نامه سرگشاده جمعی از خانواده شهدای فاجعه منا و مسجدالحرام به رییس جمهور

اشتراک گذاری :

نودیها:آقای روحانی! در مقابل جنایت سعودی‌ها در منا، پاسخ شما جز لبخند و انفعال چیز دیگری بود؟!/ دولت شما بیش از آنکه مدافع حقوق شهدای ایرانی فاجعه منا باشد، برای سفارت عربستان در تهران دل می‌سوزاند

در این نامه خطاب به دکتر حسن روحانی تصریح شده است: سخنان معاون اول جنابعالی در جریان مناظرات انتخاباتی، داغ ما و همه ملت ایران را یک‌بار دیگر تازه کرد. ایشان چنان برای سفارت این رژیم خبیث در تهران دلسوزی می‌کرد که همه ما با خود گفتیم ای‌کاش ذره‌ای از حمایت‌های این‌گونه را نیز از شهدای مظلوم منا که شهروندان ایرانی و اتباع دولت ایران -که جنابعالی تصدی ریاست آن‌را برعهده ‌دارید- از شما و کابینه‌تان می‌دیدیم.
 جمعی از خانواده‌های شهدای ایرانی فاجعه منا و مسجدالحرام در نامه‌ای سرگشاده به رئیس‌جمهور به سخنان جهانگیری در مناظره اول انتخاباتی درباره سفارت عربستان واکنش نشان داده و تصریح کردند: در مقابل جنایتی که سعودی‌ها با شهروندان متبوع دولت شما انجام دادند، پاسخ شما جز لبخند، التماس و انفعال چیز دیگری نبود و اکنون نیز بیش از آنکه مدافع حقوق شهدای ایرانی فاجعه منا باشید، برای سفارت عربستان در تهران دل می‌سوزانید.
 
 در این نامه خطاب به دکتر حسن روحانی تصریح شده است: سخنان معاون اول جنابعالی در جریان مناظرات انتخاباتی، داغ ما و همه ملت ایران را یک‌بار دیگر تازه کرد. ایشان چنان برای سفارت این رژیم خبیث در تهران دلسوزی می‌کرد که همه ما با خود گفتیم ای‌کاش ذره‌ای از حمایت‌های این‌گونه را نیز از شهدای مظلوم منا که شهروندان ایرانی و اتباع دولت ایران -که جنابعالی تصدی ریاست آن‌را برعهده ‌دارید- از شما و کابینه‌تان می‌دیدیم.
 
 
در بخش دیگری از این نامه آمده است: این نامه را ازاین‌رو به جنابعالی نوشتیم که مردم ایران از شما وعده بازگرداندن عزت را به پاسپورت ایرانی در انتخابات گذشته شنیدند و میزان عمل به این وعده را در مواجهه شما و دولتتان با فاجعه غمبار منا مشاهده کردند.
 
در ادامه این نامه خاطرنشان شده است: فاجعه منا یک کشتار کم‌سابقه شهروندان ایرانی در کشوری خارجی در سال‌های اخیر است. شهروندانی که با پاسپورت ایرانی – که شما وعده عزت‌یابی آن‌را به مردم دادید- عازم سفر حج شدند. درست در روزهای تلخ پس از وقوع این فاجعه که شوک و بهت تلخ این حادثه همه ملت را فراگرفته بود و نگرانی از بابت بازنگرداندن ابدان مطهر شهدا به میهن وجود داشت، جنابعالی در سفر نیویورک سرگرم پرداختن به علاقه‌مندی‌های دیگرتان بودید و بی‌توجه به وسعت فاجعه حاضر نشدید سفر خود را قطع و برای مدیریت درست مواجهه به کشور بازگردید. اوج لطف شما آن بود که سفر خود را تنها یک روز، کوتاه کردید.
 
در این نامه همچنین آمده است: امیدواریم روزی که اولین گروه از پیکرهای شهدای منا به وطن بازمی‌گشت و سخنانی که در آن مراسم بر زبان بردید را از یاد نبرده باشید! شما که مدعی حقوق‌دان بودن هستید و خود را آشنا به فنون دیپلماسی می‌دانید، آن روز در سخنانی نسنجیده سطح مطالبه‌گری از رژیم سعودی را از سوءمدیریت و مسئولیت یک دولت به خطای چند مأمور دون‌پایه تنزل داده و گفتید: «اگر ثابت شود که عده‌ای از مأمورین در این حادثه تقصیر داشته‌اند ما به‌هیچ‌عنوان از خون عزیزانمان نخواهیم گذشت». شاید بتوان ادعا کرد که هیچ خدمتی بزرگ‌تر از این به رژیم آل‌سعود وجود نداشت که این‌چنین آنها را از ورطه مسئولیت‌پذیری یک دولت رها کند. در بخش دیگری از نامه مذکور خاطرنشان شده است: تنها هنر وزیر خارجه شما آن بود که چندماه بعد قاتلان سعودی شهدای منا را برادر بخواند و با افتخار تصریح کند که «نزدیک به ۵۰۰ زائر ما در مراسم حج کشته شدند، اما ما روابط خود را قطع نکردیم، حتی روابط خود را با عربستان کاهش هم ندادیم».
 
در این نامه تصریح شده است: آقای روحانی! در مقابل جنایتی که سعودی‌ها با شهروندان متبوع دولت شما انجام دادند، پاسخ شما جز لبخند، التماس و انفعال چیز دیگری نبود و اکنون نیز بیش از آنکه مدافع حقوق شهدای ایرانی فاجعه منا باشید، برای سفارت عربستان در تهران دل می‌سوزانید. قطعا حمله به سفارت سعودی در تهران قابل دفاع و توجیه نیست، اما باید به یاد داشته باشید که شما در صد روز پس از فاجعه منا که هنوز این سفارت در تهران فعال بود و روابط دولتتان با سعودی‌ها برقرار بود، هیچ عمل مثبت و نتیجه بخشی برای دفاع از حقوق شهروندانتان انجام ندادید و حتی همان‌گونه که پیش‌تر گفته شد به سعودی‌ها برای فرار مسئولیت‌پذیری کمک کردید.
 رجانیوز
برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 10

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

پاسخی به افاضات پوپولیستی جدید صادق زیباکلام

د مه 1 , 2017
سعید فتحی سارانی   نودیها:صادق زیباکلام «مرد همه چیزدان جهان» در تازه‌ترین افاضات خود با خالی‌بند نامیدن دو نامزد انتخاباتی رقیب روحانی یعنی رئیسی و قالیباف، به بیان دیدگاه‌های به اصطلاح کارشناسی پرداخته است. نظراتی که از همان جنس کارشناسی ضررهای عدم اجرای برجام و نامه به سفیر سوئد برای […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...