فواد ایزدی : بیانیه لوزان فاجعه است

اشتراک گذاری :

فؤاد ایزدی استاد دانشگاه و کارشناس مسائل سیاسی در مناظره بیانیه لوزان با عنوان از سناریو تا فیلم که ظهر امروز در دانشگاه تربیت دبیرشهید رجایی برگزار شد، با اشاره به مباحثی که مطرح می شود که انتقادات بر روی افراد تیم مذاکره کننده گفت: گاهاً بحث هایی مطرح می شود که نقد بر روی افراد تیم مذاکره کننده است و ما انتقادمان بر روی این افراد است و نه بیانیه در حالی که اگر نقدی انجام می شود به این دلیل است که نتیجه نهایی مطلوب کشور باشد.

 

کارشناس مسائل سیاسی در ادامه بیان داشت: قطعاً ما منکر نیستیم که تیم مذاکره کننده نیز کار دشواری را انجام می دهند و ما نیز بحث می کنیم و امتیازاتی داده می شود تا حق گرفته شود اما سئوال این است امتیازاتی که می دهیم در عوض آن همه تحریم ها به ویژه تحریم های اصلی باید برداشته شود و در غیر این صورت چرا این کار را می کنیم.

 

وی افزود: این مسئله باعث می شود یک برد-برد برای دشمن باشد و در واقع یک باخت باخت برای ایران چرا که هم امتیازاتی هسته ای به آن تعلق گرفته و هم در عوض تحریم ها پابرجا مانده است.

 

ایزدی در ادامه بیان داشت: در متنی که آقای ظریف در لوزان قرائت کردند اتحادیه اروپایی لغو اعمال تحریم های مربوط به هسته ای را در صورت توافق اعلام کردند و ما حتی اگر با فکت شیت آمریکایی نیز کاری نداشته باشیم این متن با آنچه رئیس جمهور اعلام می کند که کلیه تحریم ها لغو خواهد شد تناقض دارد.

 

کارشناس مسائل سیاسی در ادامه بیان داشت: در واقع تحریم های اصلی ایران، تحریم های اقتصادی و مالی است و اغلب مرتبط با هسته ای نیست نظیر تحریم بانک مرکزی که با ادعای پولشویی انجام شد و اگر این تحریم های اصلی پابرجا بماند این توافق کاملاً باخت است.

 

ایزدی در ادامه با اشاره به نامه ۳۴۴ نماینده کنگره آمریکا به رئیس جمهور آمریکا گفت: ۸۰ درصد نمایندگان کنگره آمریکا معادل ۳۴۴ نماینده نامه ای امضاء کردند و به رئیس جمهور آمریکا ارسال کردند که در آن آمده تحریم های ذکر شده مرتبط هسته ای اصلاً در قوانین آمریکا وجود ندارد که وعده آن به ایران داده شده و این گفته خود آمریکایی ها است که هشتاد درصد نمایندگان کنگره آمریکا آن را امضاء کردند.

 

وی افزود: آقای ظریف اعلام کردند طبق توافق همه تحریم های هسته ای لغو خواهد شد و این متن را خودشان در لوزان قرائت کردند که با صحبت های رئیس جمهور متناقض است و حتی آمریکایی ها نیز اعلام کردند که در قوانین آمریکا چنین چیزی وجود ندارد.

 

ایزدی در ادامه تصریح کرد: تحریم های اصلی ایران شامل تحریم های سیاسی، حقوق بشر و مبارزه با صهیونیست می شود که آنها بدون اثبات تهدید ما را در قطعنامه شورای امنیت قرار دادند و همه این تحریم ها قرار است که پابرجا بماند.

 

وی افزود: همچنین در این بیانیه آمده است قرار است قطعنامه ای جدید شورای امنیت صادر شود و اگر چنین چیزی انجام شود یعنی آنها می توانند هر مسئله ای را اضافه کنند.

 

این کارشناس مسائل سیاسی اظهار داشت: به عقیده من متن بیانیه لوزان فاجعه است و امتیازات هسته ای را به آنها خواهیم داد بدون آنکه تحریم ها نیز لغو شده باشد.

 

ایزدی خاطرنشان کرد: آقای عراقچی رسماً اعلام کردند که ما برای برداشتن تحریم ها مذاکره نمی کنیم و همه این موارد با گفته های رئیس جمهور متناقض است.

منبع : خبرگزاری دانشجو

 

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 3

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

چه نوزادانی باید در بدو تولد شسته شوند؟

س مه 5 , 2015
  یک فوق تخصص نوزادان با تاکید بر اینکه نوزادان بعد از به دنیا آمدن نباید شسته شوند، گفت: در ساعات اولیه تولد به دلیل سرد شدن نوزاد بعد از حمام بردن، احتمال اینکه وی در خطر هیپوترمی (افت دمای بدن) قرار گیرد، زیاد است. دکتر عباس حبیب‌الهی در گفت‌وگو […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...