فوت علی انصاریان، اعدام شیخ نمر،جومونگ در ایران +عکس و شایعه

اشتراک گذاری :

نودیها :  به منظور جلوگیری از گسترش شایعات مجازی در شبکه‌های اجتماعی مهم‌ترین و جدیدترین شایعه منتشر شده در فضای مجازی که توسط کاربران شبکه‌های اجتماعی نقل می‌شود را در بسته خبری «از شایعه تا واقعیت» بررسی می‌کند.

*شایعه فوت علی انصاریان

هفته گذشته ۳ شایعه گاه مغرضانه و گاه از سر بی‌اطلاعی و عدم‌ آگاهی در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد؛ نخستین شایعه منتشر شده مربوط می‌شود به شایعه فوت علی انصاریان بازیکن فوتبال که در ادامه مشاهده می‌کنید: «متأسفانه ساعتی قبل علی انصاریان توسط سه شرور در محله قیطریه تهران با ضربات چاقو جان باخت…».

*شایعه اعدام «شیخ نمر باقر النمر»

دومین شایعه منتشر شده مربوط می‌شود به خبر اجرای اعدام «شیخ نمر باقر النمر» از چهره‌های برجسته شیعه عربستان. گفتنی است این چندمین بار است که خبر اعدام وی بصورت شایعه در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

*شایعه حضور جومونگ در ایران به دعوت یک کودک

سومین شایعه منتشر شده در هفته گذشته مربوط می‌شود به حضور «سان ایل گوگ» بازیگر نقش جومونگ در ایران به درخواست یک کودک مبتلا به سرطان آنهم در مدت ۱۲ ساعت از دریافت یک ایمیل از سوی این کودک ایرانی! که در ادامه متن آن را می‌خوانید: «یکی از بچه‌های سرطانی بیمارستان محک یه چند روز پیش به جومونگ ایمیل میزنه؛‌ اون بنده خوب خدا ظرف ۱۲ ساعت از کره خودش رو به ایران می‌رسونه و یک روز را با بچه‌های بیمارستان می‌گذرونه، خیلی جالبه انسانیت به مسلمونی نیست خیلی از ما اینجور کارها که تو دینمون واجب هم هست رو انجام نمی‌دیم. اگر هم مسئولی همچین کاری را انجام بدهد اینقدر تبلیغات می‌کنند که انگار آسمان را به زمین دوخته است».

**واقعیت**

*تصویر انصاریان مربوط به آخرین صحنه فیلم کلاف است 

علی انصاریان این شایعه را تکذیب کرده و درمورد عکس پخش شده هم توضیح داد. انصاریان در مورد پخش شدن عکس صحنه قتلش گفت که: «از دیشب تماس‌های زیادی از دوستانم داشتم و آنها نگران بودند. باید بگویم عکسی که در حال پخش شدن است، مربوط به آخرین صحنه فیلم کلاف است. صحنه‌ای که من و لیلا اوتادی به یک دیگر شلیک می‌کنیم و هر دو کشته می‌شویم. متأسفانه شایعه پردازان تلاش نکرده‌اند یک عکس خوب بگذارند و یکی از بدترین عکس‌های مربوط به این صحنه را گذاشتند».

 

* اعدام شیخ انقلابی صحت ندارد

اعدام شیخ نمر صحت ندارد و تاکنون هیچ منبع موثقی چنین خبری را اعلام نکرده است؛ هفته پیش خبری در رسانه‌ها منتشر شد که در آن از نهایی شدن حکم اعدام دادگاه «شیخ نمر باقر النمر» از چهره‌های برجسته شیعه عربستان که از سه سال پیش در زندان به سر می‌برد، خبر داد؛ حکمی که منتظر تایید نهایی پادشاه عربستان سعودی است.

تصویر منتشر شده فوق نیز مربوط می‌شود به ترور این شیخ انقلابی در سال ۱۳۹۱، روز یکشنبه «هشتم جولای» یعنی همان روزی که نیروهای امنیتی آل‌سعود به خودروی حامل آیت‌الله شیخ نمر باقر النمر، امام جمعه انقلابی العوامیه حمله کرده و او را ربودند، سر آغاز انقلاب جاری در عربستان به شمار می‌رود از همین روی، این انقلاب را «انقلاب هشتم جولای» نامیده‌اند.

*جومونگ در سال ۸۸ به ایران آمده است

خبر حضور جومونگ در ایران به دعوت یک کودک نیز صحت ندارد و تصاویر منتشر شده مربوط می‌شود به حضور «سانگ ایل گوک» بازیگر نقش جومونگ در سریال افسانه جومونگ در سفری که در سال ۸۸ به ایران داشته و از موسسه خیریه محک دیدن کرده است. وی به دعوت یکی از شرکت های تولیدکننده لوازم خانگی به ایران سفر کرده بوده است.

منبع : فارس

 

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 11

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

خفقان در دولت روحانی/لغو سخنرانی نبویان نماینده مجلس

پ نوامبر 5 , 2015
نودیها :  حجت‌الاسلام سیدمحمود نبویان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی امروز چهارشنبه به مناسبت یوم‌الله ۱۳ آبان  نشستی در دانشگاه نفت آبادان داشت که نشست مذکور لغو شده است. در همین زمینه، حجت‌الاسلام نبویان  با اشاره به سفر خود به استان خوزستان و حضور در شهر آبان، گفت: […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...