نقد فیلم خارجی جان کارتر ۲۰۱۱ John Carter

اشتراک گذاری :
غرب و هالیوود چند سالی است تـوهـیـن بـه فـرشـتـگـان الـهـی و تـکـریـم اجـنـه را در آثار خود جای داده است. ایمان به غیب یکی از ۷ مولفه ایمان است !
مشروح کامل + عکس ها در ادامه
منبع : جنبش مصاف

۳۶۷۳

۱.این فیلم با توصیفاتی از سوی راوی شروع می شود که می گوید: « شما مریخ را نمی شناسید در حالی که فکر می کنید که آن را می شناسید. مریخ بر خلاف تصور شما دارای آب و هوا و همچنین دارای موجوداتی زنده می باشد».بازگو کننده مطلبی است که مریخ دارای زندگی و حیات و تمدن می باشد.
۲.چهار شخص شرور در فیلم حضور دارند که هیچگاه کار فیزیکی انجام نمی دهند اما تمام امور در اختیار آنها اداره می شود و خود را خدمت گذاران الهه معرفی می کنند و بعد از این دیگر هیچگاه از این الهه صحبتی نمی شود. ویژگی این چهار نفر این است که به هر شکلی که می خواهند تبدیل می شوند و تنها موجودات این داستان هستند که می توانند به روی کره زمین بیایند و حتی با انسان ها درگیر شوند.
نمایش این چهار خدمتگزارِ الهه اشاره به چهار فرشته (جبرئیل،عزرائیل،اصرافیل و میکائیل) دارد.
۳.جان کارتر به وسیله شیء ای که در اختیار یکی از این چهار خدمتگزار الهه (فرشتگان مقرب الهی) بود وارد سرزمینی به نام بارسوم (مریخ) می شود.
۴.در ابتدای فیلم شخصیت اصلی داستان (جان کارتر) با این که خود یک امریکایی است اما از امریکا و پرچم آن ابراز انزجار می کند و در معرفی خودش می گوید « من جان کارتر هستم و اهل ورجینیای امریکا» اما موجودات سبز رنگ و عجیب غریب این فیلم به قسمت ابتدایی معرفی او توجهی نمی کنند و او را ورجینیا خطاب می کنند.
این موضوع باعث ناراحتی جان کارتر می شود زیرا دلیل قتل همسرش رو حضور در ارتش امریکا می دونه اما درپایان فیلم نه تنها این موضوع باعث خشم او نمی شود بلکه افتخار می کند که اهل ورجینیا (نماینده امریکا) ست.این اتفاق به این موضوع اشاره دارد که تمام مردم امریکا از کشور و سیاست ها آن راضی هستند.
۵..در بارصوم (مریخ) سه گروه موجودات زندگی می کنند که یک گروه به رنگ آبی و گروهی به رنگ قرمز و گروه سوم به رنگ سبز نمایش داده می شوند.همیشه در اعتقادات فراماسونها مشاهده می شود که خداوند در به وجود آوردن انسان ها نقشی ندارد و انسان از ممزوج شدن دو رنگ آبی و قرمز به وجود آمده است که رنگ آبی برای مرد و رنگ قرمز مربوط به زن است.
اما دراین فیلم مشاهده می شود که مردمان سرخ رنگ با مردمان آبی رنگ در جنگ هستند.
۶.جان کارتر به دست موجودات سبز رنگ اسیر می شود اما در ابتدا نمی تواند با آنها ارتباط برقرار کند و صحبت های آنان را متوجه نمی شود.اما ماده ای به او خورانده می شود که توهم زا است و او را به خلسه می برد که بعد از این اتفاق متوجه می شود که می تواند صحبت های این موجودات سبز را بفهمد.
در سینمای هالیوود بارها مشاهده شده است که ارتباط با اجنه در خلسه صورت می گیرد. پس یکی از راه های ارتباط با اجنه و موجودات غیر ارگانیک پا گذاشتن به خلسه می باشد.
۷.در این فیلم مدام نام «ایسیس» (دوستان حتما مطالبی راجع به ایسیس و اوسیریس می دانند) به کار برده می شود که بسیار برای مردم این سرزمین (بارسوم) مقدس هستش.و این موجودات سبز رنگ (اجنه) اعتقاد دارند که این فرشته ها بودند که اون ها رو راهنمایی می کردند.
۸.در صحنه ای از فیلم،جان کارتر را فرزند زمین خطاب می کنند.این مسئله به دو موضوع اشاره دارد:
۱.جان کارتر یک امریکایی است و نماینده تمام انسان های کره زمین.پس این امریکا است که می تواند بشریت را نجات دهد و امریکاست که منجی بشریت می شود.
۲.ایسیس یک الهه زن هستش و زن نیز نماد سرزمین.در نتیجه ایسیس که زنی بیوه هستش مادرِ تمام انسان ها می باشد.همانطور که معماری معروف به نام (بارتولی) در چگونگی ساخت مجسمه آزادی ادعا داشت که این مجسمه نمادی از مادر بیوه ی اوست در حالی که ایشان هیچگاه مادری بیوه نداشته است و منظورش همین شخص ایسیس بوده.
۹.شهر هلیوم (محل زندگیِ موجودات آبی رنگ) توسط موجودات قرمز رنگ به تسخیر در می آید و جان کارتر سعی در نجات این شهر دارد پس با موجودات سبز رنگ متحد می شود.این موضوع نیز اشاره دارد که انسان ها برای سعادت و نجات چاره ای جز متحد و متوسل شدن به اجنه ندارند که این مطلب رو در فیلم « آواتار» نیز شاهد هستیم.
۱۰.در آخر داستان نیز جان کارتر با زن سرخ رنگ (دژا سوریس) ازدواج می کند.از آنجایی که زن نماد سرزمین است شاید منظور این است که امریکا می تواند حتی مریخ را هم تصرف کند.
برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 1

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

نقد فیلم منبع رمز (Source Code 2011)

چ مارس 13 , 2013
نقد فیلم منبع رمز (Source Code 2011) – تحلیل و بررسی را در ادامه بخوانید. ۳۱۳۵   برای اطلاعات بیشتر از جهان موازی و ذهن میتوانید به این مبحث حکیم حسن عباسی مراجعه کنید. ضمنا دکتر در تحلیل سریال فرینچ به این موضوع به صورت کامل پرداخته اند. رجا نیوز […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...