مشخصات یک مسواک خوب برای دندان

اشتراک گذاری :

نودیها:انتخاب مسواک مناسب با جنسی مطابق با نیاز دندان ها یکی از اصول اولیه برای داشتن دندان هایی زیبا و سالم است. گاهی استفاده از یک مسواک نامناسب هرچند گران قیمت موجب آسیب دیدگی دندان و لثه می شود پس بایستی از مرواریدهای گرانقیمت داخل دهان با انتخاب مسواک خوب برای دندان محافظت کنیم.

هر یک از ما در طول زندگی مان شاید بیش از صدها مسواک بخریم، مسواک هایی که احتمالا روزی دوبار با آن ها سروکار داریم و قرار است سلامت دهان و دندان ما را تضمین کنند. پس انتخاب یک مسواک مناسب و دانستن روش های درست مسواک زدن از نیازهای ضروری همه ماست.

مسواک خوب برای دندان کودکان
یک جراح و دندانپزشک، درباره روش مسواک کردن دندان ها گفت:«امروزه انواع مختلف مسواک و روش های مسواک زدن موجود هستند که با توجه به شرایط هر فردی متفاوت است؛ به عنوان مثال، مسواک هایی که برای دندان های ارتودنسی شده استفاده می شود با مسواک های معمولی متفاوت هستند و روش استفاده از آن ها نیز مخصوص به خودشان است؛ بنابراین دندانپزشک بر اساس نیازهای بیمار، مسواک و روش خاصی از مسواک زدن را به او پیشنهاد می کند که متناسب با وضعیت و شرایط بیمار باشد.»

این جراح دندانپزشک درباره اینکه هر فردی لازم است چند وقت یک بار مسواک بزند، توضیح داد:«وقتی بیماران این سوال را مطرح می کنند پاسخ واحدی برای آن ها وجود ندارد. پاسخ این سوال وابسته به برداشت کامل پلاک باکتریایی دندان است که نسبت به دفعات مسواک زدن برای هر فرد متفاوت است. پلاک باکتریایی دندان همان ماده سفید رنگ و خمیری شکلی است که پس از خوردن مواد غذایی روی سطح دندان ها ایجاد می شود. برای کنترل پلاک باکتریایی و جهت جلوگیری از هالیتوزیس (بوی بد دهان)، روزانه حداقل دو بار مسواک زدن و نخ کشیدن توصیه می شود. و با توجه به اینکه باکتری ها در محیط گرم، مرطوب و تاریک به خوبی رشد می کنند بنابراین دهان باید قبل از رفتن به رختخواب حتما تمیز شود. زیرا هرچه به باکتری ها فرصت بیشتری داده شود، آسیب های بیشتری توسط پلاک ایجاد می شود.»

مشخصات و خصوصیات مسواک خوب برای دندان
به نکاتی که در موقع انتخاب مسواک باید به آنها توجه کنیم: اندازه و نوع مسواک تا اندازه زیادی وابسته به انتخاب فرد است. انواع زیادی مسواک با اندازه های مختلف سر، شکل بافت دسته جات سری مسواک، زاویه و شکل دسته موجود هستند. معمولا استفاده از مسواک هایی با موهای نرم توصیه می شود. موهای نرم کمتر به بافت نرم یا سمان ها و عاج های اکسپوز شده آسیب می رسانند. این نوع موها همچنین با محیط دندان بهتر منطبق می شوند. مسواک را معمولا باید بعد از گذشت ۸ تا ۱۲ هفته تعویض کرد. اگر فرد نمی تواند پلاک را با مسواک دستی به خوبی بردارد می توان آن را با مسواک برقی جایگزین کرد. پیشنهاد می شود که افراد برای اطمینان از کافی بودن مدت زمان شست وشوی دهان نیز حین مسواک زدن از یک زمان سنج استفاده کنند.

بهداشت نیوز

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 515

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

نامزد ایفای نقش سلمان فارسی

د جولای 30 , 2018
نودیها:مجموعه الف ویژه و فاخر «سلمان فارسی» به کارگردانی «سیدداوود میرباقری» و تهیه‌کنندگی «حسین طاهری» در حال حاضر در مرحله پیش تولید به سر می‌برد. بنا بر این گزارش، در حالی که میرباقری به تازگی از بیمارستان مرخص شده و دوران نقاهت را می گذراند، شنیده شده برای ایفای نقش […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...