مجلس عوام انگلیس: گوگل، فیسبوک و توییتر، عامل حیات افراط‌گرایی و ترویج جنایات داعش به سبک هالیوود هستند

اشتراک گذاری :
نودیها: به نقل از دیلی میل، گروهی از نمایندگان مجلس عوام انگلیس گوگل، فیسبوک و توییتر را متهم کردند که به عمد از فعالیت‌های افراط‌گراها در استفاده از امکانات آن‌ها برای ترویج تروریسم و کشتار ممانعت نمی‌کنند.
بر اساس گزارش این نمایندگان، شرکت‌های بزرگ فناوری به دلیل باز گذاشتن دست افراط‌گرایان در استفاده از امکانات آن‌ها برای ترویج تنفر، افراط‌گرایی و کشتار در میان جوانان و افراد آسیب‌پذیر، زندگی مردم را به خطر انداخته‌اند.
نمایندگان «کمیته انتخاب امور داخلی» مجلس عوام انگلیس انجمن‌های اینترنتی، شبکه‌های اجتماعی و برنامه‌های پیام‌رسان را «عامل حیات» داعش و سایر گروه‌های تروریستی دانستند.
این مسئله هنگامی مورد توجه قرار گرفت که مشخص شد شبکه‌های اجتماعی از حذف سخنرانی آنلاین «انجم چودری،» تکفیری مقیم لندن، که انگلیسی‌ها را به انجام جنایت در این کشور تشویق کرده بود سرباز زده‌اند. سرانجام پس از پیگیری‌های پلیس ضدتروریسم هفته گذشته این شخص به انجام اقدامات تروریستی محکوم شد.
در گزارش  نمایندگان انگلیس آمده است: هنوز هم ویدئوهای جنایات داعش به سبک هالیوود روی پایگاه‌های اینترنتی مختلف، افراد را به انجام اقدامات مشابه در خیابان‌های انگلیس تشویق می‌کند.
به گفته این نمایندگان، شرکت‌های مولتی میلیارد پوندی باید محتوای افراطی را هرگز برنتابند. این در حالی است که توییتر حتی حاضر نیست پست‌های مرتبط با تروریسم را گزارش کند.
در گزارش ۴۰ صفحه‌ای مذکور آمده است: توییتر از ابتدای سال جاری میلادی بیش از ۳۶۰ هزار حساب را به دلیل ارتباط با تروریسم به حالت تعلیق درآورد و همچنین گوگل بیش از ۱۴ میلیون ویدئو با محتوای تروریستی را در سال ۲۰۱۴ حذف کرد. اما این اقدامات «قطره‌ای از دریاست» و به دلیل انفعال این شرکت‌های فناوری، بخشی از فضای سایبری بی‌قانون و نامنظم رها شده است.
باشگاه خبرنگاران
برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 17

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

معمایی که ذهن کاربران را درگیر کرد/ آیا شما می توانید این معما را حل کنید؟

پ آگوست 25 , 2016
نودیها:بازهم در فضای مجازی معمایی مطرح شد که پاسخ به آن در گرو میزان دقت و ریز بینی شماست.  اخیرا تصویری در فضای مجازی منتشر شده است که از کاربران می خواهد گربه ای را که در میان تعداد زیادی چوب و کنده درخت پنهان شده است، پیدا کنند. این […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...