غلظت خون را با “دم‌نوش نعناع” درمان کنید

اشتراک گذاری :

نودیها:یک متخصص طب سنتی گفت: دم‌نوش نعناع مقوی و نشاط‌آور بوده و خون غلیظ را رقیق می‌کند همچنین خوردن دم‌نوش نعناع برای رفع درد سینه و پهلو مفید است, نعناع تقویت‌کننده دهانه معده است.

 غلامرضا کردافشاری درباره خواص نعناع اظهار کرد: نعناع مقوی معده, رفع‌کننده سردردهای از نوع طبع سرد است.

وی افزود: نعناع مقوی و نشاط‌آور بوده و خون غلیظ را رقیق می‌کند همچنین خوردن دم‌نوش نعناع برای رفع درد سینه و پهلو مفید است؛ نعناع تقویت‌کننده دهانه معده است و نفخ بدن را از بین می‌برد, برای کسانی که حالت تهوع دارند و بالا می‌آورند خوردن نعناع بسیار مفید است چرا که فم معده را تقویت می‌کند.

این متخصص طب سنتی خاطرنشان کرد: استفاده از مواد غذایی مثل خردل و ادویه‌ تند، نعناع، پیاز و سیر در زنان شیرده منع شده زیرا به هر نسبت که خون سالم و مناسبی در بدن زن شیرده تولید شود، شیر او نیز سالم‌تر است.

طرز تهیه شربت انار مُنَعنَع (نعناعی)

برای رفع تهوع و استفراغ همچنین برای درمان بی‌اشتهایی به‌خصوص در اطفال می‌توان شربت انار نعناع را درست کرد که برای تهیه این شربت، آب انار ترش یک واحد، شکر یک و نیم واحد و آب نعناع یا عرق نعناع نیم واحد نیاز داریم.

برای تهیه آن، آب انار را به‌همراه شکر حرارت دهید تا به‌قوام آید, پس از آن، عرق نعناع را اضافه و مخلوط کنید, این شربت را می‌توان در یخچال نگهداری کرد و به‌تنهایی یا با کمی آب مخلوط و مصرف کرد.

تسنیم

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 0

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

حضرت عبدالعظیم حسنی کیست؟

ی دسامبر 24 , 2017
نودیها:عبدالعظیم علیه السّلام فرزند عبدالله بن علی، از نوادگان حضرت امام حسن مجتبی علیه السّلام است و نسبش با چهار واسطه به آن حضرت می رسد. پدرش عبدالله نام داشت و مادرش فاطمه دختر عقبه بن قیس. ولادت با سعادت حضرت عبدالعظیم علیه السّلام در سال ۱۷۳ هجری قمری در […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...