عیدی ناجا برای ترخیص خودروها / جزئیات دستگیری گروهک جیش‌العدل/ به شایعات در مورد اسیدپاشی اصفهان گوش ندهید/ درگیری یاسوج، امر به معروف نبوده/ سرقت‌های مشهد سریالی نیست

اشتراک گذاری :

، سردار سرتیپ دوم پاسدار سعید منتظر‌المهدی معاون اجتماعی ناجا در دومین نشست خبری سخنگوی ناجا به تلاش مضاعف پلیس برای نظم و امنیت بخشی در ماه مبارک رمضان و به‌خصوص لیالی قدر پرداخت و اظهار داشت: با تلاش مضاعف همکاران من مراسم لیالی‌قدر بدون هیچ‌گونه مشکلی انجام شد.

کاهش ۸ درصدی تصادفات در رمضان/ نجات ۱۵۴ نفر از غرق شدن در طرح سالم سازی دریا/ عیدی فرمانده ناجا برای ترخیص خودروها / جزئیات کامل دستگیری گروهک جیش‌العدل

سخنگوی ناجا تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان با کاهش۸ درصد تصادفات و تلفات جاده‌ای نسبت به مدت مشابه در سال قبل مواجه بوده‌ایم.

وی به طرح سالم سازی دریا که از اواخر خرداد شروع شد پرداخت و گفت: در این طرح ۱۵۴ نفر از کسانی که در دریا گرفتار شده بودند توسط دریابانان نجات پیدا کردند.

معاونت اجتماعی ناجا به عیدی فرمانده ناجا برای شهروندان اشاره و اظهار داشت: با دستور فرماندهی نیروی انتظامی کلیه خودروها و موتورسیکلتهایی که با دستور پلیس توقیف شده‌اند منوط به نداشتن منع قضایی به مناسبت عید سعید فطر ترخیص می‌شوند.

وی گفت: امروز ابلاغیه صادر می‌شود و از روز سه‌شنبه این دستور قابل اجراست.

این مقام ارشد انتظامی کشور درمورد عملیات بسیار خوبی که در سحرگاه دیروز در منطقه میرجاوه به وقوع پیوست بیان داشت: عملیات سحرگاه دیروز با اشراف کامل اطلاعاتی و آمادگی کامل مرزبانان هنگ مرزی میرجاوه انجام شد و مرزبانان که از نفوذ گروه مخربی از جیش‌العدل که توسط چند گروه دیگر حمایت می‌شد جلوگیری کرده و تمام اعضای این گروه را دستگیر کردند؛ در اثنای این عملیات یکی از فرمانده هان هنگ مرزی میرجاوه به درجه رفیع شهادت رسید که در انجام این عملیات نقش مؤثری داشت.

سردار منتظر‌المهدی به اعترافات بسیار تکان دهنده اعضای دستگیرشده این گروهک پرداخت و تصریح کرد: این گروهک قصد خرابکاری و انجام عملیات‌های متعدد در چند شهر ایران را داشتند و می‌خواستند با استفاده ای ابزار های نوین و تسلیحاتی که نسبت به  صوت، حرارت و نور حساسیت دارند انفجاراتی انجام دهند.

سخنگوی ناجا به برگزاری اختتامیه جشنواره رسانه، نظم و امنیت عمومی پرداخت و خاطرنشان کرد: این جشنواره در روز خبرنگار مصادف با ۱۷ مرداد در سه محور خبر، گفت‌وگو و گزارش ویژه برگزار خواهد شد و فرمانده ناجا به برترین‌ها هدایایی تقدیم خواهد کرد.

مجوز وزارت ارشاد شرط لازم و مجوز اداره اماکن شرط کافی برای اجرای کنسرت‌هاست
سردار منتظرالمهدی گفت: خوشبختانه تعامل خوبی بین پلیس و وزارت ارشاد وجود داشته و اخیراً‌ نیز این هماهنگی افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: برای برگزاری هر کنسرت اخذ مجوز محتوایی از وزارت ارشاد شرط لازم است ولی کافی نیست و شرط کافی برای برگزاری کنسرت مجوز اداره اماکن نیروی انتظامی است.

سخنگوی نیروی انتظامی تصریح کرد: همکاران من در نیروی انتظامی در جهت پیشگیری از رخدادهای دردسرساز احتمالی به موضوع ورود می‌کنند و پیشگیری انجام می‌دهند و چنانچه مجوز برگزاری کنسرت توسط وزارت ارشاد و نیروی انتظامی صادر شده باشد این کنسرت‌ها قطعاً‌ اجرا خواهد شد و هیچ کنسرت دارای این دو مجوز توسط پلیس ضبط نشده و نمی‌شود.

وی در رابطه با روزه‌خواری در ماه رمضان و برخورد پلیس با این موضوع گفت: در برخی موارد برخی توانایی روزه گرفتن ندارند و برخی نیز از روی غفلت روزه‌خواری می‌کنند که برخی از مردم این موضوع را اطلاع‌رسانی می‌کنند که از آنها تشکر می‌‌کنم.

سردار منتظرالمهدی تأکید کرد: همکاران ما در مواردی که روزه‌خواری را مشاهده کردند تذکرهای کافی را انجام داده‌اند و در بیشتر موارد تمکین می‌شد و در صورت مقاومت با آنها برخورد صورت می‌گرفت.

سخنگوی نیروی انتظامی در رابطه با مراسم جشن آبپاشی در کرج گفت: در این موضوع قصد خاصی مطرح نبود بلکه شور و هیجانی بود که خود را با این شکل نشان داد و در این موضوع پلیس با حضور در محل مشکل را حل کرد و چند نفر نیز تذکر کتبی دریافت کردند.

وی در رابطه با نفش ماه رمضان در کاهش جرایم گفت: در این ماه بسیاری از جرایم خشن کاهش پیدا کرد و خشونت کنترل شد که این کنترل خشونت در سال گذشته یکی از دغدغه‌ها و نگرانی‌های ما بود چرا که خشونت حوادثی غیرقابل انتظار و غیرقابل بازگشت را در پی دارد.

سردار منتظرالمهدی در رابطه با سؤالی مبنی بر آزاد شدن متهمان اقدامات خشونت‌آمیز توسط قوه قضاییه گفت: این موضوع را بیشتر باید قوه قضاییه پاسخگو باشد ضمن اینکه معمولاً در هر دستگاهی محدودیت‌هایی وجود دارد که ان‌شاءالله برطرف خواهد شد ولی دغدغه همه مسئولان آن است که مشکلات برطرف شود و امیدوارم پلیس درونی همه ما که بهترین پیشگیری‌کننده از جرایم است در ما بیدار شود.

سخنگوی نیروی انتظامی در رابطه با برگزاری جشن توسط مردم پس از توافق احتمالی هسته‌ای گفت: ناجا آمادگی کامل دارد تا در صورت بروز این اتفاق خوب اگر شهروندان در چارچوب قانون و شئونات اسلامی شادی کنند در کنار آنان قرار گیرد.

وی در رابطه با تعطیلات پایان ماه مبارک رمضان گفت: کسانی که قصد مسافرت به خصوص به استان‌های شمالی را دارند به هر طریق ممکن از جمله رسانه‌ها و سامانه‌های ما اطلاعات راه را جویا شوند که سفری راحت و ایمن در پیش داشته باشند.

در مورد شکوائیه جدید در پرونده کهریزک اطلاع ندارم/ وجود مواد مخدر در دستمال‌های مرطوب را تأیید نمی‌کنیم/ افزایش سگ‌گردانی را قبول نداریم
سردار منتظرالمهدی در پاسخ به سؤالی در مورد ساماندهی متکدیان و برگزاری جلسات سه‌جانبه اظهار داشت: جلسات برگزار شده و سردار شرفی رئیس پلیس پیشگیری ناجا گزارش آن را ارائه کرده‌اند.

سخنگوی ناجا تصریح کرد: طبق مواد ۷۱۲ و ۷۱۳ متکدی‌گری جرم محسوب می‌شود و ما آمادگی داریم سیمای شهر و کشور را از بحث تکدی‌گری پاک کنیم، اما مسئله مهم این است که بتوانیم زیرساخت‌های لازم را برای بعد از جمع‌آوری این افراد ایجاد کنیم چرا که این افراد انسان هستند و باید برای رشد و بازگشت آنها به جامعه زمینه‌هایی را فراهم کرد.

وی ادامه داد: ۱۲ سازمان در این زمینه مسئولیت دارند و عزیزان ما در شهرداری و بهزیستی نیز تلاش‌های زیادی انجام می‌دهند تا بتوانیم به زودی سیمای شهر را از وجود متکدیان تطهیر کنیم.

معاون اجتماعی ناجا به شهروندان توصیه کرد که با عدم کمک به متکدیان، از ادامه چرخه کار آنها جلوگیری کنند، چرا که احساس دلسوزی مردم نسبت به متکدیان باعث می‌شود که بازار این افراد گرم شده و دست کشیدن از تکدی‌گری برایشان سخت باشد.

سردار منتظرالمهدی در مورد انسداد مرزها اظهار داشت: اراده ناجا نیز بر این امر است، اما در این زمینه محدودیت‌هایی چون بودجه و تأمین اعتبار نیز وجود دارد.

سخنگوی ناجا در پاسخ به سؤالی در مورد افزایش سگ‌گردانی در معابر گفت: اینکه سگ‌گردانی در معابر زیاد شده را قبول نداریم، البته تعدادی افراد در مجامع عمومی سگ‌گردانی می‌کنند که اگر مزاحمت ایجاد کنند، افراد می‌توانند از آنها شکایت کرده و پلیس نیز پرونده تشکیل داده و به مراجع قضایی معرفی می‌کند.

معاون اجتماعی ناجا در پاسخ به سؤالی در مورد شکوائیه جدید روح الامینی در مورد موضوع کهریزک اظهار داشت: اطلاع کاملی ندارم و مشخص است و که درخواست احضار نبوده و به عنوان مطلع بوده است.

سخنگوی ناجا در مورد ورود و پخش دستمال های مرطوب در مترو که حاوی مواد مخدر هستند، گفت:‌ در خصوص بحث روانگردان‌ها و دستمال‌های مرطوب، ما تأیید نمی‌کنیم، چرا که تأییدیه باید با نظر آزمایشگاه مرکزی پلیس مبارزه با مواد مخدر باشد.

وی تصریح کرد: بیش از یک‌هزار نوع مواد روانگردان در دنیا داریم که وجود بعضی از این مواد در بعضی از کشورها دلیل وجود آنها در ایران نیست.

این مقام ارشد انتظامی کشور به دستمال‌های مرطوب پرداخت و گفت: گفته می‌شود که این دستمال‌ها حاوی ال‌سی‌من است و از راه پوست جذب می‌شود اما از نظر پزشکی ال‌سی‌من نمی‌تواند از پوست جذب شود و آن ال‌سی‌تی است که از راه پوست جذب می‌شود که البته این ماده گرانقیمت است.

وی به شهروندان توصیه کرد که در مواجهه با هر ماده آرایشی و بهداشتی جدید که اثرات آنی معجزه‌آسای دارند، تأمل بیشتر به خرج دهند چرا که امروزه رواج پیدا کرده که برای لاغری در آرایشگاه‌های زنانه و ورزشگاه‌ها، پودر و قرص‌هایی پیشنهاد می‌شود؛ همچنین برای افزایش تمرکز یا بیدار بودن در شب و همچنین برای جوان‌سازی و لایه‌برداری پوست، درست شبیه همین دستمال‌ها که در همین این موارد استفاده آنها قابل تأمل است و تا مطمئن نشوند، نباید استفاده کنند، چرا که هیچ بعید نیست ردپایی از مواد مخدر باشد.

به شایعات در مورد اسیدپاشی اصفهان گوش ندهید/ درگیری یاسوج، امر به معروف نبوده/ سرقت‌های مشهد سریالی نیست
معاون اجتماعی ناجا در پاسخ به پرسش فارس در مورد آخرین جزئیات پرونده اسیدپاشی اصفهان و شایعات پیرامون آن اظهار داشت: به شایعات گوش نکنید؛ به سرنخ‌هایی رسیده‌ایم، اما چون متقن نشده اعلام نمی‌کنیم؛ خبر اصلی را از پلیس بپرسید و بدانید اگر نتیجه‌ای حاصل شد، در کمترین زمان ممکن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

معاون اجتماعی ناجا در مورد شیشه‌های دودی خودروها و تمهیدات پلیس برای برخورد با خودروهای دارای این شیشه‌ها بیان داشت: طبق قانون اگر کسی از شیشه‌های رنگی یا دودی برای خودروهای خود استفاده می‌کند باید از فاصله‌ سه متری، سرنشینان خودرو مشخص شوند.

این مقام ارشد انتظامی کشور ادامه داد: اگر فردی این موارد را رعایت نکند مشمول جریمه می‌شود که در کلانشهرها این جریمه ۵۰ هزار تومان و در شهرستان ها ۳۰ هزار تومان است که این مسئله در دستور پلیس راهور قرار گرفته و دارد و در مواجهه با خودروهایی که سرنشینان داخل آنها مشخص نیست، برخورد مقتضی صورت می‌گیرد.

وی در مورد درگیری چند روز پیش در یاسوج اعلام کرد: در این درگیری یک نفر کشته شد و حال یک نفر دیگر وخیم است؛ این موضوع یک نزاع و درگیری بود که توسط سلاح ساچمه‌زن به وقوع پیوست که کمتر از ۲۴ ساعت عوامل آن توسط پلیس شناسایی شده و در کمتر از ۴۸ ساعت دستگیر شدند.

سخنگوی ناجا تصریح کرد: در بروز این درگیری، یک ارتباط و آشنایی قبلی نبوده و متأسفانه مشاجره و عدم کنترل خشم باعث وقوع این حادثه گردیده، امر به معروف و نهی از منکری هم در کار نبوده است.

وی در پاسخ به سؤالی در مورد دستگیری مدیران بانک سپه گفت:‌ در این زمینه اطلاعی ندارم، اما کلاهبرداری در یکی از بانکها به وقوع پیوسته و بدین گونه بود که فردی که برای نصب آنتی‌ویروس مراجعه کرده بود، متأسفانه اطلاعات را کپی می‌ کرد و ۱۹ میلیارد تومان از وجوهات را برداشته بود که توسط پلیس فتا در اهواز دستگیر شد.

منتظرالمهدی در مورد موضوع سربازی اظهار داشت: افرادی مشمول جریمه غیبت سربازی می‌شوند که غیبت هشت ساله داشته‌اند و سؤال می‌شود که اگر کسی ۷ سال و چهار و ماه غیبت داشته باشد مشمول این طرح می‌شود یا نه، که باید گفت اگر مدت غیبت سرباز تا پایان سال ۹۴ هشت سالش پر شود، مشمول این طرح می‌شوند و می‌توانند در این طرح شرکت کنند، چرا که در سال آینده معلوم نیست این طرح ادامه پیدا کند یا نه و با چه قیمتی باشد.

وی افزود: این طرح در هشت گروه تحصیلی طبقه‌بندی شده و کمترین مقدار جریمه ۱۰۰ میلیون ریال و بیشترین آن ۵۰۰ میلیون ریال است که به ازای هر یک سال مازاد، ۱۰ درصد افزوده می‌شود؛ البته تأهل و هر فرزند ۵ درصد از سرجمع جریمه را کم می‌کند.

معاون اجتماعی ناجا تصریح کرد: کسانی که با این طرح معافیت را دریافت می‌کنند، نمی‌توانند به عنوان کاندیداتوری مجلس، عضو شورای اسلامی شهر روستا مشغول به فعالیت شوند؛ همچنین از انتصاب به عنوان مدیریت های سیاسی و اداری نیز محروم می‌شوند.

سخنگوی ناجا به ثبت نام ۲۸۵ هزار و ۹۰۶ نفر در این طرح پرداخت و تصریح کرد: پرونده حدود ۱۳۰ هزار نفر بررسی شده که ۱۲۶ هزار نفر مشکل نداشته‌اند و ۴ هزار نفر مشمول نشده‌اند، همچنین ۲۴ هزار کارت معافیت صادر شده و ۶ هزار کارت نیز تا چند روز آتی صادر خواهد شد.

این مقام ارشد انتظامی کشور در پاسخ به سؤالی در مورد سرقت‌های مسلح سریالی در مشهد گفت: اینکه سرقت‌ها سریالی بوده است اینگونه نیست، چرا که چند سرقت اتفاق افتاده که دو فقره آن بلافاصله شناسایی و دستگیر شدند و این می‌تواند در هر شهری اتفاق بیفتد، اما سریالی نبوده است.

در فروش املاک بنیاد تعاون ناجا از جمله خانه بوشهری‌ها ضوابط لازم رعایت خواهد شد

سردار منتظرالمهدی  در پاسخ به سوالی در رابطه با مزایده بنیاد تعاون ناجا و فروخته شدن خانه بوشهری‌ها به عنوان یکی از آثار ثبت شده ملی به قیمت ۱۸ میلیارد تومان گفت: این املاک از قبل در اختیار بنیاد تعاون ناجا بوده است و در آخرین تماس من با رئیس بنیاد تعاون مشخص شد که قصد فروش ندارند و اگر نیز قصد فروش داشته باشند منعی برای آن وجود ندارد چرا که با شرایط لازم صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: چنانچه قصد ساخت و ساز در محیط‌های اطراف این بناها وجود داشته باشد طبق ضوابط مشخص صورت می‌گیرد در هنگام فروش نیز قطعا ضوابط مورد نظر خواهد بود.

منتظرالمهدی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر مشهود بودن جرایم در برخی مناطق که حتی با فلش افراد را به سمت مواد فروشان هم هدایت می‌کنند گفت: پلیس مبارزه با مواد مخدر تلاش زیادی برای برخورد با مواد فروشان دارد و این درست است که در برخی مناطق فراوانی این موضوع بیشتر است. اما تلاش داریم با هماهنگی‌های انجام شده در طرحی گسترده همه این موارد را جمع‌آوری کنیم که این موضوع ذکر شده شما در حاشیه این طرح ماست ولی در کل باید مبارزه جمعی با این موضوع صورت گیرد.

سخنگوی نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: خوشبختانه این حس مبارزه جمعی در همه ارگان‌ها ایجاد شده است و انشاءالله برخورد لازم با مواد فروشان که آینده جوانان کشور را به خطر می‌اندازند صورت خواهد گرفت.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر برخورد با مسافربرهای شخصی که اغلب جرایم توسط آنان صورت میگیرد گفت: در رابطه با مسافرکش‌ها مردم باید خودشان اقدام کنند یعنی از وسایل نقلیه جمعی که تائید شده و دارای هویت مشخص هستند استفاده کنند در غیر این صورت پلیس برای اینکه در کنار هر خودروی مسافرکش یک نیروی خود را قرار دهد در اختیار ندارد بنابراین چنانچه مردم رعایت کنند این مشکل حل می‌شود ولی باز هم چنانچه تخلفی صورت گیرد پلیس با درخواست مردم به آن رسیدگی می‌کند.

منتظرالمهدی در رابطه با تردد موتورسواران در پیاده‌روها نیز گفت: متاسفانه بی انضباطی در تردد موتورسواران افزایش یافته است و نیروی انتظامی با پیشگیری‌های اولیه و ثانویه و در نهایت مداخله و اقدام کافی را صورت می‌دهند.

سخنگوی نیروی انتظامی تاکید کرد: در این رابطه باید فرهنگسازی صورت گیرد که ما بخشی از کار را  انجام می‌دهیم ولی سازمان‌ها و بخصوص رسانه‌ها در فرهنگسازی نقش اساسی دارند.

سردار منتظرالمهدی در رابطه با موضوع دستگیری فردی که در تبلیغات ماهواره‌ای چند میلیارد کلاهبرداری کرده بود و اکنون در کیش دستگیر شده است گفت: اطلاعات کافی در این زمینه را ندارم. اما به طور کلی به شهروندان توصیه می‌کنم در تبلیغات ماهواره‌ای مراقب باشند چرا که بیشتر تبلیغات تنها مطامع سودجویانه دارند.

وی در پاسخ به سوالی در رابطه با اینکه اخیرا شنیده شده است یکی از محکومین واقع ۱۸ تیر سال ۷۸ به نام عروج علی صبرزاده در یکی از پلیس‌های تخصصی به درجه افسری نائل شده است گفت: چنین چیزی نیست اگر شما اطلاعاتی دارید اطلاعات را به من بدهید تا موضوع را پی‌گیری کنم.

وی در رابطه با همکاری پلیس با ان جی اوها در رابطه با معتادان نیز گفت: ۱۲ دستگاه متولی ساماندهی معتادان و کارتن خواب‌ها هستند که نیروی انتظامی در این میان آخرین  ایستگاه است و سازمان‌های دیگر نیز اراده جدی دارند و جلسات زیادی با پلیس داشته‌اند که امیدواریم نتیجه بخش باشد.

منبع:فارس

 

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 14

islammovie

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

اصلی‌ترین مشکل در افزایش جمعیت

ی جولای 12 , 2015
ایران در راستای کاهش جمعیت توانست رتبه نخست را به خود اختصاص دهد که این امر با نفوذ فرهنگ غرب در فرهنگ کشورمان  رخ داد؛ در واقع کشور‌های غربی این فرهنگ را از طریق رسانه‌ها و ماهواره‌ها با پخش سریال‌های مربوط به این امر در جامعه ما جا انداختند.بنابراین با […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...