مهمترین علت ابتلا به آرتروز فقر حرکتی یا حرکت نادرست است

اشتراک گذاری :

نودیها:رئیس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران با بیان اینکه مهمترین علت ابتلا به آرتروز فقر حرکتی است، گفت: افرادی که مدت‌های طولانی می‌نشینند باید هر ۲۰ دقیقه تغییر وضعیت دهند چرا که یک جا نشستن می‌تواند موجب نرمی غضروف و آسیب به آن شود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، اسماعیل ابراهیمی تکامجانی؛ رئیس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران در  نشست خبری اولین سمینار تازه‌های فیزیوتراپی ورزشی ایران با اشاره به پارگی رباط صلیبی، گفت: برخی ورزشکاران با وجود پارگی کامل رباط صلیبی به علت اینکه سیستم بدنشان خود را با این آسیب تطبیق می‌دهد و زانوهایشان خالی نمی‌کند، عمل نکرده و به ورزش ادامه می‌دهند.

وی افزود: این افراد زانوهایشان بی‌ثباتی نشان نمی‌دهد و بافت‌ها و لیگامان‌های اطراف آن تحت تاثیر پارگی رباط صلیبی قرار نمی‌گیرد.

این فیزیوتراپیست گفت: خالی کردن زانو ممکن است در همه افراد رخ دهد این حالت وقتی اتفاق می‌افتد که زانوی فرد موقع راه رفتن بدون برخورد به مانع خم شود بنابراین خالی کردن زانو به معنی پارگی رباط صلیبی نیست.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران تصریح کرد: احتمال پارگی رباط صلیبی، زانو درد و شدت فرکانس آن در زنان بیشتر از مردان است و این موضوع به آناتومی بدن زنان مربوط است، همچنین زنان موقع پایین رفتن از پله‌ها بیشتر از مردان دچار مشکل می‌شوند.

رئیس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران با بیان اینکه مهمترین علت ابتلا به آرتروزها فقر حرکتی یا حرکت نادرست است، گفت: ابتلا به آرتروز مستلزم گذراندن مراحلی است که نرم شدن غضروف گام اول آن است، غضروف عروق ندارد به راحتی نیز ترمیم نمی‌شود. وقتی بافت نرم غضروف بافت‌های دیگر را تحت تاثیر قرار دهد برای فرد مشکلاتی به وجود می‌آورد بنابر این توصیه می‌شود هیچ وضعیتی را بیشتر از ۲۰ دقیقه ادامه ندهید و موقع پیاده‌روی نیز تغییر وضعیت دهید.

وی افزود: کارمندان و افرادی که مدت‌های طولانی می‌نشینند باید هرازگاهی تغییر وضعیت دهند چرا که یک جا نشستن می‌تواند موجب نرمی غضروف و آسیب به آن شود، همچنین نشستن طولانی مدت افزایش بار به زانو و مفاصل را به دنبال دارد و بر خلاف آنچه که تصور می‌شود نشستن خوب نیست و بهتر است افراد حالت ایستاده و تحرک داشته باشند.

این فیزیوتراپیست ادامه داد: دو سوم ضایعات ورزشی در دنیا بر اثر اشتباهات آموزشی است بنابر این سرمربی تیم‌های ورزشی باید آناتومی را بدانند تا زمینه آسیب ورزشکاران را فراهم نکنند.

منبع:خبرگزاری فارس

 

 

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 18

رحیم-مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

داعش از نسل بنی امیه;ساخت مجسمه یزید از اهداف داعش است

ی اکتبر 18 , 2015
گزارشگر عرب تایمز  به نقل از یک رزمنده جوان مقاومت اسلامی با نام سازمانی “علی” که در آزادسازی منطقه غربی “العاصی” در حومه القصیر شرکت داشته، می‌نویسد که برای وی واضح و روشن است که ائتلافی جهانی بین صهیونیست‌ها وهابیت در راستای منافع مشترک آنها در سوریه به وجود آمده […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...