نقد فیلم منبع رمز (Source Code 2011)

اشتراک گذاری :

نقد فیلم منبع رمز (Source Code 2011) – تحلیل و بررسی را در ادامه بخوانید.

۳۱۳۵

 
برای اطلاعات بیشتر از جهان موازی و ذهن میتوانید به این مبحث حکیم حسن عباسی مراجعه کنید.

ضمنا دکتر در تحلیل سریال فرینچ به این موضوع به صورت کامل پرداخته اند.

رجا نیوز – فیلم سینمایی تخیلی “سورس کد” محصول ۲۰۱۱ هالیوود است و بر مبنای باور به ذهنی بودن واقعیت بیرونی و نگاهی شرک آلود به مرگ و دنیای پس از مرگ، گذر ذهنی و واقعی از مانع مرگ را ممکن نشان می دهد.

در این فیلم، تکنولوژی “کد منبع” برمبنای برخی فرضیات مکانیک کوانتوم، جهان های موازی با جهان واقعی را واقعی می انگارد و از طریق ترکیب مدارهای الکترومغناطیس مغز با آخرین حافظه های به‌جا مانده در آن، تمدید زندگی کنونی پس از مرگ با هویتی جداگانه را ممکن می نمایاند و مرگ را به سخره می‌گیرد.

در این فیلم، “کالتر استیونس” سربازی است در حالت کما که ذهنش به کالبد مجازی مردی به نام “شان فنترس”، از قربانیان انفجار تروریستی در یک قطار، انتقال داده می شود تا با شناسایی فرد تروریست، مانع از ادامه عملیات خرابکارانه بعدی در شهر شیکاگو بشود. رفت و آمد کالتر بین مجاز و واقعیت در ۷ نوبت با حضور در ۸ دقیقه پایانی پیش از مرگ افراد صورت می‌گیرد.

پس از شناسایی تروریست و اتمام عملیات، کالتر از افسری که تا به حال مراحل عملیات او را کنترل می کرده، درخواست می کند که برای آخرین بار او را به قطار بفرستد تا بتواند جان مسافران را نجات دهد و سپس با قطع جریان برق، حیات نباتی او را خاتمه بخشد. افسر برخلاف دستور مافوق خود، به توصیه کالتر عمل می کند.

به این ترتیب، کالتر در حالی که در جهان قبلی مرده است، وارد یک جهان موازی می شود و همراه با دختر مورد علاقه اش در قطار، زندگی جدیدی را در شیکاگو شروع می کند؛ او از همین جهان موازی یک پیامک به افسر کنترل کننده می فرستد که در جهان واقعی به دستش می رسد و به ترتیبی که فیلم نشان می دهد، حتی کالتر در جهان واقعی نیز زنده باقی می ماند.

اگرچه این فیلم به لحاظ سیاسی برخلاف عمده فیلم‌های هالیوود، عامل عملیات تروریستی را نه یک فرد مسلمان، بلکه یک شهروند معمولی امریکایی نشان می دهد اما برمبنای ایده “ذهنی دانستن واقعیت” که قبلا در فیلم‌هایی مانند ماتریکس و اینسپشن نیز به تصویر کشیده شده بود، باورهای دینی مانند مرگ و دنیای پس از مرگ را به سخره گرفته و به تکنولوژی این قدرت را می دهد که بتواند به انسان حیات دوباره ببخشد.

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 4 میانگین: 3.5]

Related Images:

Visits: 47

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

دانلود نقد تصویری فیلم پرومتئوس ساخته ریدلی اسکات

چ مارس 13 , 2013
دانلود با حجم ۶۵ مگابایت از سرور راسخون برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن [کل آراء: 4 میانگین: 3.5]Related Images:Visits: 47

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...