معرفی غذاهای برطرف کننده یبوست

اشتراک گذاری :

سلامت – بیماری ها و درمان

یک متخصص طب سنتی غذاهای برطرف کننده یبوست را تشریح کرد.

در ادامه

به گزارش فرهنگ نیوز، غلامرضا کردافشاری متخصص طب سنتی درباره طرز تهیه غذاهایی که مصرف آنها در رفع مشکل یبوست مفید است، اظهار داشت: یبوست به معنای حرکت آرام مدفوع در روده بزرگ است.

به گفته وی دیدگاه طب سنتی با طب نوین درباره تعریف یبوست تفاوت دارد. از دیدگاه طب سنتی افراد به ازای هر وعده غذای مصرفی خود با اجابت مزاج داشته باشند و قوام آن نه سفت باشد نه شل؛ در غیر این صورت فرد دچار یبوست مزاج است ولی در طب نوین اگر فرد در هفته کمتر از سه بار دفع داشته باشد و اجابت مزاج مشکل صورت پذیرد، را نشانه یبوست می‌دانند.

معرفی غذاهای برطرف کننده یبوست

_اسفیدباج غذایی که در تهیه آن گوشت گوسفند یا گوشت جوجه مرغ و سبزی‌هایی مانند کدو، هویج، اسفناج، تره، جعفری و حبوباتی مانند ماش، نخود و جو یا برنج به کار رفته باشد. این غذا بسیار سهل الهضم بوده و اخلاط مناسبی را در بدن تولید می‌کند.

_آبگوشت گوشت خروس که در تهیه آن روغن بادام نیز به کار برده باشند.

_نخودآب غذایی است که برای کسانی که دچار ضعف روده هستند و یبوستشان به دلیل ضعف روده‌هاست که این غذا با نخود، گوشت مرغ یا گوسفند همراه با ادویه‌هایی مانند دارچین و زعفران و روغن زیتون طبخ می‌شود؛ لازم به ذکر است که نخود ملین و بسیار مقوی است، حرارت غریزی را تقویت می‌کند، همچنین بدن را از مواد زائد پاکسازی می‌کند و خون صالح در بدن می‌سازد، دارچین نیز لطیف کننده غذاست و بادها را از بین می‌برد همچنین مقوی معده است، روغن زیتون نیز مسهل بوده و دل دردها را برطرف می‌کند.

_آشی که در تهیه آن از نخود، ماش و روغن بادام استفاده شده باشد. ماش از بهترین نوع حبوبات است که نفخ کمتری دارد، خون صالحی در بدن تولید می‌کند و بسیار مقوی است.

_افرادی بر اثر یبوست دچار بواسیر شدند بهتر است که خاگینه تره مصرف کنند. تره ملین است و از خونریزی ‌بواسیر جلوگیری می‌کند.

_سوپی که در تهیه آن از هویج، سبوس گندم، جو و سبزی‌جات به کار رفته باشد؛ هویج مقوی معده و ملین است همچنین سبوس گندم روده‌ها را تحریک و آماده دفع می‌کند.

_آشی که در تهیه آن از جعفری، برنج و تره استفاده شده باشد. همچنین، یک ربع قبل از خاموش کردن آش حدود ۲ قاشق غذاخوری گل سرخ کاشان آسیاب شده داخل آش ریخته شود. جعفری نیز رفع کننده نفخ و دل درد است.

_خورشت کرفس و خورشت آلو برای مبتلایان به یبوست مفید است.

منبع: تسنیم
برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 5

islammovie

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

موسیقی و جایگاه آن از نگاه اسلام

س آوریل 14 , 2015
هنر به عنوان یکی از جلوه های جمال الهی همواره از نظر اسلام مورد توجه بوده و مخالفت اسلام با برخی از رشته ها یا اشکال خاصی از آن ، دلیل دیگری دارد.   مشروح کامل در ادامه   منبع: جنبش مصاف برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...