ناکامان بزرگ روسیه ۲۰۱۸ و نکات جذاب در مورد جام بیست و یکم

اشتراک گذاری :

نودیها: مرحله یک هشتم نهایی رقابت های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه شب گذشته با برگزاری ۲ بازی آغاز شد و در نهایت تیم های فرانسه و اروگوئه به ترتیب با نتایج ۴ بر ۳ و ۲ بریک آرژانتین و پرتغال را شکست دادند تا کریستیانو رونالدو و لیونل مسی، ۲ ابرستاره فوتبال جهان هم با جام بیست و یکم خداحافظی کنند.

در این گزارش به ستاره هایی که تاکنون با حذف تیم هایشان  مجبور به خداحافظی با جام جهانی شده اند، نگاهی می اندازیم.

 

محمد صلاح(مصر)

صلاح پس از آ سیب دیدگی در فینال لیگ قهرمانان اروپا بین رئال مادرید و لیورپول نتوانست برای دیدار با اروگوئه که نخستین بازی فراعنه در جام جهانی بود به آمادگی برسد اما او در ۲ بازی بعدی تیمش به صورت کامل به میدان رفت و هر ۲ گل مصری ها مقابل روسیه و عربستان را به ثمر رساند. هرچند شاگردان هکتور کوپر با این ۲ گل صلاح هم نتوانستند راه به جایی ببرند و در هر سه بازی خود مغلوب شدند.

۲ بازی، ۱۸۰ دقیقه حضور در زمین، ۲ گل، ۲ شوت در چارچوب، ۳ شوت خارج از چارچوب، ۳ آفساید، ۳۳ پاس، یک خطا روی بازیکنان حریف ، یک خطای گرفته  و ۳۳ پاس آمار فرعون نوین مصری ها در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه بود.

علیرضا جهانبخش(ایران)

هافبک تیم آلکمار هلند و آقای گل لیگ اردیویزه که امید زیادی به درخشش او در ترکیب تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه می رفت در این رقابت ها نتوانست انتظارها را به بهترین شکل فراهم کند که البته مصدومیت جهانبخش در بازی با مراکش  و تاکتیک های دفاعی کارلوس کی روش هم در کم فروغ بودن ستاره فوتبال ایران در سرزمین تزارها تاثیرگذار بود.

۳ بازی، ۱۷۲ دقیقه حضور در زمین، یک شوت در چارچوب، یک شوت خارج از چارچوب، ۲۶ پاس، ۵ خطا روی بازیکنان حریف، ۴ خطای گرفته و یک اخطار  آماری است که جهانبخش با آن از جام جهانی خداحافظی کرد.

مهدی بن عطیه(مراکش)

مدافع میانی یوونتوس ایتالیا که مراکشی ها به توانایی هایش در این رقابت ها امید زیادی داشتند در ۲ بازی اول شاگردان هروه رنار مقابل ایران و پرتغال جدا از عملکرد نه چندان خوب در فاز تدافعی، در حمله هم موقعیت های خوبی را از دست داد تا سرمربی فرانسوی مراکش پس از قطعی شدن حذف این تیم برای بازی با اسپانیا، کاپیتان شیرهای اطلس را روی نیمکت بنشاند.

مهدی بن عطیه در جام جهانی ۲۰۱۸ آمار ۲ بازی، ۱۸۰ دقیقه حضور در زمین، ۲ شوت در چارچوب، ۳ شوت خارج از چارچوب، ۱۰۳ پاس، ۵ خطا روی بازیکنان حریف، ۲ خطای گرفته و یک کارت زرد با جام خداحافظی کرد.

لیونل مسی(آرژانتین)

دارنده ۵ عنوان برترین بازیکن جهان نتوانست نقش ناجی را برای تیم بیمار خورخه سمپائولی ایفا کند تا نایب قهرمان دوره قبلی رقابت ها با شکست مقابل فرانسه در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی از این رقابت ها خداحافظی کند. جالب اینجاست لیونل مسی در چهارمین جام جهانی دوران بازیگری اش هم موفق به گلزنی در مراحل حذفی نشد تا حسرت تکرار قهرمانی برای آرژانتینی ها دست کم ۳۶ ساله شود. به احتمال فراوان لئو با توجه به فشارها و انتظاراتی که از او به عنوان کاپیتان سفید و آسمانی ها وجود دارد به زودی از فوتبال ملی خداحافظی می کند.

۴ بازی، ۳۶۰ دقیقه حضور در زمین، یک گل، ۲ پاس گل، ۶ شوت در چارچوب، ۳ شوت خارج از چارچوب، ۱۷۰ پاس، ۴ خطا روی بازیکنان حریف، ۱۷ خطای گرفته، یک کارت زرد و از دست دادن یک پنالتی آماری است که به هیچ وجه برای این ابرستاره فوتبال در جام جهانی مطلوب به نظر نمی رسد.

پائولو دیبالا(آرژانتین)

جوان اول این روزهای فوتبال آرژانتین  در روسیه قربانی تاکتیک های اشتباه سرمربی این تیم شد تا با خاطره ای بسیار تلخ، نخستین جام جهانی دوران فوتبالش را به اتمام برساند. حضور نصفه و نیمه در یک بازی و بی توجهی محض سمپائولی به پائولو دیبالا سبب شد، مهاجم تیم

که نفر دوم جدول گلزنان سری A ایتالیا است به یک نیمکت نشین محض در ترکیب آلبی سلسته تبدیل شود.

یک بازی، ۲۲ دقیقه حضور در زمین، یک شوت بیرون چارچوب، ۱۰ پاس و یک خطای گرفته، بدترین آماری است که حتی بدبین ترین هواداران آرژانتین و سرسخت ترین منتقدان دیبالا هم تصور نمی کردند او در جام جهانی به ثبت برساند.

سرخیو آگوئرو(آرژانتین)

قرار نگرفتن سرخیو آگوئرو در پازل تاکتیکی سمپائولی سبب شد مهاجمی که با درخشش در منچسترسیتی، نفش تاثیرگذاری در کسب پنجمین عنوان قهرمانی سیتیزن ها در لیگ برتر جزیره ایفا کرد هم مانند پائولو دیبالا نتواند جای ثابتی در ترکیب آرژانتین داشته باشد و به نیمکت پرستاره این تیم تبعید شود.

۴ بازی، ۱۷۸ دقیقه حضور در زمین، ۲ گل، ۳ شوت در چارچوب، ۲ آفساید، ۴۴ پاس، یک خطای گرفته آمار خوبی برای آگوئرو در جام جهانی محسوب می شود و هواداران آرژانتین افسوس می خورند که چرا سمپائولی تا این حد برای بازی دادن به ستارگانی مانند او و دیبالا خساست به خرج می داد.

سرگئی میلینیکوویچ- ساویچ(صربستان)

ستاره تیم لاتزیو که با عملکرد بی نظیر خود در ترکیب بیانکو چلستی، توجه مشتریانی مانند یوونتوس، رئال مادرید و منچستریونایتد را به خود جلب کرده است با وجود اینکه از بازیکنان شاخص صربستان در جام جهانی محسوب می شد، نتوانست در راه صعود به مرحله یک هشتم نهایی به تیمش کمک کند تا عقاب های سفید با وجود برتری در بازی اول خود مقابل کاستاریکا پس از شکست برابر سوئیس و برزیل به سرعت از جام کنار بروند.

۳ بازی، ۲۷۰ دقیقه حضور در زمین، ۴ شوت خارج از چارچوب، ۲ آفساید، ۸۵ پاس، ۹ خطا روی بازیکنان حریف، ۲ خطا گرفته و یک کارت زرد هم حاصل عملکرد ساویچ در روسیه است.

کیلور ناواس(کاستاریکا)

دروازه بانی که با درخشش در ترکیب رئال مادرید سه سال متوالی کاپ قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را بالای سر برد، در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه ارتش تک نفره کاستاریکا بود اما از آنجاییکه در فوتبال نوین یک نفر به هیچ عنوان نمی تواند موفقیت یک تیم را تضمین کند، کیلور ناواس برخلاف جام جهانی ۲۰۱۴ نتوانست دروازه های بهشت را روی سه رنگ ها(لقب کاستاریکا) باز کند تا تیمی که چهار سال پیش به مرحله یک چهارم نهایی رسیده بود در این دوره جام جهانی قعرنشین گروه E شود.

۳ بازی، ۲۷۰ دقیقه حضور در زمین، ۵۹ پاس، ۲ خطای گرفته، ۱۰ واکنش و ۵ واکنش آمار کیلور ناواس در جام بیست و یکم است.

مانوئل نویر(آلمان)

حذف آلمان در مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، مهم ترین شگفتی این رقابت ها محسوب می شود. شکست در بازی با کره جنوبی سبب شد مدافع عنوان قهرمانی جام با انبوهی از ستارگان خود پس از ۸۰ سال با کابوس حذف در مرحله گروهی رو به رو شده  و نوک تیز انتقادات سمت یواخیم لوو و چهره های مطرح مانشافت گرفته شود.

در این میان مانوئل نویر،کاپیتان ژرمن ها که پس از حدود یک فصل آسیب دیدگی، برای حضور در جام جهانی به آمادگی رسیده بود نتوانست روحیه و اتحادی که ویژگی اصلی تیم ملی آلمان است در بین بازیکنان این تیم به خوبی برقرار کند تا نقش تاثیرگذاری در فاجعه بزرگ ژرمن ها در روسیه داشته باشد.  بازی با توپ و ریسک های خطرناک در خروج از دروازه، یکی از خصایص بازی نویر محسوب می شود  اما این امر در دیدار با کره جنوبی سرانجام یقه آلمان را گرفت و زمانیکه دروازه بان بایرن مونیخ برای جبران گل خورده شاگردان لوو خود را به پشت محوطه جریمه چشم بادامی ها رسانده بود، با لو دادن توپ مقدمات گل دوم کره جنوبی را فراهم کرد.

۳ بازی، ۲۷۰ دقیقه حضور در زمین، ۹۷ پاس، ۱۰ واکنش و ۴ گل خورده آمار نویر در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه است.

توماس مولر(آلمان)

توماس مولر که پیش از این ۱۰ گل در جام های جهانی به ثمر رسانده بود با هدف نزدیک کردن خود به رکورد میروسلاو کلوزه، برترین گلزن تاریخ  جام جهانی به روسیه آمد اما در کمال تعجب حتی یک بار هم موفق به گلزنی نشد تا کاخ آرزوهای ژرمن ها برای دفاع از عنوان قهرمانی به سرعت فرو بریزد. این مهاجم بایرن مونیخ با ثبت ضعیف ترین عملکردش در تورنمنت های ملی، نشان داد به مرز خداحافظی از فوتبال ملی نزدیک شده است و به زودی باید جای خود را به نفرات جوان تر دهد.

مولر با آمار ۳ بازی، ۲۰۷ دقیقه حضور در میدان، ۲ شوت خارج از چارچوب، یک آفساید، ۷۸ پاس، ۳ خطا روی بازیکنان حریف، یک خطای گرفته، یک کارت زرد جام را به پایان رساند.

تونی کروس(آلمان)

هافبک طراح و خلاق تیم رئال مادرید که در سال های اخیر به عنوان مغز متفکر کهکشانی ها و تیم ملی آلمان شناخته می شود به جز گل فوق العاده زیبایی که دقیقه ۹۵ بازی بازی با سوئد به ثمر رساند در سایر لحظات جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه نتوانست در قامت بهترین هافبک بازی ساز جهان ظاهر شود تا مانشافت با افت تونی کروس با طعم تلخ حذف از جام مواجه شود.

۳ بازی، ۲۷۰ دقیقه حضور در زمین، یک گل، ۵ شوت در چارچوب، ۵ شوت خارج از چارچوب، ۳۱۰ پاس، یک خطا روی بازیکنان حریف و ۶ خطای گرفته آمار تونی کروس در سومین جام جهانی دوران بازیگری اش است.

کریستیانو رونالدو(پرتغال)

رونالدو که پس از کسب سومین قهرمانی متوالی اش با تیم رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا، برای نزدیک کردن خود به کسب ششمین جایزه برترین بازیکن جهان به روسیه آمد، در نخستین بازی جام مقابل اسپانیا فوق العاده عمل کرد و با هت تریک در آن دیدار شروعی طوفانی در جام جهانی داشت. کریس این عملکرد خوب را با به ثمر رساندن تک گل سه امتیازی سلسائو در بازی با مراکش هم ادامه داد. روز بازی با ایران را می توان یکی از سیاه ترین روزهای رونالدو در تاریخ جام جهانی دانست. از دست دادن یک پنالتی مقابل علیرضا بیرانوند، فرار کردن از یک کارت قرمز با لطف داور پاراگوئه ای و کوچک ترین تاثیرگذاری در جریان بازی با شاگردان کارلوس کی روش دلیل این امر بود.  این روند ضعیف رونالدو در بازی با اروگوئه هم تکرار شد تا قهرمان یورو ۲۰۱۶ برای سومین دوره متوالی نتواند به جمع هشت تیم برتر جام جهانی برسد.

۴ بازی، ۳۶۰ دقیقه حضور در زمین، ۴ گل، ۸ شوت در چارچوب، ۴ شوت خارج از چارچوب، یک آفساید، ۹۳ پاس، ۳ خطا روی بازیکنان حریف، ۱۴ خطای گرفته و ۲ کارت زرد حاصل عملکرد رونالدو در جام بیست و یکم است.

سادیو مانه(سنگال)

پس از یک فصل رویایی همراه با لیورپول، سادیو مانه با هم تیمی هایش به روسیه آمد تا خاطره شیرین جام جهانی ۲۰۰۲ را برای مردم سنگال تکرار کند اما با وجود اینکه شیرهای ترانگا در بازی اول خود موفق شدند لهستان را با برتری ۲ بر یک شکست دهند اما تساوی ۲ بر ۲ برابر ژاپن و شکست یک بر صفر از کلمبیا، وداع تلخی را برای سادیو مانه رقم زد. جالب اینجاست سنگال تنها به دلیل دریافت ۲  کارت زرد کمتر نسبت به ژاپن از دور رقابت ها کنار رفت تا آلیو سیسه به عنوان مربی نتواند شگفتی ای که به عنوان کاپیتان سنگال خلق کرده بود، به وجود آورد.

۳بازی، ۲۷۰ دقیقه حضور در زمین، یک گل، یک شوت در چارچوب، یک شوت خارج از چارچوب، ۴ آفساید، ۷۷ پاس، ۷ خطا روی بازیکنان حریف، ۶ خطای گرفته آمار این مهاجم در جام جهانی ۲۰۱۸ است.

رابرت لواندوفسکی(لهستان)

آقای گل فصل اخیر بوندس لیگا و کاپیتان تیم ملی لهستان که امید اصلی آدام نووالکا برای درخشش در جام جهانی محسوب می شد، در این رقابت ها سایه ای از دوران  اوجش را به نمایش نگذاشت تا عقاب ها به دنبال ۲ شکست متوالی در آغاز جام، نخستین تیم سرگروهی باشند که فرصت حضور در مرحله یک هشتم نهایی را از دست می دهند.

لوا جام بیست و یکم را با ۳ بازی، ۲۷۰ دقیقه حضور در زمین، ۳ شوت در چارچوب، ۴ شوت خارج از چارچوب، یک آفساید، ۵۸ پاس، ۵ خطا روی بازیکنان حریف، ۵ خطای گرفته به اتمام رساند.

سرخیو راموس(اسپانیا)

بسیاری از اهالی فوتبال پیش از شروع جام اسپانیا را به عنوان یکی از اصلی ترین مدعیان جام محسوب می کردند اما شوک اخراج خولن لوپتگی در فاصله ۲ روز مانده به آغاز مسابقات و انتخاب فرناندو هیرو کم تجربه در عرصه مربیگری، روز به روز منجر به تضعیف این تیم منسجم شد و ماتادورها تنها با خوش شانسی محض توانستند از گروه مرگ جام بیست و یکم بالا بیایند. در نهایت آنها با وجود برتری در مالکیت بازی با روسیه، نتوانستند از این امر استفاده کنند و در ضربات پنالتی وداع تلخی با این جام پرشگفتی داشتند.

بهترین مدافع میانی جهان، پس از فتح لیگ قهرمانان در سه سال متوالی با هدف کسب دومین جام جهانی دوران بازیگری اش به عنوان کاپیتان لاروخا راهی روسیه شد اما زوج او با جرارد پیکه به هیچ وجه اقتدار لازم را نشان نداد و مانند پنیر سوئیسی با هر حمله حریفان اسپانیا سمت دروازه داوید ده خیا باز می شد تا سرخیو راموس یکی از بدترین تورنمنت هایش را پشت سر بگذارد و در نهایت با چشمانی اشکبار روسیه را ترک کند.

۴ بازی، ۳۹۰ دقیقه حضور در زمین، ۲ شوت خارج از چارچوب، ۵۰۷ پاس، ۴ خطا روی بازیکنان حریف، ۴ خطای متحمل شده آمار راموس در این جام بود و نکته جالب اینجاست که او برای نخستین بار در یک تورنمنت کارت زرد نگرفت‌.

باشگاه خبرنگاران

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 40

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

نکاتی که درباره چپ دست بودن نمی‌دانید

چ جولای 4 , 2018
نودیها:مهدی خواجوی جراح مغز و اعصاب در پاسخ به این سوال که آیا رابطه‌ای بین چپ دستی و مغز وجود دارد یا خیر گفت: در چند دهه اخیر درمورد چرایی چپ‌دستی تئوری‌هایی مطرح شده است. از قرن نوزدهم تمام زیست‌شناسان روی این پدیده که نیم‌کره چپ مغز، اندام‌های طرف راست […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...