لیل ناخرسندی آمریکا از استقرار بمب‌افکن‌های روسیه در پایگاه همدان از زبان روزنامه آلمانی

اشتراک گذاری :

سایت نودیها : یک روزنامه آلمانی در تحلیلی روز جمعه به بررسی دلایل ناخرسندی آمریکا از استقرار جنگنده‌های روسیه در پایگاه هوایی همدان در غرب ایران پرداخت.

پایگاه اینترنتی روزنامه «اشتوتگارت تسیتونگ» یادآوری کرده آمریکا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ (۱۹۷۹ میلادی) مجاز به استفاده از پایگاه هوایی نوژه همدان بوده است.

 «اشتوتگارت تسیتونگ» نوشت: «واشنگتن استقرار (این بمب‌افکن‌ها) را ‘مایه تأسف’ خوانده است، شاید به این دلیل که آمریکا قبل از انقلاب اسلامی سال ۱۹۷۹ حق استفاده از این پایگاه را داشت.»

وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه (۱۵ آگوست/ ۲۵ مردادماه) اعلام کرد شمار نامعلومی از بمب‌افکن‌ها و جنگنده‌های ارتش این کشور  از پایگاه هوایی نوژه همدان برای حمله به مواضع گروه‌های تروریستی در سوریه استفاده کرده است.

«مارک تونر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز سه‌شنبه در واکنش به این تحول گفت که استقرار بمب‌افکن‌های روس در ایران «مایه تأسف» است، اما «موجب غافلگیری» یا «شوکه شدن» واشنگتن نیست.

روزنامه  «اشتوتگارت تسیتونگ» در بخش دیگری از تحلیل روز جمعه خود اقدام مسکو را گامی در راستای هدف وسیع‌تر این کشور برای حضور دریایی در مدیترانه و خلیج فارس خوانده است.

فارس

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 26

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

عکس زیبای HD از کبوتر

ش آگوست 20 , 2016
برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن [کل آراء: 0 میانگین: 0]Related Images:Visits: 26

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...