غذاهای مفید برای بهبود سرفه از منظر طب سنتی

اشتراک گذاری :

نودیها:مریم مقیمی درباره غذاهای مفید برای بهبود سرفه اظهار داشت: از مواد غذایی که به بهبود سرفه کمک می‌کند می‌توان به زرده تخم‌مرغ عسلی, حریره بادام, شیر بادام و عسل انجیر اشاره کرد.

به‌گفته وی ترکیبی که در آن بادام پوست‌گرفته پودرشده و شکر به‌میزان مساوی و به‌اندازه نصف آن مویز بی‌دانه با هم مخلوط شده باشند برای سرفه‌های کهنه بسیار مفید است.

این دستیار تخصصی طب سنتی ایران افزود: حلوای ۴ مغز (به‌خصوص حلوایی که در آن از مغز بادام یا مغز گردو استفاده شده باشد), ماش پلو با روغن بسیار کم و شیره بادام که برای تهیه شیره بادام، پوست قهوه‌ای بادام درختی را گرفته، آن را آسیاب کرده یا در دستگاه میکسر، میکس کرده و روی آن آب جوش بریزید, سپس آن را صاف کنید و بنوشید که برای رفع سرفه بسیار نافع است.

مقیمی ادامه داد: شوربا یا آبگوشت مرغ چاق با مقداری نخود، شیره بادام و کمی برگ پنیرک, مصرف روزانه یک قاشق آب پیاز پخته صبح ناشتا نیز برای بهبود سرفه مفید است.

وی بیان داشت: شلغم و کدو حلوایی پخته, شیر بادام، حریره بادام, دم‌کرده آویشن که با “عسل انجیر” شیرین شده باشد، شیرهویج و لعاب “به‌دانه” نیم‌گرم که با کمی نبات شیرین شده باشد نیز بسیار در رفع سرفه مفید است.

این دستیار تخصصی طب سنتی ایران خاطرنشان کرد: جو پوست‌کنده، کشمش بدون هسته، شنبلیله، از هرکدام ۱۰۰ گرم، گل گاوزبان، “به‌دانه” از هرکدام ۲۵ گرم، با آب روی حرارت ملایم به‌مدت یک ساعت بجوشد تا لعاب بدهد, سپس صاف کرده با ۲۵۰ گرم عسل مخلوط کرده و روزی ۳ بار هر بار یک قاشق غذاخوری میل شود برای رفع سرفه بسیار مفید است.

تسنیم

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 8

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

رژ لب هایی که مرگ آور هستند!

د سپتامبر 19 , 2016
نودیها:دکتر مصطفی اسماعیلی رئیس اداره آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو اظهار کرد: درست است که ما به عنوان نهاد حاکمیتی بر تولید و واردات فراورده های آرایشی و بهداشتی نظارت داریم اما باید اذعان کنیم که برخی از خانم ها در آرایش صورت خود افراط می کنند. وی […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...