نقد بازی نیدفوراسپید هات پورسویت – Need For Speed Ho

اشتراک گذاری :

بدون اغراق این نسخه از NFS شبیه هیچ کدام از نسخه های پیشین این بازی نخواهد بود توی این بازی نه هیچ داستانی نه هیچ دایالوگی منتظر شما نخواهد بود و یک بازی کاملا OpenWorld خواهد بود. اولین چیزی که نظر شما رو جلب خواهد کرد قابلیتی به نام AutoLog است که به شما اجازه میده توی محیط های آنلاین و آفلاین اطلاعاتی از بازی خود داشته باشید مثل تعداد دوستان یا آمار مسابقات شما همانند Burnout. قابلیت های اجتماعی به طور کامل در این بازی گنجانده شده که مشخص ترین آنها Wall هست که شما می تونید در Wall دوست خود پیغام بگزارید یا حتی عکس آپلود کنید. همچنین Autolog پیشنهاد هایی هم به شما خواهد کرد مثل اینکه کدام دوست شما آنلاین است یا دوستان شما چه مدال هایی رو برنده شدند. Criterion اعلام کرده حس رقابت بین دوستان تا غریبه ها خیلی بیشتر است و ما از این مهم استفاده کردیم تا روند بازی رو جذاب تر کنیم.

داستان بازی در شهری به نام Seacrest County اتفاق خواهد افتاد این شهر از ۱۶۰ KM جاده مستقیم و ۸۰ KM میانبر تشکیل شده است همه جاده ها با این هدف ساخته شده اند که شما بتونید بین ۱۵۰ -۲۰۰ مایل در اونها سرعت برید .

 

در بازی یک سیستم جایزه وجود داره که شما با بردن هر مسابقه به شهرت و پول دست پیدا خواهد کرد و امتیاز شما در قسمت آنلاین هم شما را یاری خواهد کرد . ماشین های بازی بسیار زیاد هستند به طوری که در چند دوری که ما بازی کردیم آخر هر بازی به عنوان جایزه یک ماشین جدید باز شد .

 

مسابقات این بازی به همون خوبی هستند که انتظار دارید سه حالت Time Trial و Standard و Pursuit که البته نوع سوم از همه این سه سبک پر هیجان تره و به این شکل هست که هشت ماشین به دو قسمت ۴ تایی تقسیم میشن ۴ تا پلیس و ۴ تا خلافکار .

 

توی بازی فقط سرعت و رانندگی نیست که شما رو همراهی میکنه هر گروه برای خود اسلحه های ویژه ای دارند برای مثال گروه خلافکارها SPike و Nitros و System Jam و EMP خواهند داشت و پلیس ها EMP و Helicopter و راه بند و Spike بهره خواهند برد .

 

Nitros توی این بازی خیلی تاثیر گزار هست و شما اون رو به راحتی بدست نخواهد آورد و وقتی بدست آوردید اگر ماشین گرونقیمتی دارید بهتره فرمون رو سفت بچسبید .

در یک روز آفتابی، با خیالی آسوده و با سرعتی غیر قانونی مشغول رانندگی در جاده های وسیع و زیبای شهر هستید تا به هر طریق ممکن، مسابقه را از رقیب خود برنده شوید… اتومبیل شما با سرعت بسیار زیاد و در شهری شلوغ مشغول پیمودن خیابانهاست که ناگهان پلیس متوجه رفتار غیر قانونی شما و مشغول تعقیب اتومبیل شما می شود. حال شما دو راه پیش رو دارید: یا سرعت خود را بیشتر کرده و از چنگ پلیس بگریزید و یا تسلیم شوید. تصمیم با خود شماست !
متن بالا گزیده ای بود از عنوان Hot Pursuit که شرکت مطرح Criterion Games مشغول ساخت آن می باشد. شرکت نامبرده با پرونده ای خوب و نسبتآ درخشان در ساخت بازی و به خصوص سبک Racing هواداران بسیار زیادی را در دنیا به خود جذب کرده است. شرکتهای مطرح در این سبک از جمله Criterion Games و Black Rock عنوانهای بسیار زیادی را به دنیای گیم عرضه کرده اند که شاید بتوان مطرح ترین و خاطره انگیزترین ِ این عنوانها را Most Wanted دانست ! عنوانی که به عقیده ی بسیاری از علاقه مندان سبک Racing، دیگر مثالش نخواهد امد و انقلابی بزرگ در این سبک ایجاد کرد. البته شایان ذکر است که بعد از عرضه ی Most Wanted، عنوانهای دیگری از جمله Carbon، Pro Street و Shift عرضه شدند که شاید ابهت Need For Speed را زیر سوال بردند ! اما به نظر می رسد Criterion Games قصد دارد Need For Speed را به دوران طلایی خود بازگرداند و قطعآ موفق خواهد بود.

 

همه ساله و به طور معمول برای Need For Speed دو اسپانسر وجود دارد. اسپانسرهای این نسخه سازندگان خودروهای CCX و لامبورگینی هستند که کمپانی لامبورگینی اسپانسر اصلی بازی است و عکس خودروی این شرکت بر روی کاور اصلی بازی خواهد بود. معمولآ سود هنگفتی از فروش این بازی ها کسب می شود که همین امر مزید بر علت است تا هیچگاه عنوانهای Racing و به خصوص Need For Speed با کمبود بودجه برای ساخت یک عنوان رو به رو نباشند. شایان ذکر است که خودروهای نام برده شده از بهترین های درون بازی هستند.

 

گیم پلی Hot Pursuit را می توان شروع جدیدی از گیم پلی دانست. در بازی با یک گیم پلی بسیار سریع رو به رو هستیم که هرکسی را به هیجان وا می دارد. در بعضی مواقع سرعت اتومبیل ها به قدری بالاست که از کنترل خارج شده و به دیوار و یا مانع برخورد می کنند و آسیب می بینند. حس سرعت به خوبی در بازی القا می شود و تصور می کنید که واقعآ در حال راندن یک CCX و یا لامبورگینی هستید. گیم پلی Hot Pursuit از خیلی جهات شبیه به Split/Second می باشد. یک گیم پلی درگیر کننده با هیجانی بسیار بالا که در هنگام بازی این هیجان چندین برابر شده و شما حس واقعی یک رانندگی غیر قانونی را احساس خواهید کرد. همانطور که می دانید؛ در سری Need For Speed مقوله ای وجود دارد به نام Car Damage که همگی شما به خوبی با آن آشنا هستید. اگر گزینه ی Car Damage شما در بازی روی ON باشد، خودروی شما پس از برخورد با مانع و یا خودروهای رقیب، به شدت آسیب خواهد دید ! برخوردها بسیار زیبا کار شده اند و هنگام بازی می توانید از کوچکترین تا بزرگترین تصادف ممکن را شاهد باشید. کنترل خودروها نیز پیشرفت قابل توجهی داشته است… اگر به خاطر داشته باشید؛ عنوان Need For Speed: Shift از مشکل بزرگی رنج می برد و آن هم مشکل کنترل خودرو بود ! خودروی شما با کوچکترین انحراف ممکن از مسیر خود خارج می شد و از خودروهای دیگر باز می ماند. در این نسخه از بازی مشکل کنترل خودرو به کلی برطرف شده است و خودروها به سختی از مسیر خود منحرف می شوند ! ممکن است پیش خود تصور کنید که کنترل خودروها در این نسخه بسیار آسان است اما باید بگوییم که ممکن است با کمی لغزنده بودن جاده مجبور باشید مسابقه را از نو شروع کنید.

 

یکی از بخش های پرطرفداری که این نسخه از وجود آن بی بهره است، قابلیت تیونینگ و یا اسپرت خودروها می باشد. در بازی نمی توانید بدنه، سپر، رینگ و یا… هیچ کدام از خودروها را باب میل خود طراحی کنید و تمامی خودروها دارای یک تیونینگ استاندارد و مناسب می باشند. البته از این موضوع ناراحت نشوید زیرا Hot Pursuit با تمامی عنوانهای قبلی خود فرق دارد و بازی اینقدر تغییرات به خود دیده که جای خالی تیونینگ احساس نخواهد شد.

 

این نسخه از بازی در دو بخش مجزا دنبال می شود که هر دوی این بخش ها هیجان خاص خود را دارند. بخش اول حالتی است که شما می توانید در نقش پلیس به دنبال افرار قانون شکن باشید و خودروی فراری را متوقف کنید. فرض کنید در پی تعقیب یک خودرو هستید… در این حالت برای شما دسترسی هایی جذاب وجود دارند که هرکدام از انها می توانند به شما کمک کنند تا خودروی فراری را متوقف کنید. به طور مثال می توانید در جاده موانعی قرار دهید تا خودروها پس از برخورد با انها متوقف شوند و یا مثلآ هلی کوپتری را مامور کنید تا هرطور که شده، خودرو را متوقف کند.
بخش دوم حالتی است که شما به عنوان یک قانون شکن باید از چنگ پلیس بگریزید ! این حالت بسیار مشکل تر از حالت قبلی می باشد زیرا پلیس ها بسیار سرسخت هستند ! خودروهای پلیس در بهترین حالت ممکن قرار دارند و در بازی شاهد خودروی پلیس بوگاتی ویرون نیز خواهیم بود. معمولآ گریز از دست پلیس ها بسیار مشکل می باشد و در عرض چندیدن ثانیه شاهد این هستیم که یک خودروی پلیس به سه خودرو افزایش پیدا می کند و پس از گذشته چند دقیقه با انبوهی از خودروهای پلیس مواجه خواهید بود. اگر پلیس ها پس از گذشت چند دقیقه نتوانند شما را متوقف کنند، سر و کار شما با خودروهای شاسی بلندی خواهد بود که فقط وظیفه دارند شما را هر طور که شده متوقف کنند ! پس اگر توانستید از چنگ پلیس ها بگریزید، زیاد خوشحال نباشید چون ممکن است این خودروها به طور ناگهانی و به صورت شاخ به شاخ خودروی خود را به شما بکوبانند.

 

گرافیک Hot Pursuit را می توان نقطه ی قوت این بازی دانست. همانطور که می دانید گرافیک یکی از ارکان مهم بازی بوده و باید بر روی آن تمرکز خاصی صورت گیرد. گرافیک Hot Pursuit در سطح بالایی قرار دارد و همه را محو خود خواهد کرد. به طور مثال، در بازی فرق مدل رنگهای Gloss با Chrome و یا Chrome با مات به خوبی قابل تشخیص است و هرکدام تصویر اجسام، درختان و … را به طور خاصی روی بدنه ی ماشین به نمایش می گذارند. افکت دود به زیبایی کار شده و اگر شما در هنگام حرکت به یکباره پدال ترمز را فشار دهید، خواهید دید که دود تمام جاده را فرا خواهد گرفت و همه چیز به سختی قابل رویت خواهد بود. در هنگام ترمز خودروها، خطی از اثر لاستیک که اصطلاحآ به آن خط ترمز هم می گویند، بر روی زمین حک می شود که اگر شما مسیر خود را چندین کیلومتر پیش رفته و سپس به مکان قبلی خود بازگردید، خواهید دید که خط ترمز هنوز سر جای خود باقی مانده و هیچ چیزی تغییر نکرده است.
سیستم آب و هوای بازی و مکان برگزاری مسابقات همانند تمامی قسمتها دارای پیشرفت قابل توجهی بوده است. در بازی شاهد چندین نوع آب و هوا و مکان های دیدنی مختلف هستیم که هرکدام جذابیت خاص خود را دارا می باشند. بازی به یک آب و هوا و به یک منطقه ی خاص محدود نیست و همه چیز با هم متفاوت است. به طور مثال در هوای افتابی شاهد انعکاس زیبای نور خورشید بر روی سطح براق خودروی خود هستیم و یا مثلآ در هوای بارانی به زیبایی می توان قطره قطره های باران را به چشم دید و همه چیز بسیار زیباست. مسابقات در تمامی مناطق شهر پیگیری می شود و می توانید همه ی مکان ها را برای مسابقه تجربه کنید. گرافیک هنری بازی نیز تحسین بر انگیز می باشد و همه چیز عالی کار شده است. جنگلها، درختان، خیابانها و… دارای بالاترین جزئیات گرافیکی بوده و بسیار متنوع هستند. هیچگاه از محیط بازی خسته نخواهید شد و هیچ چیز در بازی تکراری نیست. نقطه ی قوت بازی بخش گرافیک آن می باشد و مطمئنآ شما را ارضا خواهد کرد.

یکی از جذاب ترین بخش های بازی قسمت Online می باشد. این بخش شامل یک مود هشت نفره می باشد که به طور مثال این هشت نفر می توانند به صورت هفت پلیس و یک فراری و یا برعکس با یکدیگر به رقابت بپردازند. در طول مسابقه می توانید با جمع آوری امتیازات بیشتر، اتومبیل ها و امکانات جدیدتری باز کنید. در بخش انلاین بازی، محیط Autolog نیز کاربرد دارد. این محیط شامل بخش هایی مانند Career، NFS Friend و… می باشد که هرکدام به نوعی جذابیت خاص خود را دارا خواهند بود. مهم ترین بخش Autolog قسمت Autolog Recommonds می باشد که شما قادر هستید عکس خود را در این محیط قرار داده و یا با شخصی که دوست دارید به رقابت بپردازید. بخش انلاین بازی از زیبا ترین بخش هاست.

 

صداگزاری از بخش هایی می باشد که در تمام عنوان ها مورد توجه منتقدان قرار می گیرد. Hot Pursiut در بخش صداگزاری نیز خوب ظاهر شده است. صدای اگزوز ماشین و موتور ماشین ها، صدای پلیس هایی که در تعقیب شما هستند، صدای شکستن باد توسط ماشین ها همه به بهترین شکل کار شده اند. به طور مثال زمانی که هنوز مسابقه را شروع نکرده اید، اگر پدال گاز ماشین را تا اخرین حد ممکن فشار دهید؛ صدای ریز اگزوز خودرو گوش شما را نوازش خواهد کرد و یا به طور مثال زمانی که سرعت خودروی شما بسیار زیاد است، می توانید صدای شکسته شدن باد را به راحتی بشنوید. بخش صداگزاری از بخش های اصلی بازی به شمار می رود و به نظر می رسد روی این بخش تمرکز خاصی صورت گرفته است

 

در آخر باید بگوییم Criterion Games امده است تا NFS را به دوران طلایی خود بازگرداند ! مطمئنآ بعضی از گیمرها از عنوان NFS نا امید شده اند و دیگر مثل سابق از این بازی استقبال نخواهند کرد ! اما به شما این اطمینان را می دهیم که هنوز می توان NFS را جزو یکی از برترین های Racing دنیا دانست و مطمئنآ Criterion Games می تواند تمامی گیمرهای دنیا را به سمت این عنوان جذب کند و عنوانی خلق کند که همانند Burnout در خاطر تمامی گیمرها ثبت شود.

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 158

islammovie

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

عکس جالب میمون تک تیرانداز و طراحی با مداد - جالب

پ اکتبر 15 , 2015
میمون تک تیرانداز دیگه نوبره ! با چیدن مدادها کنار هم و یک کار خلاق   برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن [کل آراء: 0 میانگین: 0]Related Images:Visits: 158

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...