نشانه‌های پنهان دیابت که می‌توانند قاتل شما شوند

اشتراک گذاری :
نودیها:بیماری دیابت سالانه باعث مرگ میلیون ها انسان در سراسر جهان می شود، این بیماری در افراد باعث ابتلا به بیماری هایی چون بالا رفتن فشار خون، افزایش وزن، چاقی در ناحیه شکمی، کاهش HDL(کلسترول خوب خون ) ، افزایش LDL (کلسترول بد خون) ، بالا رفتن اسید اوریک و ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و کلیوی می شود.
بیماری دیابت درمان قطعی ندارد و تنها با مصرف منظم دارو و رعایت رژیم غذایی تا حدی قابل کنترل است.
بیماری دیابت به سادگی توسط آزمایش قند خون شناسایی می شود اما در مراحل اولیه از طریق علائمی در بدن خود را نشان می دهد و افراد می توانند با دقت در تغییرات ظاهری بدن و نیز تغییر در عادت غذاخوردن، خطرابتلا به دیابت را در خود کاهش دهند.
از جمله علائم ابتلا به دیابت در افراد، تغییر در ظاهر پوست است، ترشح بیش از حد هورمون انسولین دراثر بیماری باعث برهم خوردن سطح هورمون ها شده و در اثر آن شخص دچار آکنه های بزرگ و دردناک بر روی صورت خود می شود. سرخی و خارش بخش هایی از بدن از دیگر مشکلاتی است که افراد مبتلا به قند بالا دچار آن هستند.
افراد دیابتی و یا در آستانه ابتلا به این بیماری، معمولاً به خوردنی های شیرین علاقه دارند و طعم مورد علاقه آنها شیرین است، عشق  به قند و شکر در آنها به حدی است که به نوعی اعتیاد دچار می شوند و اگرخوراکی های حاوی این مواد را نخورند، قند خون آنها کاهش پیدا می کند و مدام احساس گرسنگی و ضعف می کنند.
مواد شیرین دارای خاصیتی هستند که بدن حتی با خوردن حجم بالایی از آنها، دچار احساس سیری نمی شود و مدام طالب خوردن مواد غذایی بیشتر و انواع شیرینی، آبنبات و کلوچه است.
افراد مبتلا به بیماری دیابت هنگامی که زمان زیادی از آخرین وعده غذایی آنها گذشته باشد معمولاً دچار نوعی احساس رخوت، کسل بودن و کاهش راندمان و بهره هوشی می شوند و با کندی فعالیت در مغز خود مواجه می شوند، زیرا بدن آنها به خوردن مواد شیرین اعتیاد پیدا کرده و بدون خوردن مواد شیرین، مغزآنها عملکرد عادی خود را ندارد.
پوسیدگی و خرابی دندان ها هم می تواند در اثر ابتلا به دیابت و یا قند بالا به وجود آید ، در اثر عوارض دیابت، فرد به طور پیوسته  مواد غذایی می خورد و این تجمع مواد غذایی در لابه لای دندان ها، باعث نفوذ باکتری ها به دندان ها، و بروز پوسیدگی و خرابی لثه ها می شود.
خوردن مواد غذایی شیرین می تواند PH محیط دهان را تغییر دهد و باعث اسیدی شدن بزاق دهان شود که عاملی بسیارجدی برای نابودی و خرابی دندان ها است.
افزایش وزن یکی دیگر ازعلائمی است که باید شما رامتوجه بالا بودن قند خونتان کند، ترشح هورمون انسولین در اثر بیماری دیابت به تدریج باعث مقاوم شدن بدن نسبت به آن می شود و فرد با افزایش وزن مواجه می شود در عین حال این مدل از چاقی تا زمانی که فرد در الگوی خوردن مواد غذایی خود تغییر ایجاد نکند ، برطرف نمی شود.
بر این اساس کارشناسان توصیه می کنند علاوه بر معاینات دوره ای و انجام آزمایش خون هر ۶ ماه یکبار، افراد از خوردن مواد غذایی پرچرب و شیرین خودداری کنند ، ورزش منظم انجام دهند و به علائم و تغییرات در بدن خود حساس باشند.
باشگاه خبرنگاران
برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 10

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

صوت/ محمود کریمی؛ شب پنجم محرم ۹۵

ش اکتبر 8 , 2016
دانلود فارس برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن [کل آراء: 0 میانگین: 0]Related Images:Visits: 10

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...