نظر جالب رکوردار دیدن ماه در جهان در مورد اعلام عید فطر در عربستان

اشتراک گذاری :

ماجرای تفاوت رویت هلال ماه در عربستان و ایران

🔹سید محسن قاضی‌ میرسعید، رکورددار استهلال در دنیا: در ایران حدود ۱۵۰ گروه رصدی ورزیده برای استهلال به نقاط صعب‌العبور می‌روند، اما در عربستان فقط ۷ گروه برای رصد می‌روند.

🔹در عربستان برای اثبات رویت هلال ماه، دو شاهد عادل کافی است. آنجا اعلام می‌کنند که مردم بروند برای رویت و هر دو نفری که به متصدی محل‌شان بگویند ماه را دیده‌اند و او هم این مسأله را گزارش کند، از نظر عربستان مورد پذیرش است!

🔸سال ۷۳ یا ۷۴ در عربستان درست زمانی که داشتند نماز عید فطر می‌خواندند کسوف شده بود! اصلا نماز برگشت داده شد به نماز آیات. ۲ سال پیش هم پس از اینکه در عربستان اعلام شد که هلال ماه رؤیت شده، مقارنه شد! یعنی ماه هنوز در چرخش به دور زمین، به شرق خورشید نرسیده بود تا ماه جدیدی شکل بگیرد.

🔹چون عربستان برای کشورهای عربی ام‌القرا است، وقتی عید فطر اعلام کند، باقی کشورها نیز به تبعیت از آن، عید اعلام می‌کنند. برای همین، اعلام خطای آن‌ها نمی‌تواند برای ما ملاک باشد.

 

فارس

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 2 میانگین: 4.5]

Related Images:

Visits: 7

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

خدمت بی جیره مواجب رسانه های ایرانی به سازمان بهداشت جهانی برای گسترش بیماری ها

ش مه 21 , 2022
به نام خدا – تحلیل ویژه نودیها – سازمان بهداشت جهانی ، در موضوع کرونا نشان داد بستر خوبی است برای گسترش دادن بیماری ها و هراس ناشی از بیماری در سراسر جهان و بستر خطرناکیست برای شایعات بیماری ها، مثلا فلان بیماری از یک روستای دورافتاده آفریقا آماده است، […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...