نقدی بر سریال پرستاران /سریالی تبلیغاتی برای دولت/ پرستارانی با ماشین‌های چند صد میلیونی

اشتراک گذاری :

نودیها:تازه‌ترین سریال شبکه یک سیما بعد از مدت ها تبلیغ و اطلاع رسانی مهمان خانه های مردم شد.

سریال پرستاران به کارگردانی علیرضا افخمی و تهیه‌کنندگی داوود هاشمی به روی آنتن رفته است؛  سریالی که به قول دست‌اندرکارانش با هدف آشنایی مردم با جامعه درمانی و پزشکی کشور به خصوص دشواری‌های حرفه پرستاری تولید شده است که در قالب داستان‌‌هایی مبتنی بر مستندات واقعی، ضمن ایجاد سرگرمی، به افزایش آگاهی‌های عمومی درباره این قشر زحمت‌کش جامعه کمک کند!

اما شاید این هدف در حین ساخت گم شده است و ما با پرستارانی مواجه هستیم که در زندگی شخصی هیچ مشکل معیشتی ندارند؛ در حالی که یک دغدغه همیشگی این قشر بحث حقوق، مزایا و تسهیلاتی که دریافت می کنند؛ اما در این سریال با پرستارانی مواجه هستیم که سوار بر ماشین های چند صد میلیونی می شوند.

داستان های ادامه دار سریال هیچ جذابیتی را ایجاد نمی کند تا بیننده بخواهد آن را دنبال کند؛ به جز قصه عاشقانه که برای همه شخصیت های داستان تکرار می شود داستان دیگری وجود ندارد.

نکته دیگر رپرتاژ آگهی ای است که برای وزارت بهداشت  در این سریال گفته می شود؛ گه گاهی در این قسمت های پخش شده دیالوگ هایی توسط بازیگران گفته شده که انقدر بد و نافرم به دیالوگ های قبلی و بعدی چسبانده اند که مخاطب به راحتی این مسئله را متوجه می شود.

مثلا در صحنه ای که به “طرح تحول سلامت” که توسط دولت یازدهم اجرایی شده است اشاره شد و بازیگران به تعریف و تمجید از این طرح پرداختند!

بازی خالی از جذابیت و سرد بازیگران بسیار بر داستان سایه افکنده است؛ داستان ها گره ندارند و فقط کارگردان به یک سری داستان زرد عاشقانه بسنده کرده است.

علیرضا افخمی که باسریال او یک فرشته بود در تلویزیون معروف شد نتواسته در سرایل جدیدش مخاطب را با خود همراه کند؛ شاید دلایل اصلی این اتفاق بازهای سرد بازیگران و فیلمنامه ای سطحی که فقط لوکیشن آن در بیمارستان قرار دارد یکی از صدها مشکل قشر زحمت کش پرستار در آن گفته نشده است.

فرهنگ

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 35

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

تجرد زیستی زنان و دختران در تهران

ی مارس 5 , 2017
نودیها:بیکاری جوانان، هزینه‌های بالای ازدواج و بالارفتن سطح توقعات همگی به افزایش تجردزیستی دامن می‌زند. جوانی که نتواند از پس مسئولیت‌های ازدواج برآید، اغلب ترجیح می‌دهد خانه‌ای مستقل داشته باشد و به سطحی از آزادی دست یابد، در نتیجه بهبود کیفیت زندگی جوانان و فراهم‌کردن امکانات اشتغال و ازدواج می‌تواند […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...