نظر حسین دهباشی درباره”آتش به اختیار”

اشتراک گذاری :

نودیها:حسین دهباشی:در دولتی که مشاور فرهنگی رئیس جمهور و وزیر فرهنگ اطلاعاتی هستند، سخن از مختل بودن فرهنگ و هنر عجیب است؟/«آتش به اختیار» یعنی «خوداتکایی‌فرهنگی»

دهباشی نوشت: آنکه جملات قبل وبعدش را نشنیده/نخوانده تقصیری ندارد، شما اما که می‌دانی منظور از «آتش به اختیار» درواقع «خوداتکایی‌فرهنگی» است چراتحریف می‌کنی؟

 حسین دهباشی مستندساز، در کانال تلگرامی خود درباره کلیدواژه «آتش به اختیار» که اخیر رهبر انقلاب در دیدار دانشجویی بیان کردند، نوشته است:

الف:
‏آنکه جملات قبل وبعدش را نشنیده/نخوانده تقصیری ندارد شما اما که می‌دانی منظور از «آتش به اختیار» درواقع «خوداتکایی‌فرهنگی» است چراتحریف می‌کنی؟

ب:
‏و مگر نه اینکه خردمندانه‌ترین سخنان هستی که کتب آسمانی هستند را هم اگر از متن و منظور اصلی منقطع وبرجسته کنی، تعابیری می‌شوند سخت نابخردانه؟

ج:
‏در دولتی که هم مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور و هم وزیر فرهنگ و ارشاد آن از مقامات سابق وزارت اطلاعات اند، سخن از مختل بودن فرهنگ و هنر عجیب است؟

د:
‏رهبری گفته اگر می‌بینی وزارت ارشاد (که قرارگاه مرکزی فرهنگ است) در اولویت‌بندی امور هنری پرت است، خودت بنویس، بساز، بگو! یعنی تو را به خیر این برادران نام‌آشنای سابقا گمنام امید نباشد، حرفِ بدی است؟

ه:
مرحوم جلال آل احمد عبارتی دارد به این مضمون که «سیاستمداران مهمان تاریخ هستند و هنرمندان میزبان آن» این برادرتان تعبیر «آتش به اختیار» رهبری را اینگونه می‌فهمد که میزبان به مروّت و معرفتِ مهمان دل نبندد و خود چاره‌ای کند بر تدارکِ سفره غذای روح این جامعه تشنه و گرسنه که دو لُقمه طعامِ پاکیزه و نورانیِ فرهنگ و هنر است.

مشرق

 

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 19

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

کلیپ ربنا لا تزع...؟ آگاهی طرفداران ربنا از این آیه...

ش ژوئن 10 , 2017
نودیها:ابتدای ماه رمضان بود که که بار دیگر مسئله تکراری پخش ربنا محمدرضا شجریان از شبکه های صدا و سیما با حواشی زیادی روبرو و با صف آرایی موافقان و مخالفان همراه شد، کار به جایی کشید که محمدجواد لاریجانی در نامه ای به وزیر ارشاد توضیحاتی را درباره مخالفت […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...