فیلم اولین مصاحبه حاج میثم مطیعی مقابل دوربین برنامه بدون تعارف

اشتراک گذاری :
نودیها:میثم مطیعی، مداح ایرانی و مدرس دانشگاه امام صادق است. مطیعی از شاگردان مرحوم آیت الله مجتبی تهرانی و فارغ‌التحصیل دکتری رشته علوم قرآن و حدیث از دانشگاه امام صادق است. او در مداحی‌های خود به موضوعات سیاسی و فرهنگی اشاره می‌کند. میثم مطیعی که شعر «ای نشسته صف اول» او در نماز عید فطر امسال و سال گذشته جنجالی شد، در این برنامه به موضوع‌های مختلفی از جمله «بی‌پروایی در نوحه‌خوانی» پاسخ می‌دهد.
 
میثم مطیعی که به مداحی‌های حماسی و سیاسی‌اش شهرت دارد برای اولین بار بود که شب گذشته مقابل دوربین «بدون تعارف» قرار گرفت. او در این مصاحبه صحبت‌های جالبی را مطرح کرد مثلاً از او پرسیدند که به شما می‌گویند بی‌پروا از مسائل سیاسی و اجتماعی می‌گویید. میثم مطیعی در پاسخ گفت: “من خیلی این بی پروایی در مداحی را قبول ندارم. من در مداحی یک مداح بی تعارف هستم. اگر یک شعر مناسب انتخاب شود، مودبانه باشد چه اشکالی دارد صریح باشد. در سال گذشته بنده را خیلی متهم کردند اما من سکوت کردم. در کوچه و خیابان واکنش‌های متفاوتی می‌دیدیم اما هیچ‌گاه از مردم بی‌ادبی ندیدم. تمام بی‌ادبی‌ها و توهین‌هایی که دیدم در فضای مجازی بود. افتخارم این است از بهترین شاعران انتخاب کردم؛ شاعران جوان انقلابی که در شعر جایگاه بالایی دارند”.

وی در پاسخ به این سوال که بسیاری از مداحان پاکت‌های هنگفتی می‌گیرند، اشاره کرد: این راجع به بسیاری از مداحان اتهام است. برخی هستند بد عمل می‌کنند ولی راجع به بسیاری اتهام است نه مبلغی طی می‌کنند و نه مبلغی می‌گیرند. همه ما ذاکران اهل‌بیت از امام حسین آبرو برده‌اند ولی مال نبرده‌ایم.

مطیعی در بخش دیگری از این گفتگو به نکته جالبی اشاره کرد؛ ماجرای دیداری که با رهبر معظم انقلاب داشت و به ایشان می‌گوید: “سال‌هاست که من کف‌زنی نخواندم، برداشت من این بوده که شما مخالف هستید و میل ندارید نسبت به این کار؛ فرمودند که نه! چه اشکالی دارد کف بزنند اگر آهنگی که ساخته می‌شود لس آنجلسی نباشد کف بزنند.

وی در حسن ختام این برنامه بی تعارف‌ترین حرف خود را در این جمله خلاصه کرد: “مردم دوست دارند وحدت مسئولین را ببینند یک مقداری مسئولین براساس آن دغدغه‌ای که بارها حضرت آقا بدان تأکید کرده‌اند یعنی انسجام اهمیت بدهند و بیشتر دور هم جمع بشوند. آنقدر دعواهایشان را به صحنه جامعه نکشند. یک مقدار نه، بیش از خیلی مقدار راجع به مشکلات مردم تلاش کنند. مردم الان تلاش می‌خواهند! مشکلاتی مردم دارند که وقتی می‌بینند روی کارها روی زمین مانده به ما پناه می‌برند و ما هم حرف‌های آن‌ها را می‌زنیم”.

رجانیوز
برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 1 میانگین: 5]

Related Images:

Visits: 90

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

آمار عجیب و جنجالی از عمبکرد تیم ملی ایران و کی روش در جام جهانی ۲۰۱۸

ش جولای 7 , 2018
برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن [کل آراء: 1 میانگین: 5]Related Images:Visits: 90

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...