قوانین جدید جریمه برای مشمولان غایب سربازی از سال ۹۴

اشتراک گذاری :

اخبار

قوانین جدید جریمه برای مشمولان غایب سربازی از سال ۹۴ – در ادامه.

سرتیپ دوم پاسدار سردار موسی کمالی جانشین اداره منابع انسانی در ادامه نشست خبری در مورد جریمه مشمولین وظیفه غایب اظهار داشت: دفاع از عزت،  استقلال، تمامیت ارضی و نظام مقدس جمهوری اسلامی و جان و مال و ناموس مردم وظیفه شرعی، ملی و قانونی هر فرد ایرانی است و در اجرای این وظیفه کلیه اتباع ذکور جمهوری اسلامی ایران مکلف به انجام خدمت وظیفه عمومی هستند و به حق جوانان برومند جمهوری اسلامی ایران همیشه تکالیف قانونی خود را به نحو احسن انجام داده‌اند لیکن عده‌ای از افراد نیز به دلایل مختلف از انجام وظیفه قانونی خود طفره رفته و مرتکب غیبت شدند که بایستی پاسخگوی تخلفات خود بوده و برابر قانون جریمه شوند.

 

سردار کمالی تصریح کرد: برابر مقررات قانون خدمت وظیفه مشمولین کارشناس و پایین‌تر متولد ۱۳۵۵ به بعد، کارشناسی ارشد ۵۳ به بعد، دکتر غیرپزشکی ۵۱ به بعد، دکترای پزشکی متولد ۱۳۴۵ به بعد در شمول قانون خدمت وظیفه عمومی بوده و بایستی تکلیف نظام وظیفه خود را روشن کنند.

وی گفت: این افراد می‌توانند خود را جهت انجام خدمت دوره سربازی معرفی کنند و چنانچه تا ۲۲ بهمن سال ۹۳ به خدمت اعزام شوند ما اضافه خدمت آنها را بخشیده و به مراجع قضایی نیز معرفی نخواهند شد.

این مقام ارشد نظامی تصریح کرد: عده‌ای از مشمولان غایب به دلایل مختلف از جمله اقامت در خارج از کشور، مشکلات خانوادگی، گرفتاری شغلی و سن بالا قادر به انجام خدمت سربازی نیستند و نیروهای مسلح نیز تأکید دارند که تکلیف این افراد هر چه سریعتر روشن شود.

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح تأکید کرد: به منظور اجرای عدالت تصمیم گرفته شد بر اساس لایحه بودجه سال ۹۴ مشمولینی که بیش از ۸ سال غایب و سن آنها حداقل ۲۷ سال و حداکثر ۵۰ سال است و کارایی لازم برای نیروهای مسلح را ندارند و خدمت آنها در کنار سایر عزیزان سرباز روحیه سربازان را خراب می‌کند و کارایی آنها را نیز کاهش می‌دهد با پرداخت جریمه تعیین تکلیف شوند.

وی میزان  جریمه را بر اساس حضور در داخل یا خارج از کشور، مدرک تحصیلی و مدت غیبت عنوان کرد و گفت: مبلغ جریمه و نحوه اجرای این طرح بر اساس آیین‌نامه‌ای خواهد بود که از سوی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تهیه و پس از تأیید ستاد کل به تصویب هیأت وزیران می‌رسد لیکن در حال حاضر مبلغ ۲۰ تا ۵۰ میلیون تومان است.

وی به شهروندان تأکید کرد: کسانی که از فرصت فراهم شده استفاده  نکنند در سال ۹۴ قانون خدمت وظیفه عمومی از جمله محرومیت‌های اجتماعی و دستگیری در مورد آنها اعمال خواهد شد و همچنین کسانی که آنها را به کارگیری نمایند در اجرای قانون، بایستی برای بار اول هزینه یک سرباز (در سال) و بار دوم و بالاتر هزینه سه سرباز را پرداخت نمایند.

سردار کمالی ادامه داد: این مقررات برای سال ۹۴ است لذا به مشمولان غایب تأکید می‌شود که نسبت به تعیین تکلیف سربازی خود اقدام کنند.

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در مورد قضیه فوتبالیست‌ها اظهار داشت: فوتبالیست‌هایی که کارت معافیت آنها باطل شده دو مشکل دارند یکی در حوزه نظام وظیفه و دیگری در بحث مجرمیت که در بحث نظام وظیفه کارت‌های آنها را ابطال کرده‌ایم و سرباز شناخته شده و باید تعیین تکلیف شوند اما در مورد بحث مجرمیت پرونده به مراجع قضایی تحویل داده شده و هم کسانی که در این امر مشارکت و معاونت داشته‌اند با آنها برخورد می‌شود.

سردار کمالی خاطرنشان کرد: اگر تکلیف قضایی این فوتبالیست‌ها تعیین شود و از نظر سنی واجد تکلیف در این قانون جریمه باشند می‌توانند از این قانون استفاده کنند.

منبع : فارس

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 12

islammovie

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

دانلود روضه امام حسن مجتبی (ع) - محمود کریمی

پ اکتبر 15 , 2015
تلویزیون مهاجر – دینی بنام خدا – روضه ی حاج محمود کریمی درباره ی امام حسن مجتبی(ع) رو میبینید که بسیار جانسوز هست.(باز یه کابوس سراغ پسری آمده است) بارگیری و پخش بر خط در ادامه برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن [کل آراء: 0 میانگین: 0]Related […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...