مصرف گوجه فرنگی برای مردان از سرطان پروستات جلوگیری می کند

اشتراک گذاری :

مردان با مصرف گوجه‌فرنگی در برابر سرطان پروستات واکسینه می‌شوند

دبیر علمی نخستین کنگره بین‌المللی نفرولوژی و اورولوژی گفت: اثر حفاظتی مصرف گوجه فرنگی (به‌ویژه به‌صورت پخته و رب گوجه فرنگی) در جلوگیری از سرطان پروستات به اثبات رسیده است.

علیرضا قدیان گفت: مصرف فراوان چربی با ایجاد تغییر در متابولیسم کلسترول و استروئید، شانس بروز سرطان را افزایش می‌دهد و مصرف سبزیجات یا رنگدانه‌های سبز و زرد یک اثر حفاظتی از بروز سرطان پروستات دارد.

وی افزود: شانس بروز سرطان پروستات با گذشت سن افزایش می‌یابد و ممکن است به علت تغییرات هورمونی حاصل از نظیر کاهش مقدار آندرسترون یا افزایش مقادیر سرمی استروژن و استرادیول باشد.

قدیان ادامه داد: تماس با عوامل شغلی و محیطی شانس بروز سرطان را بیشتر می‌کند، شغلهایی که شانس بروز سرطان را بیشتر می‌کنند شامل کارگرانی که با کودها، بافتنی‌ها و لاستیک سر و کار دارند، تماس با باتری‌های حاوی کادمیوم است.

دبیر علمی نخستین کنگره بین‌المللی نفرولوژی و اورولوژی خاطرنشان کرد: هیچ روش اثبات شده قطعی برای جلوگیری از بروز سرطان پروستات وجود ندارد، با این‌حال با توجه به این‌که اندازۀ پروستات پس از سن حدود 45 تا 50 سالگی آغاز به رشد می‌کند به افراد بالای این سن توصیه می شود روزانه یک گوجه‌فرنگی خام مصرف کنند.

قدیانی با بیان اینکه در کشورهای پیشرفته سرطان پروستات شایع‌ترین سرطان پس از سرطان پوست و مرگ‌آورترین سرطان در مردان پس از سرطان ریه است، گفت: مهم‌ترین عامل خطرزای سرطان پروستات سن است. بیش از 70 درصد مردان که سرطان در آنها مشخص شده است، بیش از 65 سال سن دارند.

وی افزود: به‌نظر می‌رسد عوامل ژنتیکی(سیاه پوستان آمریکا بیشتر مبتلا می‌شوند)، به‌ویژه در خانواده‌هایی که تشخیص سرطان در آنها، در سن پایین‌تر از 60 سالگی بوده است، در پیشرفت سرطان پروستات نقش داشته باشد. خطر سرطان با افزایش شمار خویشاوندان نزدیک مبتلا به سرطان، افزایش می‌یابد.

دبیر علمی نخستین کنگره بین‌المللی نفرولوژی و اورولوژی تصریح کرد: غربالگری موجب تشخیص سریعتر و در مراحل پائین‌تر بیماری شده و درنتیجه اثربخشی درمان را بیشتر کرده و موجب افزایش طول عمر مبتلایان می‌شود.

منبع : فارس

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 6

islammovie

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

عکس هایی جالب سیاسی در شبکه های اجتماعی (1)

س آوریل 14 , 2015
عکس و گرافیک – سیاسی برای دیدن تصاویر در ابعاد واقعی روی آن ها کلیک کنید. دیگر تصاویر در ادامه برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن [کل آراء: 0 میانگین: 0]Related Images:Visits: 6

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...