مشاجره زیباکلام و سازمان مدیریت بحران

اشتراک گذاری :

نودیها:ماجرای کمک‌های مردمی که «صادق زیباکلام»، استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران برای مردم زلزله‌زده کرمانشاه جمع‌آوری کرد و اینک می‌خواهد آنرا برای ساخت به قول خودش «دهکده امید» شامل کتابخانه و مراکز فرهنگی در یکی از شهرهای زلزله زده صرف کند با ورود ستاد مدیریت بحران وارد مرحله‌ جدیدی شد.

انتقاداتی که باعث شد سازمان مدیریت بحران وارد ماجرای پول‌هایی که زیباکلام جمع کرده بود، شود

انتقاداتی که باعث شد سازمان مدیریت بحران وارد ماجرای پول‌هایی که زیباکلام جمع کرده بود، شود

در این رابطه انتقاد زیادی به زیباکلام می‌شد که مردم زلزله‌زده کرمانشاه هنوز به وضعیت عادی زندگی خود بازنگشته‌اند و محتاج نیازهای اولیه مانند خانه و سرپناه محکم هستند و با اینکه ساخت مراکز فرهنگی کار مثبتی اما در این شرایط چندان عقلانی نیست، اما این استاد دانشگاه بر رای و نظر خود پافشاری کرده و به روستای مورد نظر خود رفت و سعی کرد ایده‌اش را عملی کند.

همین موضوع واکنش برخی مقامات مسئول را به دنبال داشت. در این رابطه «محمد اسماعیل نجار»، رئیس سازمان مدیریت بحران با اشاره به ۳ میلیارد و چهارصد میلیون تومانی که زیباکلام جمع‌آوری کرده است، گفت:

برخی‌ها حساسیت دارند که این پول‌ها چه شده خب حق هم دارند ما در برنامه کاریمان ایجاد «دهکده امید» را نداریم بلکه می‌خواهیم بازسازی کنیم و تمام تلاش دولت این است سرپناه‌ها را سریع‌تر ایجاد کند تا زندگی به روال عادی برگردد.

وی در مورد اینکه بسیاری از پول‌های جمع‌آوری در حساب برخی اشخاص مانده است گفت:‌

هر کسی اگر پولی جمع‌آوری کرده باید در اختیار دستگاه‌های متولی قرار دهد گاهی همین اخبار و جمع‌آوری کمک‌ها ایجاد توقع می‌کند و از شخص نامبرده هم می‌خواهیم که پول را بیاورد و بدهد در این زمینه نیز با دادستان کل کشور مذاکره داشته‌ایم که باید در مسیر اصلی این کمک‌ها قرار گیرد اما تا کنون نشنیده‌ام که هیچ یک از این اشخاص مطرح پول جمع‌اوری شده را به متولی مربوطه بدهند.

همین موضوع باعث واکنش تند زیباکلام شد. وی در مراسم افتتاحیه طرح خود در واکنش به نجار گفت:

اگر ذره‌ای عرضه در وجود شما بود من کتم را هم به شما می دادم. با یک برف، فرودگاه امام و اتوبان های تهران کرج و قزوین بسته شدند. آقای نجار به کارنامه ات نگاه کن. هنوز زلزله زدگان بم در کانکس هستند. اگر مردم می خواستند به شما پول می دادند.

با این حال به نظر می‌رسد که براساس صحبت‌های نجار کار به دادستانی هم کشیده شده است. این در شرایطی است که سلبریتی‌های دیگر نیز مقادیری پول ازمردم برای کمک به زلزله‌زدگان جمع‌آوری کردند اما برخلاف زیباکلام پول‌هایی که برای موقع اضطرار و بحران جمع شده بود را برای همان منظور خرج کردند و بسیاری از مردم زلزله‌زده در این جهت صاحب کانکس شدند.

انتقاد «نادر فتوره‌چی»،‌ روزنامه‌نگار اصلاح‌طلب به اقدامات نسنجیده زیباکلام

البته هنوز با وجود زمستان سرد اوضاع زلزله زدگان به روال عادی باز نگشته است. چندی پیش بود که دو کودک در این مناطق به سبب شدت سرما جان خود را از دست دادند. «سارینا ذهابی» یکی از این دو کودک بود که انتقادات زیادی را به سمت زیباکلام روانه ساخت با این مضمون که وی شرایط را درک نمی‌کند. این در شرایطی است که بیش از دو ماه از زمان زلزله کرمانشاه می‌گذرد و پول‌های مردم هنوز در حساب این فعال سیاسی مانده است.

حالا سازمان مدیریت بحران موضوع شکایت از زیباکلام را مطرح کرده است و باید دید که ماجرای پول‌هایی که این استاد دانشگاه جمع آوری کرده است به کجا می انجامد.

مشرق

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 14

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

نگاهی کوتاه به وضعیت معیشت مردم در دوران پهلوی

س فوریه 6 , 2018
نودیها:در تبلیغات و اقداماتی که اخیراً در داخل و خارج از کشور در حمایت از رژیم شاه صورت می‌گیرد، اغلب گفته می‌شود که این رژیم از نظر اقتصادی کارآمد بوده و اوضاع اقتصادی – معیشتی مردم در دوره حاکمیت این رژیم چندان هم نامطلوب نبوده است. از این‌رو، برای بررسی […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...