مشکل انحراف شست پا

اشتراک گذاری :

یک متخصص طب فیزیکی، توانبخشی و الکترودیاگنوز با اشاره به اینکه علل متعددی در بروز انحراف شست پا نقش دارند، گفت: «یکی از مشکلات مربوط به شست پا انحراف آن است و منظور از آن، انحراف شست پا به سمت خارج پا و سایر انگشتان پا تا حدی است که به انگشت کناری خود فشار وارد کند و یا حتی در زیر آن قرار گیرد.»
دکتر کامران آزما در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری سلامانه در این باره توضیح داد: «این حالت اگر چه به طور معمول ناتوان‌کننده نیست ولی به دلیل شکل ظاهر آن و همچنین به دلیل ایجاد تورم و قرمزی و حتی زخم در قسمت برجسته آن و ضخیم شدن پوست در محل برجستگی می‌تواند بیماری دردسر سازی شده و پوشیدن کفش را برای فرد عذاب‌آور کند.»
این استاد دانشگاه در پایان خاطرنشان کرد: «انحراف شست علل متعدد دارد ولی دو دلیل عمده آن عوامل وراثت و همچنین پوشیدن کفش‌های بسیار تنگ و نوک تیز است. البته موارد دیگری نظیر تغییر شکل‌های مادرزادی، فلج مغزی، التهاب مفاصل و آرتروز نیز همواره در ایجاد آن دخیل هستند که باید مدنظر قرار گرفته شوند.»

سلامانه

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 13

محمد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

داستان مورچه ها

د جولای 6 , 2015
مورچه‌ای کوچک دید که قلمی روی کاغذ حرکت می‌کند و نقش‌های زیبا رسم می‌کند. به مور دیگری گفت این قلم نقش‌های زیبا و عجیبی رسم می‌کند. نقش‌هایی که مانند گل یاسمن و سوسن است. آن مور گفت: این کار قلم نیست، فاعل اصلی انگشتان هستند که قلم را به نگارش […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...