قطعنامه شورای امنیت درصورت توافق فقط برای ایران لازم‌الاجراست/ آمریکا با داشتن حق وتو می‌تواند از آن تخطی کند

اشتراک گذاری :

، با اشاره به برخی از اظهارات مذاکره‌کنندگان کشورمان مبنی بر اینکه قرار نیست پای متن نهایی را کسی امضا کند بلکه شورای امنیت در تایید این متن قطعنامه‌ای صادر خواهد کرد، گفت: آمریکا شهروند درجه یک سازمان ملل است و به علت داشتن حق وتو می‌تواند از قطعنامه تخطی کند اما ایران به عنوان شهروند درجه دو، درصورت تخطی ممکن است با گزینه‌های نظامی هم روبرو شود.

ایزدی با اشاره به اینکه در طول عمر هفتاد ساله سازمان ملل، هیچ قطعنامه‌ای علیه آمریکا صادر نشده است، تصریح کرد: در طول سال‌های متمادی بارها شاهد تخطی آمریکا از قطعنامه‌های سازمان ملل بوده‌ایم ولی تاکنون هیچ عکس‌العملی از سوی این سازمان در هیچ کدام از موارد دیده نشده است و البته دولت آمریکا نیز موظف است به کنگره توجه داشته باشد نه سازمان ملل.

وی در زمینه عدم ارائه جزئیات توسط تیم مذاکره کننده ایرانی اظهار داشت: ظاهرا قبل از اینکه توافقی صورت بگیرد جزئیات در اختیار مردم‌ و مجلس قرار نمی‌گیرد و اگر توافقی صورت بگیرد شورای امنیت قطعنامه‌ای صادر خواهد کرد که ایران موظف به عمل به آن قطعنامه است و مجلس نیز باید آن را بپذیرد.

وی ادامه داد: درصورت صدور قطعنامه، مجلس و ایران موظف به پذیرفتن آن هستند چون در غیر این‌صورت تخطی از سوی ایران به حساب می‌آید. در واقع ایران را در مقابل عمل انجام شده قرار می‌دهند و مجلس ما یک مجلس تشریفاتی خواهد بود و مصوبه آن جنبه تشریفاتی خواهد داشت.

منبع:فارس

 

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 10

islammovie

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

کُردهای سوری: سدهای جنوب شرق ترکیه را نابود خواهیم کرد

د جولای 13 , 2015
«اتحادیه گروه‌های کُرد» سوری با انتشار بیانیه‌ای ترکیه را تهدید کردند که به اقدامات مشکوک این کشور برای شکستن آتش‌بس شکننده میان دو طرف پاسخ خواهند داد. به گزارش روزنامه «البناء» لبنان، نیروهای کُرد تهدید کردند که به سدهای جنوب شرق ترکیه حمله خواهندکرد. به گفته این اتحادیه، کُردها بیشتر […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...