لوازم آرایش خارجی ناقل بیماری قارچی

اشتراک گذاری :

ابوالفضل مسگرزاده در گفت‌وگو با نسیم افزود: باتوجه به این موضوع توقعمان از دولت حمایت نیست، نظارت است.
وی افزود: بنابراین ورود کالاهای قاچاق بدون نظارت دقیق نه‌تنها برروی قیمت بلکه برروی کیفیت این کالاها نیز بسیار تأثیرگذار خواهد بود.
وی با بیان این مطلب که کالاهای آرایشی میزان کشش بالایی برای عرضه به صورت قاچاق دارند، گفت: تا به حال هیچ ارگان نظارتی در رابطه با کنترل ورود محصولات آرایشی به صورت قاچاق، اقدام مؤثری نکرده است درحالی که این موضوع، بزرگترین معضل برای این صنعت محسوب می‌شود.
مسگرزاده تصریح کرد: تلاش شد تا با برچسبی به نام شبنم کالاهایی را که از مجراهای قانونی وارد کشور شده‌اند را با دیگر کالاهای قاچاقی مشخص کنند اما آن‌طور که تئوری این برچسب در ذهن مدیران وجود داشت به عرصه عمل درنیامد و نتوانست کارکرد بایسته و شایسته‌ای داشته باشد.
وی ادامه داد: درحال حاضر اگر کالایی بدون برچسب شبنم هم عرضه شود با فروشنده آن برخوردی نمی‌شود، بنابراین همچنان ورود کالاهای آرایشی قاچاق، یک چالش جدی و مهم است که برای آن فکری اساسی اندیشیده نشده است و از دست ما نیز به عنوان یک انجمن صنفی هیچ کاری برنمی‌آید.
مسگرزاده بیان داشت: جالب اینجا است که هیچ‌گونه قیمتی برروی کالاهای خارجی که حتی به صورت قانونی نیز وارد کشور می‌شوند درج نشده است، به‌طور مثال حتی برروی کرم دست و صورت هم قیمت مصرف‌کننده نوشته نشده است.
وی افزود: روی محصولات داخلی باید این قیمت درج شود. ما با این درج قیمت مخالف نیستیم اما اگر این موضوع قانون خوبی است پس باید برای کالاهای خارجی هم رعایت شود.
وی تأکید کرد: یکی از روش‌های مهم برای استفاده از محصولات داخلی آرایشی و بهداشتی و اجتناب از محصولات خارجی و قاچاق، موضوع تبلیغات این کالاها است.
وی در ادامه با بیان اینکه تبلیغ محصولات آرایشی با محدودیت مواجه است اما تعرفه‌های تبلیغ محصولات بهداشتی نیز آن چنان بالا است که نمی توان به راحتی محصولاتی را که نتیجه تولیدات داخلی است تبلیغ کرد به نسیم گفت: همین موضوع باعث می‌شود تا محصولات داخلی مانند کرم‌های بهداشتی و دیگر محصولات از این دست، قابل رقابت با محصولات خارجی نباشند.وی تأکید کرد: تمامی این موارد ذکر شده باعث می‌شود تا صنعت تولید داخلی لوازم آرایشی و بهداشتی بلوغ پیدا نکند و این درحالی است که چه بخواهیم و چه نخواهیم کشور ایران جزو پرمصرفترین و اولین کشورهای استفاده کننده از این لوازم هستند و این موضوع نیز بازار بسیار خوبی را در اختیار تولیدکنندگان خارجی قرار داده است.
مسگرزاده اظهار داشت: این بازار، بازار بزرگی است و تخمینی که برای آن زده می‌شود مبلغی در حدود ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ میلیارد تومان است، بنابراین نادیده گرفتن این بازار باعث می‌شود تا ارز زیادی از کشور خارج شود.
وی ادامه داد: سیگار هم کالایی است که برای سلامت جامعه مضر است اما دولت در کنترل بازار آن وارد عمل شد پس چرا برای بازار لوازم آرایشی وارد عمل نمی‌شود تا نتیجه بگیرد.
مسگرزاده در پایان خاطرنشان کرد: استفاده از این لوازم ممنوع نیست، مصرف آن هم بالا است، ارز زیادی هم از طریق آن از کشور خارج می‌شود. آیا تمامی این موارد دلیلی برای ورود دولت در این حوزه نیست؟ ما از دولت توقع حمایت از صنعت لوازم آرایشی را نداریم اما توقع داریم که به آن امکان زنده بودن و بلوغ را بدهند تا شرایط رقابتی را برای آن فراهم کنند و به این ترتیب مانع از ورود قانونی و غیرقانونی محصولات خارجی شوند.

منبع : کیهان

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 42

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

کلیپ صوتی نقش رهبری در مذاکرات هسته ای - دکتر خلیلی

س مه 5 , 2015
پاسخ مستدل و زیبای دکتر علی خلیلی به این پرسش ها : چرا با وجود سیاست های نادرست دولت در موضوع هسته ای، رهبری هیچ دخالتی ندارد و جلوی مذاکرات را نمی گیرد؟ اصول کلی نحوه تعامل رهبری با دولت ها چیست؟ منبع : مبارز کلیپ برای امتیاز دادن به […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...