مراسم قانونی و مدنی که جای سران فتنه نیست

اشتراک گذاری :

نودیها:خواهرزاده خاتمی می‌گوید جای خاتمی به عنوان رئیس‌جمهور سابق در مراسم تحلیف روحانی خالی بوده است.

محمدرضا تابش در مصاحبه با نشریه صدا می‌گوید: دوره اول ریاست جمهوری آقای محمود احمدی‌نژاد همزمان با مجلس هفتم بود و آقای‌غلامعلی حداد عادل هم ریاست آن را برعهده داشتند.


در این مراسم هم از مدعوین دعوت شده بود و بر اساس رسمی که وجود داشت از آقای خاتمی دعوت کرده بودند و ایشان هم حضور داشتند.

در دوره هشتم مجلس که مصادف با ریاست آقای دکتر علی لاریجانی بر مجلس و همزمان با دور دوم ریاست جمهوری آقای احمدی‌نژاد بود حوادث ۸۸ اتفاق افتاده بود و کدورت‌هایی بین مسئولان و جناح‌های سیاسی بود. در آن دوره دیگر از جناب آقای خاتمی دعوت نشده بود. آیت‌الله هاشمی رفسنجانی حضور داشتند.

وی می‌افزاید: من معتقدم در هر صورت مقاماتی که با رای مستقیم مردم انتخاب شدند حتی زمانی که در مسند قدرت هم نیستند احترام به آنها ایجاب می‌کند که در مجالس و محافل رسمی که برد بین‌المللی دارند حتما حضور پیدا کنند.

هم از نظر اخلاقی و آموزه‌های دینی مورد توصیه و تاکید است و هم به لحاظ عرف دیپلماتیک. در هر صورت ممکن است که کدورت‌ها و اختلاف‌نظرهایی وجود داشته باشد اما اینها مانع ادای وظیفه دیپلماتیک و اخلاقی و انسانی نیست.

درباره اظهارات آقای تابش باید گفت که ظاهرا ایشان توجه نکرده‌اند مراسم تحلیف، برنامه‌ای قانونی و مدنی است و منطقا افرادی که سر خصومت با مدنیت و قانون دارند، جایشان در چنین محافلی نیست.

خاتمی با وجود اذعان مخفیانه به اینکه ادعای تقلب دروغ بوده، در علن سردسته شورش علیه رای مردم و جمهوریت و (سپس) اسلامیت نظام شد و با وجود هشدار مکرر همه دلسوزان به ویژه رهبر حکیم انقلاب، نتوانست خود را از اسارت عناصر وابسته‌ای که به دور او حلقه زده بودند، بیرون آورد و اسباب گستاخی دشمنان را فراهم آورد.

در آموزه‌های شرعی، حکم چنین عناصری بغی و محاربه است و همین که از صدقه سر رأفت و  بزرگواری نظام، مجازات نشده‌اند باید هر روز هزار مرتبه شکر و استغفار بجای آورند.

مشرق

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 3

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

روشهای خلاقانه متخلفان برای فرار از طرح ترافیک

ی آگوست 6 , 2017
نودیها:محدوده طرح ترافیک هرچند مثبت اما از طرف دیگر مسئله بزرگ این روزهای پایتخت‌نشینانی شده است که بنا به هر دلیلی درصدد آمد و شد به مناطق دارای محدودیت هستند. کافی است که منزل شما مشرف به یکی از دوربین‌های محدوده طرح ترافیک باشد تا یکی از بهترین تفریحات سالم […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...