نقد فیلم مردعنکبوتی شگفت انگیز amazing spiderman 2 2014

اشتراک گذاری :

بسم الله الرحمن الرحیم – نقد فا – مرد عنکبوتی شگفت انگیز ۲  بعد از شماره اول پیشرفت خوبی داشته است. از بازیگران ، جلوه های ویژه گرفته تا فیلمنامه و استفاده از موسیقی!

مرد عنکبوتی ۵ برعکس بسیاری از فیلمهای اسطوره ساز و قهرمان پرور که با بالارفتن شماره هایشان افت کیفیت در همه جوانب پیدا می کنند هر شماره بهتر از شماره قبل می شود.

بازی اندرو گارفیلد خیلی خوب و ساده است بغض های او در چند سکانس و نگاههایش ، نسبت به شماره قبل رشد قابل توجهی دارد. با اینکه از بازیهای اما واستون خوشم نمی آید اما در این قسمت از فیلم بد نبود و در بعضی از سکانس ها بازی اش خوب از آب در آمده. در بازی ها، جیمی فاکس روی اعصابم راه می رفت. سالی فیلد هم آن پختگی لازم برای چنین نقشی را ندارد.

نمی گویم فیلمنامه عالی است. جاهایی از فیلم احساس می کنید که می توانست خیلی بهتر باشد مثلا صحبتهای زن عمو و پیتر در مورد گذشته پیتر طولانی است و یا شروع چالشهای مرد عنکبوتی با اینکه جذابیت فیلم کم نمی شود و مخاطب را با خود می کشد اما کمی دیر است مدت زمان فیلم هم کمی طولانی است. در کل فیلمنامه یک انسجامی دارد که قابل تحسین است.

داستان عشق پیتر و گوین اگر بشود اسمش را عشق گذاشت با روند جلو رفتن داستان شخصیت مرد عنکبوتی ، یک روند جالبی است یعنی مرزهای میان مرد عنکبوتی و پیتر و رابطه عاشقانه یک کار بزرگ در فیلمنامه و کارگردانی محسوب می شود. مردن گوین در پایان فیلم را هم نفهمیدم چرا در فیلم گنجانده اند اصلا نه مردنش لازم بود و نه قابل قبول بود بد جور توی حال مخاطب جفت پا می رود!!!

یکسری مسایل هم که نمی دانم باید نقد کرد یا تعریف؟؟ یکسری مسایل پیش پا افتاده در اینجور فیلمها مثل ضد قهرمان های تکراری و بی مزه که خیلی قوی جلوه میکنند و خیلی راحت از بین می روند و هیچ مغزی ندارند!! این یک ایراد بزرگ در اینگونه فیلمهاست که خیلی کم دیده می شود قهرمان هوشمندی در این فیلمها.

داروینیسم را هم که در شماره قبل گفتیم بعلاوه علم زدگی به این فیلم اضافه شده است. علم زدگی یعنی اتکای بیش از حد به علم برای رشد و پیشرفت زندگی بشر. همون مسئله ای که گاهی می گوییم قدیم ها چیزی نبود ، امکاناتی نداشتیم ولی دل خوش بود! یعنی علم آنقدر ها هم نمی تواند به مشکلات بشر کمک کند. فکر فیلم بعضی جاها ضد این تفکر است یعنی اینکه علم همه کار می تواند بکند.

در کل این شماره هم پیشرفت خوبی در مرد عنکبوتی هاست و هم پیشرفت در فیلمهای اسطوره ای و خالی بندی!

مهاجر ۲۱۳

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 3 میانگین: 4.3]

Related Images:

Visits: 89

مرتضی - مدیر اصلی

2 thoughts on “نقد فیلم مردعنکبوتی شگفت انگیز amazing spiderman 2 2014

  1. این نقد بود یا داستان!!؟

  2. مرد عنکبوتی مرد…مرد عنکبوتی تو قسمت سوم فیلم مرد…حیف..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

نقد فیلم چ ابراهیم حاتمی کیا

ی دسامبر 7 , 2014
به نام خدا نقدفا – وقتی فیلم دعوت حاتمی کیا را دیدم با خودم گفتم ، ابراهیم حاتمی کیا تمام شد و بعدتر وقتی از گزارش یک جشن شنیدم دیگر از او نا امید شدم. البته حاتمی کیا خودش این فیلم ها را در کارنامه اش در جای درست خودش […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...