غذاهایی که خستگی را رفع می‌کند

اشتراک گذاری :
یک متخصص تغذیه غذاهای رفع کننده خستگی و خمودگی را نام برد و گفت: مصرف میوه، سبزی‌، لبنیات، خوراک‌های دریایی و مغزها در رفع خستگی و خمودگی انسان موثر هستند.

مرتضی صفوی در گفت‌وگو با فارس، راهکارهای رفع خمودگی و خستگی را برشمرد و گفت: در این موضوع نوع تغذیه انسان بسیار حایز اهمیت است.

وی ادامه داد: اگر تغذیه تصحیح داشته باشیم هرگز دچار کسلی، خمودگی، بی‌حالی و ضعف نمی‌شویم اما اگر از تغذیه صحیح استفاده نکنیم و بدن کمبود مواد مغذی داشته باشد این کمبود موجب خمودگی و کسلی می‌شود.

این متخصص تغذیه با بیان اینکه افسردگی فصلی جز بیماری‌های است که موجب کسلی و خستگی انسان می‌شود گفت: علایم این افسردگی کج‌خلقی،‌بی‌علاقگی به کار روزانه، عدم علاقه به شرکت در فعالیت‌های گروهی و از بین رفتن تمرکز است.

وی به نقش تغذیه در رفع این نوع افسردگی اشاره کرد و گفت: آنتی‌اکسیدان‌های موجود در مواد غذایی می‌تواند در جهت رفع این مشکل موثر باشد. این مواد هم در غذاهای حاوی ویتامین C مانند مرکبات (پرتقال، نارنگی، لیموترش و شیرین،‌گوجه فرنگی، سیب‌زمینی و …) وجود دارد و هم در غذاهای حاوی ویتامین‌های محلول در چربی و ویتامین‌های A , E و D.

صفوی تاکید کرد: این ویتامینها و آنتی‌اکسیدان‌های موجود در مواد غذایی تاثیر جدی روی سلامت و تامین نیازهای بدن دارند ضمن اینکه خوراکی‌های دریایی نیز می‌تواند ایمنی بدن را بالا برده و مانع بروز خستگی و بی‌حالی در انسان شود.

به گفته‌وی مصرف میوه، سبزی،‌لبنیات، خوراک‌های دریایی، مغز میوه‌هایی مانند گردو و پسته در کنار ۴۵ دقیقه زیر نور خورشید قرار گرفتن می‌تواند مانع خمودگی و خستگی افراد و کسل بودن آنها شود.

این متخصص تغذیه همچنین بر مصرف ۳ وعده اصلی غذا در روز و ۲ تا ۳ میان وعده تاکید کرد و گفت: مصرف این وعده‌های غذایی زیر نظر متخصص تغذیه می‌تواند به رفع خستگی و خمودگی کمک کند.

منبع: سلامت نیوز
برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 11

محمد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

چند می‌گیری پورشه نخری؟!

س مه 19 , 2015
تو کز محنت دیگران بی‌غمی… علی اکبر محزون، مدیر کل اطلاعات و آمار جمعیت کشور می‌گوید: «هشت نشانه از تئوری گذار به غرب، در کشور شناسایی شده که شامل مواردی همچون، افزایش سن ازدواج، افزایش سقط جنین، افزایش طلاق، افزایش فرزندان نامشروع، زندگی غیرشرعی زوجین، تاخیر در فرزندآوری و  کاهش […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...