خواص و فواید شیر شتر در طب سنتی

اشتراک گذاری :
دکتر مهدی فخیمی متخصص طب سنتی  در خصوص فواید شیر شتر اظهار کرد: در طب سنتی شیر شتر دارای طبیعتی گرم است که از طرفی میزان املاح مفید آن برای بدن به خصوص کلسیم در حد خیلی بالایی است و چربی شیر شتر نیز ضرری برای بدن ندارد و میزان رسوب آن در عروق بسیار بعید است.
وی با بیان اینکه مصرف شیر شتر از جهات مختلف در طب سنتی مورد تأکید است، عنوان کرد: استفاده از شیر شتر در فصل زمستان و پاییز که هوا سرد است بهترین جایگزین برای لبنیات تولید شده است.
این متخصص طب سنتی تصریح کرد: به افرادی که دچار دردهای عضلانی و مفصلی هستند توصیه می‌شود در فصل سرد از شیر شتر استفاده کنند همچنین بزرگسالان نیز که معمولاً طبیعت‌شان سرد شده است و با استفاده از لبنیات تولید شده از شیر گاو دچار دل درد، نفخ شکم، دل پیچه و می‌شوند و دردهای مفصلی در آنها افزایش می‌‌یابد باید شیر شتر را جایگزین لبنیات کنند.
وی با بیان اینکه شیر شتر به دلیل اینکه ترش‌مزه است و مزه‌ای مشابه دوغ دارد، افزود: شیر شتر را نمی توان در وعده صبحانه استفاده کرد و بهتر است افراد در بین روز برای تأمین کلسیم و املاح موردنیاز بدن خود آن را مصرف کنند.
فهیمی در خصوص کسانی که ممنوعیت استفاده از شیر شتر دارند، بیان کرد: کسانی که دچار علائم گرمی کبد و یا اگزما هستند استفاده از شیر شتر می‌تواند باعث تحریک اگزما در آنها شود مگر اینکه قبل از آن اصلاح مزاج در آنها صورت بگیرد.
وی تصریح کرد: در افرادی که دچار خشکی پوست هستند، استفاده از شیر شتر می‌تواند این خشکی را افزایش دهد و نیز در تمام بیماری‌هایی که عامل آنها به نحوی اختلالات کبدی، گرمی کبد و کبد چرب است توصیه می‌شود افراد از شیر شتر استفاده نکنند و یا مصرف آن را محدود نمایند.
این متخصص طب سنتی افزود: در جوانانی که دچار حالت‌های اسکیزوفرنی و جنون جوانی هستند و نیز افرادی که به بیماری‌های وسواس مبتلا هستند استفاده از شیر شتر می‌تواند علائم آنها را تشدید کند.
وی در رابطه با مصرف شیر شتر در کودکان خاطرنشان کرد: کودکان بعد از ۶ ماهگی می‌توانند از شیر شتر استفاده کنند به شرط اینکه بیماری‌های زمینه‌ای نداشته باشند اما در کودکانی که دچار تنگی نفس هستند و این تنگی نفس‌ها به صورت حمله‌ای است استفاده از شیر شتر می‌تواند مشکلاتی را برای آنها به همراه داشته باشد.
برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 39

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

خوردن اسپند و خواص آن

س ژانویه 26 , 2016
دکتر حسن اکبری متخصص آسیب‌شناسی و مدرس طب اسلامی ایرانی  گفت: اسپند دارای خاصیت ضدباکتریایی است و از گذشته تاکنون برای ضدعفونی کردن هوا استفاده می‌شود. گرم و خشک است و در نتیجه برای درمان بیماری تیروئید یا گواتر مؤثر است. وی درباره طریقه مصرف اسپند بیان کرد:  یک چهارم […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...