مادری با ۲ شهید و یک مفقود در کمتر از یک سال

اشتراک گذاری :

نودیها:اشرف سیف الدینی در کتاب «مادر پسران» خاطرات سرکار خانم تابنده چوپانی، مادر شهیدان محمود، سعید و مجید امینی نور را نوشته و در قالب کتاب به انتشارات دارخوین داده تا آن را چاپ کنند.

این کتاب ۱۹۱ صفحه ای فقط ۱۰۰۰۰ تومان قیمت دارد و تصاویری رنگی از شهیدان امینی نور در انتهای آن ضمیمه شده است.

سرکار خانم تابنده چوپانی مادر ۶۷ ساله ای است که که هر سه پسرش را راهی جبهه ها کرد و حالا هم می گوید که اگر پسری داشت، برای دفاع از حرم به سوریه و عراق می فرستاد.

سعید امینی نور، اولین شهید خانواده است که در دوم اسفندماه سال ۱۳۴۰ متولد شد و ۲۸ مهرماه ۱۳۶۰ در جنوب‌ دارخوین‌ به شهادت رسید. مجید و محمود هم با فاصله یک سال در سال ۱۳۶۱ به شهادت رسیدند.

مجید امینی ‌نور در اول اردیبهشت ماه ۱۳۴۲ به دنیا آمده بود که اول مرداد ۱۳۶۱ در آبادان به شهادت رسید.

شهید محمود (اسماعیل) امینی نور اما در عملیات رمضان (سال ۶۱) زخمی شد و او را به بیمارستانی بردند که بعدها به دست عراقی ها افتاد. از سرنوشت او هنوز هم هیچ اطلاعی در دست نیست.

نویسنده کتاب از همان ابتدا جریان آشنایی اش با خانواده امینی نور را تعریف کرده و در بخش های مختلف کتاب که فقط به وسیله ستاره هایی از هم جدا شده اند، داستان جلسات گفتگویش با مادر شهیدان را تعریف کرده است. او تقریبا در همه بخش ها، ابتدا تاریخ گفتگو را ذکر کرده و سپس از وضعیت آب و هوا را اطلاع داده است. پس از آن هم عین سخنان مادر شهیدان امینی نور را ذکر کرده است.

کتاب اگر چه می توانست با بخش بندی های بهتر و با ترتیب بر اساس سیر زمانی، خواندنی تر بشود اما گفته های جذاب مادر شهیدان که حتی جزئی ترین رفتار اطرافیان را هم به خاطر داشته و بیان کرده است، توانسته کاستی های آن را به خوبی پوشش دهد.

این کتاب همچنین از طرح جلد ساده و زیبایی بهره می برد که در بین کتاب های تولید شده توسط ناشران دفاع مقدس در شهرستان ها زبانزد است. این طرح جلد زیبا را هم محمدکاظم شمسایی طراحی کرده است.

مشرق

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 8

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

تشت رسوایی لیست شورای شهر اصلاحات دوباره به زمین افتاد/ مهر سکوت همچنان بر دهان اصلاح‌طلبان

د سپتامبر 4 , 2017
نودیها:هر روز برگ دیگری از رسوایی لیست اصلاح‌طلبان برای شورای شهر تهران رونمایی می‌شود. حرف و حدیث‌های زیادی درباره نحوه لیست‌بندی اصلاح‌طلبان مطرح بود که با افشاگری فاطمه دانشور عیان شد و سپس به طور سریالی این افشاگری‌ها ادامه یافت تا جایی که گفته شد رئیس دولت اصلاحات نیز با […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...