به صورت عمیق در فضای ارزشی و در ارتباط با امنیت ملی خودشان حرکت نمایند و این رابطه قدرت مهم آن‌ها قدرت اقتصادی شان است.

ایزدی عنوان داشت: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند که ما در یک پیچ تاریخی هستیم و اگر ما به این صحبت ایشان توجه داشته باشیم می‌بینیم که فرصت‌هایی تاریخی برای ما بوجود آمده و ما باید در یک فضای پارادایمی جدید به این موضوع بپردازیم.

معاون امور راهبردی و اشراف کلی فرماندهی معظم کل قوا به تشریح وضعیت اقتصاد جهانی پرداخت و گفت: در رابطه با اقتصاد جهانی امروز اقتصاد دلار پایه بیش از ۵۷ تریلیون دلار بدهی دارد و پیش بینی می‌شود که در سال ۲۰۲۰ این بدهی به ۷۵تریلیون دلار برسد. دنیا هم در زیست بوم و هم در فرهنگ جهانی٬ در شرایط  بحرانی قرار دارد و دشمن تلاش دارد تا اسلام آمریکایی را در مقابل اسلام ناب قرار دهد.

وی با تاکید بر اینکه در انقلاب اسلامی از جنبه فرهنگی٬ نظامی و سیاسی رشد قابل توجهی داشتیم و در جنبه‌های علمی نیز با حرکت‌هایی جهادی پیشرفت کرده‌ایم٬ عنوان داشت: در رابطه با اقتصاد و اهمیت آن در امنیت و دفاع همه جانبه باید توجه کنیم که از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بالایی برخورداریم ولی در عین حال از غفلت‌ها و غافلگیری‌هایی راهبردی هم برخوردار هستیم.

ایزدی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند اقتصاد مقاومتی باید  درون زا و برون گرا باشد٬ تاکید کرد: امروز احتیاج به یک فضای گفتمانی داریم و باید به یک فضا و حرکت جدید برسیم و ما باید در این فرصت تاریخی که خداوند به ما داده است٬ راه و آرمان شهیدان را به پیش ببریم.

معاون امور راهبردی و اشراف کلی فرماندهی معظم کل قوا با تاکید بر اینکه نرمش قهرمانانه می‌تواند به عنوان یک تاکتیک برای ما مطرح باشد٬ گفت: حرکت غرب به صورت نهادینه در مسیری است که حریف انقلاب اسلامی شود و نقشه هدف و راهی برای این کار وجود دارد. دشمن روی همه ارکان قدرتی ما در حال فعالیت است و عملکرد آ‌ن‌ها در سوریه و عراق و حتی در فضای مجازی٬ بخشی از این طرح است. نبرد ما با دشمن ادامه دارد و ما روزی در تهران و روز دیگری در مرزهای فلسطین با دشمن می‌جنگیم.

وی تصریح کرد: تمام موفقیت‌های ما در جمهوری اسلامی ایران در پایه معنویت گرایی٬ روحیه جهادی و اتکای به نیروی انسانی متعهد بوده است.

معاون امور راهبردی و اشراف کلی فرماندهی معظم کل قوا تاکید کرد:‌ ملت ایران به برکت اسلام از یک شرایط ویژه‌ای برخوردار شده که آرمان و رهبری بزرگ دارد٬ ملتی بزرگ است و دشمن بزرگی دارد و این‌ها ابزاری است که ما می‌توانیم در همه ارکان قدرتی از جمله اقتصاد٬ فرهنگ٬ سیاست٬ اجتماع و در قدرت امنیتی دفاعی پیشتاز بوده و پایه گذار تمدنی نوین باشیم و این یک فرصت تاریخ است که خدا به ما داده و به نسل‌های قبلی ما نداده بود.

منبع : خبرنامه دانشجویان ایران

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 7

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

این میوه‌ ها نباید همراه غذا مصرف شوند

س ژوئن 23 , 2015
یک متخصص تغذیه با تاکید بر اینکه مصرف ۲ تا ۴ واحد میوه در روز ضروری است، گفت: میوه‌ها یکی از گروه‌های مهم مواد غذایی مورد مصرف روزانه افراد هستند با انواع ویتامین، مواد معدنی مانند فیبر غذایی، آنتی اکسیدان، کلسیم، فسفر و پتاسیم که بدن به این مواد نیاز […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...