قلیان با طعم، حلّال‌های سرطان‌زا، بنزن و مواد روان گردان

اشتراک گذاری :

سایت نودیها :  صادق نیت در نشست خبری به مناسبت هفته دخانیات گفت: علیرغم اینکه مصرف سیگار در سال‌های گذشته روند رو به رشدی نداشته اما مصرف قلیان رشد فزاینده‌ای طی ۱۰ سال گذشته داشته و متاسفانه مصرف آن در دختران بیش از پسران بوده است.

وی ادامه داد: قلیان در کنار خانواده، کودک و جوان سرو می‌شود به طوریکه ۹۰ درصد قلیانی‌ها و سیگاری‌ها قبل از ۱۸ سال با دود آن در تماس می‌شوند.

وی افزود: تنباکوهای معطر قلیان که شائبه بی‌ضرر بودن دارند بسیار مضر هستند به طوریکه ۸۰ درصد آنها مواد شیمیایی است، تعداد زیادی از آنها حاوی مواد شیمیایی صنعتی، حلال‌های سرطان‌زا و حتی ترکیبات بنزن دارند که گفته شده استنشاق این ماده خطرناک بعد از ۳ تا ۱۰ سال ابتلا به سرطان خون را بیشتر می‌کند.

رئیس اداره سلامت محیط کار وزارت بهداشت گفت: همچنین برخی مراکز عرضه کننده غیرمجاز، ترکیبات روان‌گردان را در هنگام سرو به تنباکوها اضافه می‌کنند.

وی گفت: به غیر از تنباکوهای معطر که ضرر را بیشتر می‌کنند گفته می‌شود عبور دود از آب، ضرر دود را کم می‌کند درحالیکه نه تنها آب آن را پاک نمی‌کند بلکه باعث کاهش دما و ته‌نشین شدن بیشتر دود در ریه‌ها می‌شود.

صادق‌نیت گفت: هربار قلیان کشیدن برابر با مصرف ۵۰ تا ۱۰۰ نخ سیگار است در واقع با هر بار قلیان کشیدن این حجم دود وارد ریه‌ها می‌شود و برای افرادی که اطراف قلیان هم نشسته‌اند برابر با مصرف نصف پاکت سیگار است.

فارس

 

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 19

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

فشار شدید حسین فریدون برای انتصاب شریک صرافی اش به ریاست بانک ملی

س مه 24 , 2016
سایت نودیها : علی رضازاده- گروه اقتصادی:‌ ۱- دو سالی هست که حسین فریدون از گذر حادثه به جایگاه مقامات عالی کشور منتقل شده است. فریدون سابقه کار در وزارت اطلاعات، فرمانداری نیشابور، سفارت ایران در مالزی و نمایندگی ایران در سازمان ملل و نهایتا مشاور برادرش در مرکز تحقیقات […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...