غذا خوردن پشت میز شما را «چاق» می‌کند

اشتراک گذاری :

نودیها:براساس تازه‌ترین پژوهش‌های صورت گرفته توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های سی‌دی‌سی، کارمندانی که پشت میز غذا می‌خورند، در معرض چاقی هستند.

تحقیقات نشان می‌دهد، پشت میزنشینی به نوبه خود، یکی از مهم‌ترین عوامل ابتلا به اضافه وزن و چاقی است؛ کارمندان نیز با غذا خوردن پشت میز به این مسئله دامن می‌زنند.

در آمارهای گرفته شده، نشستن روی صندلی به مدت طولانی به عنوان اولین دلیل برای اضافه شدن وزن یادشده است.

این بررسی همچنین نشان داد، ۵۵ درصد از کارمندان خود را دچار اضافه وزن و چاقی می‌دانند؛ آنها همچنین دریافتند ۴۱ درصد افزایش وزن در نتیجه شغل کنونی آنهاست.

براساس این بررسی، آنهایی که وزن اضافه کرده‌اند و چاق شده‌اند به دلیل قرار گرفتن در معرض استرس و ساعت‌ها پشت میز نشینی دچار این وضعیت شده‌اند.

این بررسی همچنین نشان داد، کارمندان در حین کار مراقب مصرف غذا و میزان کالری که به بدن خود می‌رسانند، نیستند.

داده‌های موجود حکایت از آن دارد که بیش از ۶۰ درصد کارمندان آمریکایی پشت میز غذا می‌خورند و همین موضوع موجب شیوع چاقی بین قشر بزرگسال این کشور شده است.

محققان سی‌دی‌سی باور دارند، افرادی که معمولاً غذا خود را پشت میز کارشان یا در غذاخوری دفتر کارشان صرف می‌کنند نه تنها خود را در معرض ابتلا به چاقی قرار می‌دهند، بلکه میزان دریافت ویتامین در آنها کمتر و در طرف مقابل میزان کلسترول بدنشان افزایش می‌یابد.

بر اساس آخرین تحقیقات انجام شده، افرادی که پشت میز غذا می‌خورند، شاخص توده بدنی بیشتری دارند، اما غلظت لیپوپروتئین با چگالی بالا که موجب سوزانده شدن کلسترول‌های اضافی بدن می‌شود در این افراد بسیار کم است و همین موضوع باعث افزایش کلسترول آن‌ها می‌شود؛ هم چنین سطح مواد مغذی از جمله ویتامین C و E در بدن این دسته افراد بسیار کم است.

فارس

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 34

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

کی‌روش: بیانیه و رفتار نایک مضحک بود/کمپانی آمریکایی باید از ایران عذرخواهی کند

چ ژوئن 13 , 2018
نودیها: کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران امروز در تمرین تیم ملی و در مصاحبه با رسانه‌های حاضر در محل تمرین ملی‌پوشان ایران انتقاداتی را علیه کمپانی نایک مطرح کرد. نایک در چند روز گذشته و در بیانیه ای اعلام کرد که به دلیل تحریم های آمریکا علیه ایران آن‌ها […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...