نقد و بررسی بازی جدید شیفت ۲ Shift

اشتراک گذاری :

 

رهــــــا شـــده
"شیفت ۲" می تواند سرش را بالا بگیرد !
نقد و بررسی کامل بازی "شیفت ۲" در ادامه مطلب

"شیفت ۲ : افسار گسیخته" هفدهمین عنوان از سری بازی های نیدفور اسپید و دنباله "شیفت" است که در سال ۲۰۰۹ منتشر شد. بازی قبلی یعنی "هات پورشه" با دست پخت "کرایتریون" بازی خوبی از کار درآمده بود. به همین دلیل سازندگان "شیفت ۲" باید خیلی دقت می کردند تا دوباره طرفداران را دلزده نکنند. چاره کار چه بود ؟ استفاده از یک ایده جدید ؛ چه ایده ای ؟ بازی از دید راننده  ، اما این بار واقعی تر از همیشه. در بیشتر عناوین قبلی این سبک ، دوربین داخل خودرو بود ، ولی در "شیفت ۲" برای اولین بار دوربین داخل کلاه راننده (یعنی دید اول شخص) به بازی اضافه شده است و آنقدر جالب است که به همین یک دلیل هم که شده ارزش دارد بازی را بخرید.دوربین کاملا در پیچ ها کج می شود و با هر دست اندازی ، صفحه کاملا تکان می خورد و حس واقعی گیج به بازی کننده دست می دهد. همچنین با عوض شدن دنده ، شتاب ماشین کاملا احساس می شود. شاید "جی تی" و "فورتزا" شبیه سازهای قویتری باشند ، ولی به جرات می توان گفت در این بازی برای اولین بار است که می توانید خود را واقعا جای راننده احساس کنید.
سریع مثل باد
بازی شما را بدون هیچگونه کار اضافه ای به مسابقه ها وارد می کند. داستان مثل همیشه داستان کلیشه تبدیل شدن به یک راننده حرفه ای است و باید برای اینکار در مسابقات مختلفی مانند "دریفت" شرکت کنید.قوانین هر مسابقه توسط راننده های واقعی و به صورت فیلم های ضبط شده آموزش داده می شوند. با اینکه راهنماها قول می دهند در طول مسابقه شما را راهنمایی کنند ، اصلا چنین نمی کنند. بلکه فقط در نقاط از پیش تعیین شده ، حرف های تکراری می زنند. به جز این ، هوش مصنوعی در "شیفت ۲" بسیار خوب عمل می کند. ماشین های رقیب به خوبی از موقعیتشان دفاع می کنند. به موقع سبقت می گیرند و در زمان های لازم با کوبیدن خود به ماشین شما برایتان دردسر درست می کنند. در ضمن اگر سبقت بگیرند و جلو بیفتند حواسشان را ششدانگ جمع می کنند تا اشتباه نکنند که در این صورت ، رسیدن به آنها تقریبا ناممکن می شود. بعضی وقتها که از جایگاه پنجم مسابقه را شروع می کنید ، باید شانس بیاورید یا کلی پول صرف تقویت ماشینتان کنید ، وگرنه راهی برای اول شدن نیست. کل کل ماشین های رقیب با خودشان هم جالب توجه است و در مواردی باعث می شود بتوانید از همگی سبقت بگیرید. نکته جالب این که هوش مصنوعی هم همان کاری را می کند که همیشه خودمان در بازی های مسابقه ای می کردیم : ماشین ها  سر پیچ اجازه می دهند تا شما اول وارد پیچ بشوید بعئ خودشان را به ماشینتان می کوبند و علاوه بر متوقف کردن شما ، سبقت هم می گیرند ! برای برنده شدن در این بازی باید قوانین و مهارت هایش را خوب یاد بگیرید.
با دقت برانید
گرافیک بازی خوب است. ماشین ها خوب طراحی شده اند و پیست ها واقعی به نظر می آیند و جالب اینکه با هر دوری که می زنید ، کثیف تر می شوند. اگر خارج از پیست حرکت کنید برای چند لحظه گل و لای روی شیشه پاشیده می شود. جلوه های بصری در تصادف های سرعت بالا عالی کار شده است. مثلا درها می افتند ، اگزوز و چراغ ها متلاشی و شیشه ها خرد می شوند. در ضمن باید با همان شیشه شکسته به بازی ادامه بدهید که اینکار در صورت استفاده از دوربین اول شخص ، دشوار خواهد بود. اگر درجه سختی "پرو" یا "الیت" را انتخاب کرده باشید آسیب های مکانیکی هم به ماشین اضافه می شود و شاید دیگر حتا نتوانید به بازی ادامه دهید. از طرف دیگر در صورت غیرفعال کردن گزینه پایداری ، ماشین ها در سرعت های بالا و سرپیچ ها بسیار ناپایدار می شوند و احتمال تصادف و چپ کردن وجود دارد. نکته قابل توجه این است که اگر بخواهید به هر دلیلی مسابقه را دوباره شروع کنید یا به مسابقه بعدی بروید اصلا معطل بارگزاری نخواهید شد.
تجربه و بازهم تجربه
امتیاز تجربه که انگیزه همیشگی و تکراری ادامه این سبک بازیهاست ، در هر دو بخش تک نفره و چند نفره وجود دارد. به دست آوردن امتیاز تجربه  در بخش چند نفره ، لزوم تکرارهای خسته کننده در بخش تک نفره برای کسب امتیازهای بیشتر را از بین برده است. علاوه بر اول شدن در مسابقه ها یا شکستن رکوردها ، با رد کردن صحیح پیچ ها یا اول ماندن در طول یک دور از مسابقه ، امتیاز بیشتری به دست می آورید. امتیازهای تجربه برای یادگیری مهارتها بکار می روند. مثلا یاد می گیرید پیچ ها را راحت تر بگذرانید ، از میان مانع ها راحت تر عبور کنید یا شروعی برق آسا داشته باشید. تیونینگ ماشین ها بی نقص است و همانند "جی تی" علاوه بر ارتقای قطعات در تنظیماتشان هم می توانید دست ببرید. اگر هم از خرید قطعه جدید ناراضی بودید نگران نباشید ، به راحتی و بدون ضرر می توانید آن را بفروشید. همچنین با ارتقای تراز ، به ماشین ها و رویدادهای جدید دسترسی پیدا می کنید و مثل همیشه این لذت در انتظارتان هست که با یک ماشین ساده شروع کنید و در نهایت با یک ابر ماشین بکار خود پایان دهید. البته نبود اطلاعات کافی برای ارتقاها ممکن است باعث شود تازه کارها به مشکل بربخورند.
برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 11

islammovie

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

دانلود مستند فاز سه درباره جهان پیرامون ما - تصویری

پ اکتبر 15 , 2015
تلویزیون مهاجر – شیطان و فراماسونری     مستند فاز ۳ در مورد جهان پیرامون ما بحث میکند و حقایق جالبی مورد موشکافی قرار می گیرد.   دانلود با حجم ۹ مگابایت از لینک مستقیم برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن [کل آراء: 0 میانگین: 0]Related Images:Visits: […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...