قرعه کشی و صندوق خانگی دو راه جایگزین گذاشتن پول در بانک

اشتراک گذاری :
این مطلب به روز رسانی خواهد شد و راهکار های جذاب و جدید پیشنهاد خواهیم داد. 
بعد از قرعه کشی به مباحث بسیار جذاب تر صندوق می رسیم حتما دنبال کنید. 

قرعه کشی 

مجله نودیها – تحلیل نودیها – شاید بارها نام قرعه کشی های خانگی به گوشتان خورده است و یا حتی چند باری وارد این قرعه کشی ها شده اید، نمونه بسیار خوبی از تعاون و همکاری اقتصادی و جایگزین عالی برای از کار انداختن پول در بانک و گرفتن سودهای بی برکت است. ( گاهی بانک ها از سپرده های من و شما در حوزه هایی مثل مسکن وارد می شوند و با راهکارهایی، گرانی و تورم ایجاد می کنند تا دارایی های کلانشان بیشتر بشود) 

نمونه های مختلف برای قرعه کشی :

نوع اول : در این نوع قرعه کشی در بازه های یک ماهه ( میتواند کمتر یا بیشتر باشد) مقدار پول برار و مساوی از سوی شرکت کنندگان توسط یک نفر به عنوان مدیر قرعه کشی جمع آوری می شود و در حضور اعضاء یا اگر بقیه قبول کنند تعدادی از اعضاء قرعه کشی انجام می شود و به نفری که برنده می شود داده خواهد شد و این چرخه ادامه پیدا می کند تا آخرین نفر. 

نکته مهم : سعی کنید تا حد ممکن هر جلسه جدا و برای یک یا دو دوره قرعه کشی کنید تا انگیزه شرکت برای اعضاء و امید در آنها از بین نرود گاهی همه قرعه ها را جلسه اول قرعه کشی می کنند و جذابیت کمی کاسته می شود. 

 

نوع دوم : در این نوع مثل نوع اول عمل می شود با این تفاوت که قرعه کشی بیکباره و یک مرتبه انجام می شود. در این نوع، گاهی بعد از اتمام یک دوره کامل، برای دور دوم جدول را برعکس می کنند و نفر آخر  که به نوعی شاید متضرر شده باشد، می شود نفر اول و به همین ترتیب لیست را تا آخر می چینند و برای دور سوم دوباره قرعه کشی می کنند. 

 

 

صندوق

صندوق ها تفاوت های بسیار با قرعه کشی دارند، از جمله این که بهتر است بین اعضاء یک خانواده یا اعضاء فامیل که با هم صمیمی تر و ندارتر هستند برگزار گردد. 

در صندوق یک نفر به عنوان مدیر پول های اعضاء را طی دوره های مختلف یک ماهه (می تواند کمتر یا بیشتر باشد) جمع آوری می کند، اما قرعه کشی انجام نمیشود و حداقل ۴ تا ۶ ماه پول در صندوق نگهداری می شود.

در مرحله بعدی مدیر با مشورت همه اعضاء مبلغی را بعنوان وام مشخص می کند که اعضاء می توانند از صندوق بگیرند، کل یا مقداری از پول که می تواند به چند نفر در فقره های کوچک تر داده شود. (علت اینکه گفتیم بهتر است اعضاء آشنا و ندار باشند همین است که هر کسی بیشتر احتیاج داشت وام به او داده شود) 

نوع اول

نوع دیگری از صندوق به همان صورتی که توضیح دادیم، می باشد با این تفاوت که پول در صندوق جمع می شود و هر کدام از اعضاء که احتیاج داشت ، وام به او داده می شود.

نوع دوم

این نوع مثل نوع اول است منتهی کسی که وام را می گیرد از ماه بعدی دو برابر مبلغ ماهانه را پرداخت میکند.

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 12

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

دانلود سخنرانی بسیار مفید شب احیای لیله الرغائب استاد محمد شجاعی - ۱۴۰۱

ش ژانویه 28 , 2023
دانلود سخنرانی بسیار مفید شب احیای لیله الرغائب استاد محمد شجاعی – ۱۴۰۱   پخش برخط (آنلاین) play online mp3 بارگیری صوت (دانلود) download mp3   کانال رسمی استاد محمد شجاعی در ایتا 🌐 سایت montazer.ir ▪️آپارات aparat.com/ostad.shojae           برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...