فرزند بیشتر ، عمر طولانی تر

اشتراک گذاری :
نودیها :  بر اساس یک مطالعه جالب، تعداد فرزندان متولد شده از یک زن بر روند پیری جسمی وی تاثیر دارد.

 بر اساس مطالعه جالب محققان دانشگاه سیمون فریزر کانادا، اگر می خواهید عمر طولانی داشته باشید از داشتن فرزندان بیشتر خجالت زده نباشید.

یافته های این مطالعه نشان می دهد زنانی که بیش از یک کودک به دنیا آورده اند، اولیگومرهای طویل تری داشتند؛ الیگومرها بخش انتهایی هر رشته DNA بوده که روند پیری سلولی را نشان می دهند. الیگومرهای بلندتر با طول عمر بیشتر مرتبط هستند.

در این مطالعه، تعداد کودکان متولد شده از ۷۵ زن در دو منطقه روستایی و اندازه طول الیگومرشان اندازه گیری شد. طول الیگومر شرکت کنندگان دو بار و با فاصله زمانی ۱۳ سال اندازه گیری شد.

«پابلو نپومناسکی»، استاد علوم پزشکی دانشگاه سیمون فریزر، در این مورد می گوید: «یافته های این مطالعه، فرضیه قبلی مبنی بر به دنیا آوردن کودکان بیشتر موجب تسریع روند پیری می شود را رد می کند.»

به گفته وی، «روند آهسته تر کوتاه شدن اُلیگومر در شرکت کنندگانی مشخص شد که فرزندان بیشتری داشتند، اگرچه ممکن است این مسئله با افزایش قابل توجه میزان استروژن، هورمون ترشح شده در طول دوره بارداری، هم مرتبط باشد.»

هورمون استروژن به عنوان آنتی اکسیدانی در راستای محافظت از سلول ها در مقابل کوتاه شدن الیگومرها عمل می کند.

منبع : خبرنامه دانشجویان ایران از خبرگزاری مهر

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 8

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

اگر می‌خواهید موهایتان را بلند کنید، این چند نکته را بخوانید

د ژانویه 11 , 2016
حسن اعتماد زاده متخصص پوست و مو با اشاره به این که ریزش و رشد مو به عوامل ژنتیکی و محیطی بستگی دارد، اظهار کرد: ریزش و کیفیت مو تابع  ریشه مو است و به طول آن ارتباطی ندارد. در حقیقت هنگامی که موها بلند می‌شوند بافت آن فرسوده می‌شود […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...