عکس موجودات عجیب در سواحل کالیفرنیا

اشتراک گذاری :

به گفته دیوید بادر، مدیر آموزشی آکواریوم «پاسیفیک این لانگ بیچ» (Pacific in Long Beach) این موجود دریایی با نام علمی «وِلِلا وِلِلا» به ستاره دریایی شباهت دارد اما ستاره دریایی نیست. نام دیگر این موجود «ملوان بادنورد» است، زیرا این موجود باله‌ای آبی‌رنگ برجسته‌ای بر پشت خود دارد. خود این موجود بیضی‌شکل از یک‌کف‌دست کوچک‌تر است.

بادر در ادامه می‌گوید: با تغییر جریان‌های دریایی و جریان باد، این موجودات نیز به‌جای حرکت به‌سوی دریا به سمت ساحل کشیده می‌شوند. این موجودات برای گرفتن غذای خود نیش می‌زنند اما جای هیچ نگرانی وجود ندارد زیرا نیش آن‌ها آن‌قدر قوی نیست که بتواند ‌به پوست بدن نفوذ کند.

پلانکتون‌ها و تخم ماهیان منبع تغذیه وِلِلا وِلِلا محسوب می‌شوند. این موجود کوچک به کمک شاخک‌های آویزان خود از بدن ستاره مانندش شکار می‌کند. جالب است بدانید آن‌ها باله‌های بادبان مانند خویش را باز می‌کنند تا به کمک جریان‌های دریایی و باد جابجا شوند. از فاصله دور مانند حباب روی آب ‌دیده می‌شوند غیرقابل تشخیص‌اند. عمر این موجودات بر روی بستر ساحل چندان زیاد نیست و پس از مدتی رنگشان می‌پرد و باله بادبان مانندشان تنها چیزی است که از آن‌ها باقی می‌ماند.

اولین بار این موجودات در ساحل واشنگتن و اورگون رؤیت و تا نیمه ماه جولای به‌ سان‌فرانسیسکو رسیده بودند. بااین‌حال بسیاری از مردم هنوز نمی‌دانند که چنین موجودی روی زمین وجود دارد.

 

منبع : باشگاه خبرنگاران

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 9

محمدرضا - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

فواید و خواص بینظیر زغال اخته

ی سپتامبر 20 , 2015
زغال اخته را بیشتر به خاطر طعم و مزه ی آن استفاده می کنیم ، بدن نیست که با خواص آن آشنا شوید. این میوه نه تنها از لحاظ غذایی ارزش بالایی دارد ، بلکه خواص درمانی بسیار زیادی نیز دارد ، در ادامه بیشتر در این رابطه صحبت می […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...